Nem csak futós blog

még el sem meséltem...

Slybacsi | 2012-03-27 19:52:04 | 15 hozzászólás

...hogy milyen jót tekertem március 15 körül a hosszú hétvégén. Csodás jó idő volt végre, bár 700 méterrel tengerszint fölött még sajnos bőven hó volt, így a bringázás az alacsonyabb részekre korlátozódott, de azért sikerült így is szépen gyűjteni a szinteket. Szerdán még nem voltam túl jól, de csütörtökön már frissen ébredtem, nekivágtam a hegynek a Katonasírok felé. A Kopasz-rétre érve világossá vált, hogy nincs tovább, vissza kell fordulnom, mert hó és tükörjég borította a Kálmán-hegyi utat. Fogtam magam, legurultam Szilvásváradra, hogy megnézzem a kerékpárkölcsönzőben a kiállított Specialized bringákat. Tíz-tizenöt perc nyálcsorgatás után elindultam vissza Bélapátfalvára, a zöld bringajelzésen. Durván sáros volt a terep, kínszenvedés volt fölfelé tekerni, fogott szépen a sár, na meg erősen meglátszott a négy nap betegeskedés, le voltam gyengülve rendesen.

Másnap reggel izomláz, de nem szegte kedvem, elindultam Szarvaskő felé a kék túrán. Sajnos itt sem jutottam sokáig, komoly vendégmarasztaló sár volt errefelé is, egyszer annyira berakódott a Giant hátsó kereke, hogy meg is szorult a vázban. Másnap föltekertem a Bél-kőre, és kezdtem érezni, hogy alakul a forma, az izmaim is kezdik átvenni mozgást, egész jó iramban sikerült fölérni a hegyre. Mivel innen sem lehetett a Kálmánhegyin tovább tekerni, ezért inkább a környék eddig ismeretlen dózerútjait fedeztem fel, majd az apátság érintésével, amit sosem szabad kihagyni, annyira jó a vize a forrásnak, visszazúztam Bélapátra.

Vasárnap már tényleg formában éreztem magam, Szilvásváradra át, majd a Szalajka-völgyből föltekertem az Olasz-kapuig. Ott kicsit süttettem a hasam, majd a sárgán vissza. Ahogy leértem a hegyről, kb húsz-harminc méterre lehettem az aszfalt úttól, hatalmas pukkanás hátulról, bazi nagy durrdefekt. Akkorát szólt, hogy rendesen elkezdtem röhögni, amit gyorsan abba is hagytam, mikor megláttam, hogy a külső oldalfala is kiszakadt. Belsőcsere, a lyukhoz csokipapír, hogy ne türemkedjen ki (annyira) a belső, aztán aszfalton szépen lassan hazagurultam. Nem hiányzott a defekt a végére, de nem bántam, szerencsére már a végén történt. Azt viszont nagyon bántam, hogy még aznap haza kellett indulni. Ha belegondolok, hogy mások, akik ott laknak, csak gondolnak egyet, fölpattannak a bringára, és fél óra múlva már imádott hegyeimen tekernek, elönt az irigység :) Szegedről kicsit bonyolultabb...

Vasárnap este aztán nekiláttam idehaza a GPS adatai alapján bevinni az edzéseimet a naplómba. Még aznap meg is állapítottam, hogy elérte a társaság a tízmillió kilit, de a nyereményjátékról nem tudtam. Kedden írt facebookon az egyik ismerősöm, hogy gratulál a cipőhöz. Fogalmam sem volt miről beszél, de azután jöttek a kommentek az edzésem alá, és akkor olvastam a hírekben, hogy mekkora mákom volt. Utólag is köszönöm mindenkinek a gratulációkat, nagyon megörültem, még sosem nyertem semmit, még a nyavajás farsani tombolán sem. Egyetlen csípős megjegyzés kivételével nagyon örültem, hogy mások is tudnak örülni a mázlimnak. Magyar viszonylatban ez szerintem elég jó arány :)

Kedd este meg is ünnepeltem a nyereményt egy szuper futással, a kedvenc 13km-es körömön mentem egy nagyon jó időt.

Szerdára azonban megint lebetegedtem, komolyan mondom, nem hiszem el. Azóta is láz, fejfájás, nátha, torokgyulladás, émelygés, hányinger, gyengeség. Most már elmentem a dokihoz, mert fél éven belül már kb negyedjére jön elő ez a nyavalyám. Elküld majd a jövő hét elején egy nagylaborra, mert szerinte ez valami vírus, de nem igazán tudja, hogy mi lehet. Most is izzadok, mint kurva a templomban. Idegesít is marhára, mert megint nem tudok edzeni, itt a jó idő, én meg bent kuksolok, nem beszélve arról, hogy már a család többi tagja is úgy tűnik, hogy szépen elkapta tőlem...

Szóval nyeremény ide vagy oda, egyelőre megint kényszerpihenő...

Jó sportolást Mindenkinek!

Slybacsi | 2012-03-13 20:38:31 | 6 hozzászólás

Kb pénteken akartam lelkendezni a blogomban, hogy milyen szépen megindultam, egyre jobbak a futások, úgy tűnik, hogy bejön ez a kettlebell edzésekkel kombinált futóprogram. Erre péntek estére lepukkanok, láz, gyengeség, hasmenés. Pont, mint tavaly augusztusban, csak az egy hétig tartott és durvábban ment a hasam. Na mindegy, végül is túl vagyok rajta, ma már le is mentem egy kicsit futogatni, nem is ment rosszul, de indokolatlanul erősen izzadtam, meg volt egy olyan érzésem, mintha leesett volna kicsit a vércukrom.

A hosszú hétvégén lesz egy kis hegyen bringázás, de majd csak óvatosan, mert két hónapja nem ültem montin. Meg semmilyen más bicajon sem. Majd beszámolok pár sorban, mert azért titokban beterveztem egy nyolcvanas kört is, de majd pénteken eldöntöm, hogy bevállalom-e. Igazság szerint eléggé erre gyúrtam az elmúlt ké-három hétben, céltudatosan mozgattam külön gyakorlatokkal a bringás izomzatot, meg küldtem fel szépen a pulzust, hogy ne savasodjak le az első emelkedőn. No majd meglátjuk, mennyit szívott ki belőlem az a kis rohadék vírus.