Megújul az Edzésonline! Az új oldalakat és funkciókat elérheted ha ide kattintasz!

Már 55 832 633 km-t sportoltatok
hmm..

futok

monique | 2011-01-22 01:16:18 | 113 hozzászólás

mostanában pár hétig nem volt konkrét edzéstervem, alapozgattam 60%-70% közötti futásokkal, ahogy épp esett. próbáltam a heti 60km-t tartani. aztán csinálni kellett egy pulzusos tempótesztet. az eredmények alapján edző úgy gondolja, inkább az állóképességre gyúrjunk most. 1 dolgot kiemelnék a tesztből: szeptember óta nem javult a vo2max-on futott tempóm, bár nem is romlott. viszont más tempók javultak pulzust nézve, meg szubjektív érzést nézve is... b*ze, résztávozástól az állóképesség javul, nem a gyorsaság?!? de mindenesetre még biztos nem tökéletes az állóképesség :)

 

szóval belevetettem magam a terv végrehajtásába, heti 6 napot kell futni, egy alkalommal 60 percet, de ebben sok duplázás is bennefoglaltatik. :) már novemberben is kellett ugyanezt, de most többször kéne duplázni, mint akkoriban.
a tempó meg baromi alacsony a versenytempóimhoz képest, 60%-os intenzitás(vo2max-hoz képest). :) ez elvileg 6:50-es tempót jelent, de a gyakorlatban ezt nem mindig sikerül összehozni, mert csak. de csak minimálisan gyorsabbat engedek meg magamnak.
amúgy hegyen is lehet ám így futni, mert megfigyeltem h kb. hogy viselkedik a pulzus ezen a 60%-on, és aszerint megyek (ebben benne van az is, hogy engedem h emelkedjen picit idővel, szóval komplex az algoritmus :P )... a fene számolgat tempókat változó terepre. :) ja meg érzésre is tudok menni, mert nagyon speciális az érzés ami ehhez az intenzitáshoz tartozik.

 

hogy milyen érzés, hát érdekes, azt már korábban is észrevettem, hogy milyen kellemes ez az intenzitás. az ennél magasabb is kellemes, de ez valahogy más. semmi "erőltetés" nincs benne, semmi "stressz". ugyanakkor mentálisan is kellemes, nem őrülök bele, inkább elmélyedek a futásban (feltéve h nem figyelem h a jó tempót csinálom-e). úgyhogy tök szívesen körözök akár atlétikai pályán is. edző mondta h ne fussak mindig aszfalton, meg ez a rekortán közel van hozzám, így hamar letudom az edzést.
de ami a legfontosabb, vmiféle függőséget is ki tud alakítani ez a kellemes érzés. :) gondolom, endorfinok...de miért van belőle több itt, mint mondjuk egy 10-essel magasabb pulzuson?! a 10-zel magasabb nekem még mindig elég könnyű futás pedig. mégis más.
és még azt hozzáteszem, hogy az 1 óra végén is ugyanolyan a dolog szubjektíven, a lábaimnak is ugyanolyan érzés. ez a "kritérium" mondjuk a 10-zel magasabb pulzuson is teljesül.

 

poénból összevetettem ezt az egészet maffetone módszerével, amit tavaly csináltam.
a maffetone-i pulzuson (153-154) mondjuk 6:55-7:00 lenne az első pár km, aztán ha nincs jó napja a pulzusnak, akkor csökken a sebesség a pulzus tartása mellett (ha jó napja van, akkor nem csökken, de talán ez volt a ritkább), tehát egy 1 órás futás átlaga picivel 7-en kívül lenne szerintem. ez amúgy tök jó a tavalyi 8p-es átlagokhoz képest! :)
ezzel szemben a 60%-nál ha a tempót tartom (márpedig tartom), az van, hogy a pulzus elindul olyan 155-157-ről (10p "pulzusbemelegedés" után), végére 159-161. novemberben is csináltam picit ezekből, akkor felment 162-163-ra is... ja, ezek átlagpulzusok köridőkre.

 

még 1 kis szubjektívkodás: a maffetone-i pulzus az pont az a pulzus, ahol elkezdem úgy érezni az addiktív kellemes érzést, de pár bpm-mel lejjebb már nincs belőle semmi. úgy egy 10bpm-es tartományban van meg ez a tök jó érzéske, úgyhogy ezek a 60%-os futások is pont ebbe tartoznak bele.
hja, de ha a maffetone-i pulzust erőltetem, tempócsökkenés mellett, akkor nincs meg mindig ez a kellemes érzés, van hogy csak simán elvagyok, a megőrülős túlkönnyű állapotot súrolva.
amúgy fogalmam sincs h ez élettanilag mit jelent:)). de jó lenne, ha azt jelentené h mennyiségben itt a kellemesnél égetem a legtöbb zsírt és nem, nem a fogyás érdekel. :)

 

más: novemberhez képest hamarabb regenerálódok. tényleg van értelme a sok futásnak, ha segít ebben (is). :) tök jóóó! persze figyelem, h nincs-e vmi szokatlan fájdalom vagy akármi. mert most tényleg jó lenne már végre eljutni 70km-en túlra. tavaly nyáron csináltam ilyet utoljára, csak akkor lassabb volt a tempó és a duplázások helyett hosszú futások voltak. :) a duplázás azért jó ám, mert kevésbé terheli le az embert. jó trükk :P

 

viszont baromira problémám van a kajálással. amíg csak napi kb. 500 kalóriát kell bevinni extraként, addig tök oké. de ezzel az 1000 kalóriával nem bírom a lépést tartani már most! igazából főleg azért nem, mert eldöntöttem h nem ice teával pótlom az összes kalóriát :)
merthogy, töredelmesen bevallom, eddig így volt, és nagyon egyszerű volt a módszer tényleg: futás, utána 1,5l ice tea + kis adag fehérje (de általában tejtermék). így nem kellett gondolkodni a dolgon, mert ez pont kb. 500 kalória volt (a tea 450). viszont ugye ez szinte mind cukor, és nem is kevés. amúgy más kajában nem eszem cukrot külön. aztán elkezdtem észrevenni h máskor is akarom inni az ice teát. de ez nem tetszett, mert nem akarok függővé válni tőle.
úgyhogy meghoztam a verdiktet úgy 1 hete, hogy csak a tea fele jár ezentúl 1 edzésre, ami még nem sok. a többi kalóriát máshogy kell pótolni, de ez elég nagy fejfájást okoz nekem :)
sürgősen adjon nekem vki kölcsön 1 kis gyomrot vagy étvágyat vagy vmit :). mert már kb. 7 éve tök rossz az étvágyam, válogatós vagyok, utálok egy csomó kaját hústól a csokik nagy részéig, és a gyomrom is beszűkült ettől tutira.

ezért működött olyan jól a teás megoldás, mert folyadékot tudok inni akármennyit, az könnyen lecsúszik, sokkal könnyebben, mint a szilárd kaja.
nemtom, nézzek-e utána másféle italoknak vagy poroknak amit italba lehet tenni? de nem sima cukorra gondolok, hanem fehérje legyen mondjuk a fele. nem értek a témához egyáltalán.
na mind1, vhogy megoldom... :)

113 hozzászólás

miki 5066 napja
miki képe

Nem tudom, valójában mennyire vagy sovány vagy kövér, mindenképpen próbálj valami objektív mércével mérni, vannak olyan módszerek, ahol össze kell csípni a bőrt pár helyen és tolómérővel megmérni, pl. a tricepsz fölött hason stb. Mert ugye annyi testképzavaros ember van.

 

Mindezek után, egy futónak, ha gyors akar lenni, az anorexia határán kell egyensúlyoznia, de az egészséges és biztonságos oldalon. Ezek után, ha tömeget akarsz növelni, akkor valahogy úgy kell kajálni, mint a testépítőknek, napi ötször valami szénhidrát + fehérje, pl. csirke rizzsel, tészta tonhallal, zöldséggel. Ha ez nem megy, napi 2-3 tömegnövelő turmix (tejsavófehérje + maltodextrin, pl. volumass 35) megoldja a problémát. Hogy ez mennyire egészséges, azt nem tudom, de működik. 

miki 5066 napja
miki képe

Mondjuk annál biztosan jobb, mint nagy mennyiségű cukorral pótolni.

ORBEA ORCA 5066 napja
ORBEA ORCA képe

Szia!

Írtam nálam is,de ezt most olvastam.

Az edzés után ihatsz "tömegnövelőt",ahogy Miki is írta,ezekben olyan az összetétel,ami megfelel kb az ideális táplálkozásnak,tehát 60-65% szénhidrát-30-35%fehérje.A jobbakban kevés a cukor.Én bár forgalmazom a Scitec-et,és így ismerem a Volumass 35-öt rettenetes cukortartalma,és magasabb ára miatt nem ajánlom.Én a Cytogén fehérjéit veszem,ezek nálam beváltak,és normál áron vannak,ennek van szénhidrátos változata  Weight Gainer,ami jó minőségű,nem annyira émelyítő,kevesebb cukrot tartalmaz.

Pld itt megnézheted:

http://www.bodysport.hu/30-feherje-tartalom-feletti-kiegeszitok/cytogen-whey-gainer

Ha pedig nincs étvágyad akkor azért ártani nem ártana egy komplex,magas B vitamin tartalmú vitamin&nyomelem tabletta.

 

 

 

Czeglédi Ferenc 5065 napja
Czeglédi Ferenc képe

Ez itt a reklám helye......

Czeglédi Ferenc 5065 napja
Czeglédi Ferenc képe

Szerény véleményem szerint mielőtt elkezdenél szemetet enni, azelőtt írd össze kedvenc ételeidet, majd nézd meg az összetételüket!!! A tej, tertermékek, és a tojás MEGFELELŐ MENNYISÉGBEN!!!! nagyon hasznos tud lenni!!! Persze itt nem a Tes.. Gazdaságosra gondolok!!!

A vitaminok túladagolása [szerkesztés]

Léteznek dokumentációk arra, hogy egyes vitaminok nagy mennyiségű szedésének mellékhatásai vannak. Minél magasabb a túladagolás mértéke, annál erősebbek a mellékhatások.

Kizárólag természetes élelmiszer-fogyasztással általában nem érhető el a túladagolás.

A vitaminok túladagolása csak ritkán okoz maradandó megbetegedést. Gyakran a vitaminkészítmények adalékanyagai okozzák a mellékhatásokat – néhány esetben maradandót is.

A tolerált mennyiség személyfüggő, korreláció mutatkozik a kor, nem, egészségi terheltség és a vitaminszükséglet között.

Amerikában 2004-ben 62 562 esetet regisztráltak;  53 súlyos megbetegedés volt, de 3 halálozás is bekövetkezett. (vö. ismeretlen mérgezéssel csupán 19 250 főt kezeltek)

(forrás: www.wikipedia.hu)

Ez a rész vitaminokra vonatkozik, de alapjaiban kételkedek benne, hogy egyéb táplálékkiegészitőknek nevezett szeméttel jobb lenne a helyzet.....

monique 5065 napja
monique képe

köszi mindenkinek :)

miki: jaj, félreértesz, nem tömeget akarok növelni! :) nem akarok fogyni vagy hízni, totál elégedett vagyok magammal így. a kalóriapótlás csak azért izgat, hogy legyen elég erőm futni és fejlődni :P
egyelőre meg tudtam oldani, de nagyon kolonc ez a nyakamban, jó lenne kevesebb macerával.

orbea orca: köszi itt is a tippjeid, elolvastam az edzésnaplóban is a válaszod. ide válaszolok inkább:
- nem kell extra izom, csak azt próbálom megtudni, hogy mivel tudom pótolni a kalóriát cukor helyett úgy, hogy ne kelljen az étvágyam ellen "harcolni". tehát ezért gondolkozom valamilyen folyadékban.
- sose éheztem még el edzés közben, szóval ezzel nincs gond. szerintem inkább több a szénhidrát mint kevés, a 60-65% 30-35% szénhidrát/fehérje aránya nem hiszem h megvan nálam, inkább a szénhidrát felé tolódik a mérleg szerintem.
- a zabpelyhes receptet előre is köszi. ;)

amit ide írtál, ahhoz annyit fűznék, hogy B vitamint szoktam szedni néha, de amúgyis tudom hogy nem attól ilyen az étvágyam (ugyanis tudom hogy mitől lett ilyen annak idején). persze tudok enni, ha épp éhes vagyok kicsit, csak hamar "tele" leszek. :) ha pedig nem vagyok éhes, nem tudok enni.

Ferenc: köszi az infókat. nem feltétlen akarok ilyesmit venni, csak ha másképp nem megy :) amúgy, a tejtermékeket szeretem, kivéve a tejet(legalábbis önmagában), haha... :)
a tojást imádom, de azért elég egyhangú lenne mindennap X db tojást fogyasztani... :P
mire gondolsz azzal h nem tesco gazdaságos? a piacról kell venni? vagy mi?

monique 5065 napja
monique képe

miki: ez az anorexia dolgot még kifejted kicsit? mert én attól félek, hogy ha nem viszek be elég kalóriát, akkor nem tudok edzeni rendesen.

RemAti 5065 napja
RemAti képe

Hmm. Szóval neked is vannak problémáid a kajálással.(Én eszem rendesen mégis sokszor éhes vagyok és csökken a súlyom -:) ) Én is csak azt tudom ajánlani mint a fiúk. Többszöri étkezés. Hétközben igyekszem én is 5x enni. Reggeli szénhidrát töltés és zöld tea. -:) tízórai gyümölcs, zöldség, túró. ebéd menü a kajáldában(leves, rizs+hús) utána gyümölcs. Köztes részben gyümölcs tea. Reggeli után vitamin. Futás után isostart+tömeg növelő aztán vacsora. joghurt, kefir, tejföl, saláta, hal, kenyér, szalámi, gyümülcs, zöldség, barnarizs, zöld tea ebből szoktam összeállítani.( Néha mégis van olyan érzésem, hogy valami hiányzik a kajámból)

monique 5065 napja
monique képe

RemAti: nekem egyelőre nem csökkent a súlyom, mert mindig pótoltam mindent. :) amúgy az egyszerre keveset, de ezt gyakran étkezés megvan, mert máshogy nem is megy nekem...

tzh 5065 napja
tzh képe

Érdekes kísérletezgetés lesz ez, erre is jók lehetnek a 40-50 kilis TT-k, ahol lehet ezzel kísérletezgetni, de nincs nagy baj abból, ha nem sikerült teljesen, mert gyalogosra szabott szintidők vannak.

Már csak a K100 miatt is érdekes ez, nekem a hosszúkon (>60km) le szokott állni az emésztésem úgy 40-50 kili után. Kinizsin is ez volt, Bányahegyen alig ettem, két sör kb. kitartott hajnalig, és csak azért lettem éhes az utolsó 10 kilin, mert a 4km/h tempóról 6,5-re növeltem hirtelen. A futás abban különbözik esetemben a gyaloglástól, hogy idóben hamarabb következik be az éhség, ugyanakkor távban szinte ugyanaz maradt, mert amennyivel hamarabb éhezem, annyival hamarabb is érek oda.

monique 5065 napja
monique képe

hát futás közben még sose volt igazán ingerenciám enni. bár egyszer volt egy 30km túrafutás ahol ettem közben dinnyét mert olyan jól nézett ki :) (imádom a dinnyét) meg még ezt-azt. akkor nem állt le az emésztésem, ez jó. versenyen (félmaratonig bezárólag az eddigi tapasztalat) viszont totál leáll, nem tudok kajára gondolni se, vagy csak simán nem jut eszembe. nyilván az intenzitás túl magas ahhoz ezeken a távokon, hogy lehessen enni.
de 40-50km-es távoknál már biztos hogy megpróbálnék vmi kalóriát bevinni.

tzh 5065 napja
tzh képe

Érdemes százas beszámolókat olvasgatni, nem csak futást. Azért 100-ast, mert akkora távon már mindenkinek előjön valami kis baja, még a nagyoknak is akad holtpontjuk, és a sima 50-es távoknál sokkal ritkábban beszélnek energia bevitel problémáról. A lényeg az egészben: ne várd meg, míg szomjasnak, és ne várd meg míg éhesnek érzed magad. Amikor már éreznéd, késő. Esetedben az a nehezítés, hogy ezek szerint nem is érzed...

Érdekes tapasztalás volt, hogy 90. km után 1-2 km-re egyszeriben ordas éhes lettem. Nem eléheztem, csak bármit megettem volna ott és akkor, mert a féltávtól kb. 9-10 órája tartó alacsonyabb intenzitást hirtelen felváltotta pár fokkal magasabb.

tzh 5065 napja
tzh képe

Siófokon is, és a Gödöllői Terepe félmaratonon is éhes tudtam lenni. Nem eléheztem, hanem éhes voltam -)

miki 5065 napja
miki képe

Monerd, ha a súlyoddal és az erőszinteddel elégedett vagy, nem éhezel el, nem vagy éhes, tudsz edzeni, akkor mi a probléma? Ha éhes vagy egyél, ha szomjas igyál, ha már lehet választani, akkor egészséges dolgokat :-) Túl sokat nem számít különben, én azt hiszem, az a gyilkos, ha valaki többet visz be, mint amit el tud használni, és meghízik. Vagy nem mozog, és elsatnyul. Számtalan példa van, hogy valaki szemétkaján jól fut vagy egészséges táplálkozásból idő előtt meghal. Az szervezet nagyon jól tolerálja a legkülönfélébb diétákat, annyira, hogy ez szinte meglepő. Itt van pl. ez a frutarian gyerek, ha hallottál róla, elit szinten fut ultrákat, 90 % gyümölcsön, 10 % zöldségen. A hagyományos fehérjeforrásokból állítólag semennyit sem eszik, és jól néz ki mégis.

monique 5065 napja
monique képe

miki: a probléma, hogy nagyon fárasztó nekem a kajálást erőltetni.

amúgy frutarianról nem hallottam még :) majd megnézem.

tzh: olvastam spartathlon beszámolókat, ahol 246km-t kell lefutni 36 óra szintidő alatt. :) azon talán csak kourosnak nem volt soha semmi baja vagy talán még neki is volt? :)) amúgy meg lehet csak azért nem voltam éhes mert nem mentem még 40km-t és 30-at se sokat :)

tzh 5065 napja
tzh képe

Általában 20 kili után tartok valódi frissítést, de pehelysúlyúként valószínűleg tovább is bírnám.

monique 5065 napja
monique képe

ja, én is vmi 20km-re gondoltam, vmilyen innivalóval. vagy dinnye :).

RemAti 5065 napja
RemAti képe

Én is pótolom. -:) és mégis. -:) Bár szerintem én nagy kalória égető vagyok, ha mozgom.

Mit szoktál enni? Érdekel. Esetleg a kaja összetételét változtasd meg és ne a mennyiség vedd figyelembe. Turmix?

Mikor nem bírok enni én zöld tea+nádcukor összetételt használom és nem lettem függő. -:)

Mamba 5065 napja
Mamba képe

Itthon fetrengek, mert ledöntött valami baci, és olvasgatok.

Monerd! Keveseknek adatik meg, hogy olyan problémán agyaljon, ami nincs is. :o) Ilyen időkben, mikor térdeket csináltatunk. :) De a céltudatosságod azért lenyűgöző. Rám is rám férne. :)

Bozót 5065 napja
Bozót képe

Na, akkor az én totál laikus véleményem (laikus, mert nem vagyok táplálkozási szakember illetve mert max a másik véglet a gondom, sokkal többet eszem, mint kéne) : a szervezeted nem hülye. Ha  nincs valami durva pszichés problémád vagy szintén durva szervi, akkor éhes leszel amikor enned kéne és szomjas ha innod. Ha bírod a futást és nem fogysz akkor bizonyára épp elég kalóriát vittél be. Erőltetni szvsz felesleges. Inkább okosan ha már nagyon ragaszkodsz hozzá, pl jó kis turmixokat inni reggelihez-vacsihoz víz helyett, vagy uzsira, stb. Kis tejszínnel, mézzel banánnal (esetleg valami porral felturbózva) sokszáz kalóriát be lehet nyomni egy pohár lötyivel. 

A frutáriusról épp én sztoriztam neked amikor erről dumáltunk :P   Szerintem már nem sokáig lesz így egészséges, ilyen minimális fehérje és ilyen magas cukor mennyiségekkel....De persze, ki tudja, lehet, hogy ő ilyen freak akinek beválik.

Bozót 5065 napja
Bozót képe

Jajj, Mamba, nem ismered a mondást? Muszáj mindenre megoldást találni? Nem élvezhetnénk egy kicsit a problémát?  Monerd nem csupán élvezi, de kreál is magának, hogy legyen mit élvezni :P :))))

(nem sértegetek, én így vagyok kedves)

stojesz 5065 napja
stojesz képe

Amikor egyetem alatt albérletben éltem volt egy olyan turmixunk, hogy:

- 2 db banán,

- 2 db tojás,

- egy csomó kakaópor,

- cukor,

- felöntve tejjel.

 

Ez kb. egy 7-8 decis  turmix volt, de iszonyú brutális. Finom volt sé a végén elterültem, mint a telihód.

 

Próbáld ki ;)

monique 5065 napja
monique képe

RemAti: én se lettem függő, csak észrevettem h néha szívesen ittam volna az ice teát, de ez messze van függőségtől, de nem is akarok oda jutni :).
kaja: hát ez elég változó, mert mindig mást szeretek. :) de most (utóbbi néhány nap) ezeket ettem: sajtos tészta, tortilla salsával (baromi erős fajta ám), mandarin, banán, chilis bab sajttal, túrórudi, túrós palacsinta, lekváros palacsinta, sült hal+krumpli, főtt tojás, uborka, szardínia extrudált kenyérrel, kaviár(a 300ft-os fajta) szintén extrudált kenyérrel. na meg az ice tea :)).

Mamba: jó, jó, igazad van, ennél ne legyen nagyobb bajom tényleg. max. eljutok oda, hogy tényleg anorexiásnak látszom. :))

Bozót: én is akkor eszem amikor úgy érzem h tudok enni. csak olyan hamar tele leszek, úgyhogy akkor még tömöm magam kicsit amit macerásnak érzek. utálom...az ivással semmi gond. banánt semelyik boltban nem látok errefelé. na a múltkor volt leárazott túlérett banán, abból vettem is... és bocsi de a tejszíntől felfordul a gyomrom :P
frutárius: szar a névmemóriám :(
ja és a kedvességet elég másképp értelmezzük :P jó elhiszem h másnak nehéz elképzelni h ez probléma :)

stojesz: a turmixoktól felfordul a gyomrom. nem tudom miért :( jobban bejön a banán önmagában vagy a tojás önmagában. azért köszi.

ja látom más is javasolta a turmixot, sajnos esélytelen :( ha rendes folyadék, az lemegy könnyen, de a trutyi nem csúszik le.

monique 5065 napja
monique képe

azon gondolkozom még h ez működhetne: éhes vagyok, elkezdek enni, 5p múlva tele vagyok (eddig a szokásos...), akkor otthagyom a maradékot, félóra múlva talán menne megint egy kicsi anélkül h úgy érezném erőltetem. ez a napi többszöri evés továbbfejlesztése lenne mert mondjuk 5x helyett 10x lenne :)

Mozg 5065 napja
Mozg képe

Szia Monerd!

Én nagy  általánosságban paleo étrendet követek kilengésekkel. A kilengések azért vannak, mert evésben és pihenésben a testem jelzéseire próbálok figyelni.

Amúgy futás után az egyik kedvenc kajám sűrű zöldség leves beleütve 3 tojás.

Amúgy 25 km-ig semmit nem szoktam enni. Télen inni se.

Sok sikert a kisérletezésekhez. Ja, ha teheted néha fuss terepen is, akkor igazán élvezetes a futás.

Czeglédi Ferenc 5065 napja
Czeglédi Ferenc képe

Egy javaslat:

végy egy zsemlét, kend meg vajjal, vagy vajkrémmel ( ne maragarin) majd tegyél bele valami finom szalámit, tegyél rá szeletelt főtt tojást, egy szelet sajtot, és valami zöldséget, lehetőleg mondjuk savanyú káposztát, esetleg étkezés előtt 2 órával csinált meg, és tarsd lanygyos helyen akkor összeérnek az ízek...

A vaj tejkészítmény nagyon sok értékes vitaminnal, és ásványi anyaggal, a sajt úgyszintén, a tojás sok ásványi anyagot tartalmaz, viszont hetente 4-5 db. javasolt csak megenni, mert magas koleszterinszintet okozhat, a zöldség, pl sav káposzta tele van c vitaminnal, és jót tesz az emésztésnek a rosttartalom is, értékes balansztanyag

Milyen jó, hogy tanultam élelmiszer alapismeretet, és táplálkozástant, a vendéglátó technikumban!!!

Ne feledjünk egy fontos dolgot, egy hosszabb versenyen pl. maraton, félmaraton az evés, és főleg az ívás sokat függ a hömérséklettől!

Én mikor 2009-ben +36 fokban, erős napsütésben futottam a félmaratont ott volt bőven folyadékfelvétel!!!

De maratoni távon, még 4 órásnál is javasolt mindenképpen enni valamit, egy-két szelet banánt, egy kocka csokit stb...

Bozót 5065 napja
Bozót képe

Ferenc, ebből Monerd szerintem legalább a vajkrémet meg a szalámit nem szereti :P  ...persze tévedhetek :)

Én viszont baromi éhes lettem ahogy olvastam :P  

Czeglédi Ferenc 5065 napja
Czeglédi Ferenc képe

Jó étvágyat kívánok!!!

stojesz 5065 napja
stojesz képe

Augusztus végén indultam cimborámmal a kajakos Balaton Maratonon a 25 km-es távon egyes tengeri kajakban. (Csak a rajtot akartam megnézni, aztán ott ragadtam, de ez más kérdés.)

 

Szóval egyben akartuk lenyomni az egészet, hogy ne veszítsünk időt. Csak ittunk nagynéha, de enni nem ettünk semmit. Nagyjából kétharmad távnál bizonyos ok miatt meg kellett állnunk és ettünk fejenként egy-egy banánt. Na kb. olyan hatással volt ránk az a banán, mintha akkor kezdtünk volna el evezni. Eltűnt minden fáradtág és húztuk tovább. 4 óra alatt értünk be, de szerintem, ha kajálunk 15-20 percet simán le tudtunk volna faragni az időből az erősebb húzások miatt.

 

Azóta imádom a banánt! :)

gesztike 5065 napja
gesztike képe

Hmmm...

Ferenc! Érdekes dolgokat mondasz. Azt ajánlod egyik hozzázólásodban, hogy ne egyen szemetet, a másikban pedig

vajkrémmel és szalámival etetnéd.

Az étrendkiegészítőket nem véletlenül hívják annak. Csak!!! - a megfelelő étrend mellett ajánlott, nem helyette.

A megfelelő étrendben viszont nem biztos, hogy a szalámi szerepel.

tzh 5065 napja
tzh képe

A tojásról sok rosszat is mondtak már, de azóta megjelentek olyasmik is róla, miszerint no para, nem egészen úgy van az, mert koleszterinből is kétféle van, stb. Szerintem - a mai árak mellett - nehéz tojásból annyira sokat enni, hogy pont az legyen felelős.

Bozót 5065 napja
Bozót képe

Ha egy jófajta szalámi vagy valódi vajból valódi fűszernövényekkel és tejszínnel készített vajkrém szemét, akkor boldogan vállalom, hogy szemétkaján élek :)  (mondjuk, kb heti 1x eszem szalámit, de mind1)

monique 5065 napja
monique képe

Ferenc: hát a zsemlét kihagynám, de a többi jól hangzik. :) ezt a 2 órás várakozást nem próbáltam még...

Bozót: imádom a vajkrémet, imádom a szalámit. :) nem olyan bejósolható ám a válogatósságom mint ahogy azt te szeretnéd :D

gesztike: mi szerepel a megfelelő étrendben? :P

monique 5065 napja
monique képe

(ja amikor írtam h a húst nem szeretem...az alól kivétel: tengeri herkentyűk, szalámi, szalonna. a többi húst nem bírom)

Czeglédi Ferenc 5065 napja
Czeglédi Ferenc képe

Én nem azt mondtam, hogy mindig azt egyen, de hetente kétszer nem probléma, persze ne Tesco Gazdaságos legyen lehetőleg!!! Bozótnak is nagyon igaza van!!!

A banán mivel a gyümölcs (valójában lágy szárú növény) könnyen emészthető, ezért kisbabáknak is adható, a gyomorból 110 perc alatt kiürül. Ajánlható gyomorfekélyben szenvedőknek, ugyanis az orvostudomány gyógyhatásúnak tartja. A-, U-, E-vitamint, vasat, rezet, jódot, mangánt és foszfort tartalmaz. Jelentős szénhidrát tartalma miatt fogyókúrázóknak nem ajánlott.kálium tartalma is magas!

 

 

Nyers banán
Tápanyagtartalom 100 g-ban
Energia 90 kcal   370 kJ
Szénhidrátok     22,84 g
- Cukrok  12,23 g
- Rost  2,6 g  
Zsír 0,33 g
Fehérje 1,09 g
A-vitamin ekviv.  3 μg  0%
Tiamin (B1-vitamin)  0,031 mg   2%
Riboflavin (B2-vitamin)  0,073 mg   5%
Niacin (B3-vitamin)  0,665 mg   4%
Pantoténsav (B5-vitamin)  0,334 mg  7%
B6-vitamin  0,367 mg 28%
Folsav (B9-vitamin)  20 μg  5%
C-vitamin  8,7 mg 15%
Kalcium  5 mg 1%
Vas  0,26 mg 2%
Magnézium  27 mg 7% 
Foszfor  22 mg 3%
Kálium  358 mg   8%
Cink  0,15 mg

1%

 

(forrás: www.wikipedia.hu)

pátyalso 5065 napja
pátyalso képe

Bozót:Konkrétan mit nevezhetünk jóféle szaláminak a házikészítésűn kívül,amibe azt raksz bele amit te akarsz?Mondj egy boltban kapható jófajta szalámit,amiben szerinted nincs szemét anyag.

monique 5065 napja
monique képe

ok milyen szalámi márkát ajánlotok? amikor szalámit veszek, nem figyelem h milyen márka, szóval nincs preferenciám ilyen téren. a legutóbb vmi olyan verziót próbáltam aminek sajt volt a szélén, na az nagyon tetszett :)) de a márkanévre nem emlékszem

Bozót 5065 napja
Bozót képe

Zoli, szerintem érlelésgyorsító cucc és ipari szalonna+bőrke mindben van, de amúgy  P.ck "komolyabb" termékei, a téli, a chilis, a fokhagymás, stb ezek szerintem elég kevés szemetet tartalmaznak. Természetesen a házi a legjobb :)

monique 5065 napja
monique képe

Bozót, köszi a tippet:) kipróbálnám én a házit is, de hol szerzek olyat? :)

Bozót 5065 napja
Bozót képe

Ha már felvágott a téma: nekem tök fura volt, mikor jó messze külföldön azt láttam a nagyobb élelmiszerboltokban, hogy a nálunk is ismert felvágottak mellett, külön pultban kapható színhúsokból szeletelt "felvágott". Persze mindenki megcsinálhatná magának otthon is, de vajon errefelé miért csak a párizsik és a gépsonkák dívnak (meg a k..a drága import csodák)? (nem hiszem, hogy csak anyagi okai volnának...)

Bozót 5065 napja
Bozót képe

Házit? Vidéki ismerőstől, esetleg a nagycsarnokból. Vagy vágsz egy disznyót a hegyen :P

Czeglédi Ferenc 5065 napja
Czeglédi Ferenc képe

Bozotnak igaza van (ismét!!!) ipari szalonna, mindben van, érlelésgyorsító sokban. Az oldalán, pontosabban a papírján rajta kell lenni az összetételnek!!!  A gyulainak is elég jó minőségú termékei vannak!

Bozotnak abban is igaza van, hogy a házi (általában) a legjobb! Hallgasunk rá, hiszen ő gyakorló háziasszony!

Móni ha kimész egy élelmiszerpiacra ott sok hentesnél lehet kapni ilyesmit! Én pl. a zöldségek döntő részét a piacon egyéni termelőtől veszem, sokat ismerek régtől fogva, és tudom, hogy  nem agyonvegyszerezett termékeket adnak el ( megjegyzem, hogy a vegyszerek igen drágák, és jelentősen megnöveli az önköltséget, pl. a műtrágya felhasználás ezért csökkent 1990.-től napjainkig a felére)

Czeglédi Ferenc 5065 napja
Czeglédi Ferenc képe

Ha gondoljátok megkérdezem a vezérigazgatónkat, ő ugyanis agrármérnök, és húsipari szakmérnök.

monique 5065 napja
monique képe

Bozót: gépsonkát, párizsit nem bírom, bezzeg a szalámi.. erre varrj gombot!:))

nagycsarnok jó tipp, köszi.. mondjuk nem járok arra, de egyszer meg kell néznem :) olyan vidéki ismerős nincsen, akinek van házija és elég közeli ismerős lenne ahhoz h kuncsorogjak tőle akármit is.

Ferenc, jó, kérdezd meg!:)

ORBEA ORCA 5065 napja
ORBEA ORCA képe

Bozót,te kapisgálsz valamit:-)

Talán megbocsájtjátok egy öreg bodysnak,akinek voltak olyan agyament időszakai,hogy kigrammozta a napi fehérje-szénhidrát bevitelt pulzálva az épp aktuális edzésekhez,felkészülési ciklusnak megfelelően,hogy GYAKORLATI tapasztalatok alapján leír pár dolgot.

Az egész Modern útkeresése egy emeltebb edzéshez emeltebb kalóriabevitel kérdéskörben,mit lehetne,mi kell,hogyan...

Amit leszűrtem az itteni kommentekből,kivárva,hogy hová jutunk először is Modernről:

Úgy gondolja,hogy a fantasztikus ám számomra kalóriaszámolás szempontjából totál közömbös pulzusmérő óra primitív számítása alapján neki napi 1000 plusz kalória kell....Szerintem meg ahhoz tapasztalat alapján nagyon keményen kell edzeni,legfeljebbe egy teljesítménymérővel egybekötött pulzusmérő tud jobban közelíteni a valós energiaigényhez.

Ha azt írta,nincsenek súly problémái,és nem igazán jellemző rá,hogy eléhezne edzéseken akkor valószínűleg azért nem szükséges nagymértékű beavatkozás az étrendjébe.Valaki említette itt a testtömegarány&testzsír mérést hallomásból.

Modern itt megtalálhatod,és ha rendszeresen használod,akkor folyamatosan figyelni tudod,hogy a diétád jó-e,avagy nem,mert nem a testsúlyvesztés maga a fontos,hanem a zsír% csökkenése.

tesztoszteron.hu/testkompozicio_no7.php..........Itt mindent megtalálsz,fiúk,akit érdekel ti is.

Nekem jelenleg 9-10%közöttt mozog,szezonban 72-3 kilósan 5-6.....De ez a top forma,kb 2-3 hétig tudom tartani,aztán beindul a védekező mechanizmu a szervezetemben,és éjjel-nappal eszek....:-)

Ez is gyakorlati tapasztalat,nem olvastam valahol....

Szóval Modern,szerintem rendszeresen mérd magad,a súlyod,és a testzsírt.Mi,bodysok gyerekkorunk óta ezt csináljuk,bár sokan gyagyásnak gondolnak minket,,,,

Ha az emelt edzésmunka mellett jelentős mértékben csökken a súlyod,meghaladja a 2-3 heti 1-2 kilót azonos hidráltság,folyadékbevitel mellett,akkor szükséged van plusz kalóriára.Ha lassabb,és a testzsír%-od is csökken,akkor ne kapkodj,csak arra figyelj,hogy amit beviszel minőségi legyen.....Szalámi,egyebek,őrület....

Bozót a mennybe megy,de nekünk nem kell külföldre menni ahhoz,hogy otthon pároljunk csirke vagy pulykamellet,és azt szeletelve használjuk normál szendvics alapnak barna kenyérrel,nem zsemlével...Akinek nincs étvágya az aztán biztosan ráveti magát egy szendvicsre...

Továbbra is fontos az emeltebb fehérje bevitel,ami az anyagcserét gyorsítja,segít a regenerációban,és erősítí az immunrendszert.Ha ez sem ízlik,akkor vannak folyékony aminosavak,amik még könnyedébben bevihetők,és nagyon kevés energiát vonnak el a szervezettől emésztésre.Ajánlat még az L-Glutamin,amit szintén sokan csak olvasmányokból ismernek.Én rendszeresen szedem,és valóban igaz a hír,hogy nagy mértékben segít az izmok megtartásában abban az időszakban is,amikor nem kapnak új ingert,és a szervezet rögtön elkezdené leépíteni őket...De itt úgy látom,soksknak ez is új,kínai...Aki sérült,és kénytelen kihagyni,annak mindenképp ajánlom.

Azt mindig írtam,miként pld Gesztike is írta,hogy a legfontosabb a jó alap táplálkozás,ezek az anyagok nem étkezést helyettesítő,hanem étkezést kiegészítő anyagok,a max energiabevitel 20-30%-át célszerű max bevinni velük,és a mikrotápanyag szükséglelet,amit nem fedez komoly edzésmunka mellett egy marék káposzta mondjuk.

A tojásról,hogy már arról is legyen olyan vélemény,ami gyakorlaton alapul:

Napi szinten most 8-10 tojás fogy nálam,reggelire rántottába 6db egy kis szín sonkával,és turmixokba nyersen 1-2X2...Bodysként tömegnövelő szezonban 12-14 ment el,és külön szállítom vol akkor is most is,gyönyörű házi xxl tojásokkal:-)Évente 2-3 teljes  labort csináltattam édesanyámmal,aki ápolónő volt.

Nos,eme bevitel mellett a vér Col.ha jól emlékszem 2,9-5,7mmol/l értéken belül engedett,és 3,2 - 3-4 között mozgott.Az atomkohó a kemény edzésekkel elégetett mindent:-)A többszörösen telítetlen zsírsavak egyébként is nélkülözhetetlenek az izületi kenésekhez elsősorban,ezért van,hogy rengeteg diétázó szenved mozgásszervi gondokkal....De ők is tudna mindent,mert egyszer már hallották,hogy a szomszéd olvasta,hogy valaki gyszer azt mondta,ez így jó,nem szabad zsírt enni...Hát,hihetetlen ,de komolyan....

Mindnki szakértő,mindenki tud mindent,közebn semmit még csak ki sem próbált....

Próbált már valaki napi 60-80 gramm szénhidrát bevitel mellett 5 napig keményen edzeni,és minden kalóriát a 90 kilóhoz 3500 körül fehérjéből-zsírból-zsírtalan zsírból/MCT tudja valaki,mi az?/bevinni?Tudja,milyen érzés,és tudja milyen érzés,amikor hétvégén 2 nap óramű pontosságga 2 óránként 100-120 gramm szénhidrátot visz be?Érezet azt az érzést az izmaiban?

Evett valaki napi 7-8000 kcal-t olyan kemény edzések mellett,hogy mindezen bevitel ellenére havonta csak 3-4 kilót nőtt a testsúlya,és a testbőrredők nem változtak?

Van,aki szinte minden táplálékkiegészítőt letesztelt magán,és tudja,hogy mi hogyan hatott rá,mi mire jó,mi az ami nála,vagy másnál működik,és mi az,ami kamu?

Mert akkor írkáljon,mert szeretném én is olvasni,hogy hasznos gyakorlati tanácsokat kapjak,vagy tapasztalatokat cseréljünk...

 

 

Czeglédi Ferenc 5065 napja
Czeglédi Ferenc képe

Megbeszéltük a szakács kollegával: Ő is első helyen említette a Pick termékeket, majd a Gyulai termékeket, említette még a Nádudvarit is, a Surjánit is

ORBEA ORCA 5065 napja
ORBEA ORCA képe

A tojás mizériánál kimaradt:

Nemrég épp láttam a tv-ben valamelyik ismeretterjesztő csatornán egy tesztet tojás ügyben.

Hogy ne csak az én személyes tapasztalatomnak higyjetek.

Szintén egy testépítő/asszem ausztrál volt,de elég nyüzüge/volt a teszt egyén,és egy sima átlagember,az adag napi 16 tojás volt,tesztidő egy hónap.A testépítő kol.szintje csökkent!!!!pár tizeddel,a sima átlagemberé nőtt talán 5 tizeddel...Tehát a heti 5 tojás max meg hasonlók.....

Továbbra is:Akiknek nem szemét kaja az összes felvágott,pick,gulai kolbász,egyebek,azok nagyon félre vannak informálva.

Tiszteletreméltó Mozg írt olyat,hogy követ egy étkezési rendszert,ami gondolom egészséges,minél inkább az alap tápanyagok felé tendál,és csak néha leng ki,csal,eszik olyat,amit nem kéne....Bevallom én is...

Ma vettem 5 kiló marcipános szaloncukrot,mert le volt árazva félárra aTESCOBAN.

Bár nem tescos termék jó lesz a hosszú edzéseken kombinálva 4-5 szaloncukor egy-egy zabpelyhes,lassabban szívódó energiaszelettel....

pátyalso 5065 napja
pátyalso képe

Tehát egyesek szerint a mesterséges színezék,tartósítószer,ízfokozó stb mentes L-carnitin,vagy multivitamin,ásványianyag -készítmények szemetek,a szalámiban van többek között érlelésgyorsító,de az nem számít mert  az élelmiszer.

Az első szemét,a másodikban nem számít,hogy van benne szemét.

De van egy ajánlatom Ferencnek:A jövő hónapban fussunk mindketten 500 kilit .Én használok táplálék-kiegészítőket,Ferenc meg káposztát fogyaszt, és tejet,meg szalámis szendvicset vajkrémmel.Aztán majd hó végén megátjuk...

 

Bozót 5065 napja
Bozót képe

Jajj, Zoli, itt már rég nem erről van szó (de még jó is, hogy nem, mert sose lenne vége ismét egy táplálékkiegészítő vitának) 

Monerd kalóriáról beszélt, nem vitaminokról, ha jól értettem. Én nem mondtam, hogy minden kiegészítő szemét, ettől függetlenül, kösz nem kérek. A szalámiban van szemét, sőt, rossz hírem van, nem tudsz totál tiszta élelmiszert előállítani :)

 

Bozót 5065 napja
Bozót képe

Amúgy most lovagolhatnánk azon is, hogy a legtöbb barna kenyér csak színezett :P   Ültess búzát, rozst a saját 100éve tisztán tartott földedbe, valahogy így indulna a szemétmentes verzió ........

monique 5065 napja
monique képe

bozót: nemcsak kalóriáról beszéltem, nem véletlen h nem cukorból akarom fedezni.

orbea orca: köszi, megint sok infót tudtam meg! a redős méréssel már bénáztam korábban, konkrétan elbénáztam, mert érvénytelen adatnak írta ki ami kijött, asszem ehhez majd kell nekem segítség (majd egy családtagot megkérek). mondjuk jelenleg mérlegem sincs :D  tojásügyben megnyugtató amit írsz, mert gondoltam arra h abból is fedezem a kalóriákat:)

monique 5065 napja
monique képe

...kalóriákat, tápanyagokat, stb...

monique 5065 napja
monique képe

kalóriaszámítás: igazából passz, de a 18km-re 1000kcal nekem jó közelítésnek tűnt. amikor polárral edzettem, az pulzus alapján saccolt (tehát teljesen másképp mint a garmin), az is hasonlókat hozott ki

Czeglédi Ferenc 5065 napja
Czeglédi Ferenc képe

Néhány hónapja kaptam meg a Tiszántúli Környezetvédelmi Felügyelőségtől néhány Hajdú-Bihari folyó vízminőségkimutatását: (Kösely, Kondoros-patak, Hortobágy) (kb. 50 oldal) mint kiderült a Hortobágy-folyóban, igaz nagyon pici mennyiségben még mindig mérnek DDT amit kb. 30 éve betiltottak, mert igaz, hogy nagyon jó gyomírtó, de mint menet közben kiderült nagyon-nagyon veszélyes idegméreg is!!!!  Az USA vietnami háborúja idején ezzel permetezték  le az erdőket, hogy meglássák a vietkongokat. Elgondolkoztató, hogy hány, és hányféle vegyi anyag lehet egy vitaminkészitményben, mert az biztos, hogy nem szintiszta vitaminból áll...

100 éve sokkal-sokkal kevesebb vegyi anyag volt a környezetünkben azóta hihetetlenül megszaporodtak, annak minden negítiv hatásaival együtt, sok összefüggést pedig még csak most kezdünk felismerni!

Pl. a DDT is kb. 30 évig használták amig rá nem jöttek, hogy méreg.....

Pátyalsónak: ha nekem annyi időm lenne, hogy egy hónapban 500 km-et fussak...

Most éjszakás vagyok, reggel 7-re kerülök ágyba, 12 óra munka után, majd 11 30.-kor ébresztő(,4,5 óra alvás..) bemelegítés után 20 km, mire hazaérek 14 óra körül van, ebéd, befütés (2 óra) mire befütök otthon kb. 16 30. akkor készülődés, borotválkozás stb..mert 17 20-kor indulás otthonról, hogy jöjjek a munkába....

pátyalso 5065 napja
pátyalso képe

Szerintem is eltértünk a tárgytól,mert beszélhettünk volna arról is , van -e  értelme több napon keresztül 2-őt edzeni mindig ugyanazon az intenzitási fokon.

De jöttt Ferenc és megint megtudhattam mi a szemét és mit ne egyek.

Ferenc:Ezaz 500 kili csak költői felvetés volt.Jó neked,hogy csak időhiány miatt nem vagy képes lefutni.

 

ORBEA ORCA 5065 napja
ORBEA ORCA képe

Bocsánat,a testzsír% mérés pontos elérhetősége:

tesztoszteron.hu..../bal felső saroktudományos adatbázis..../ tudományos kalkulátorok....testkompozicio mérés....hét pontos kalkuláció nőknek

Ha van egy műszaki ember a családban,és egy tolómérő,akkor ezzel egyszerűen,és elég pontosan meg tudod határozni a testzsírszázalékot,és tudod mérni a későbbiekben,így látod,hogy milyen irányban mozdul el.

Egyébként biztosan láttál már szenzációs népvakító testzsír% mérő készüléket is.Akár beépített mérlegbe/talpon keresztül méri a tstzsírt?????:-)/,akár a kézbe vehetőt,ami olyasmi modernnek néz ki,mint a F1 autók kivehető kormánya...Nos,azok épp olyan hasznosak,mint a pulzusmérőkbe beépített kalória kalkulátorok.

A nevük találóan KALKULÁTOR,nem pedig MÉRŐ....

Miért írom?Valaki ezekkel játszott már?Mert játékszerek...Én is azt gondoltam először,mikor megjelentek,milyen fxa,most nem kell méricskélni,megkérni valakit hogy tolómérőzzön ahol magamnak nem tudok,aztán beírogatni az adatokat,hanem csak pakk megnyomom kész,kiírja....

Ja,persze...

Eleve azzal kezdődik,hogy nemválasztás,testsúly,magasság,életkor beírás...Xarakodás a semmiért...

Először 99-ben került a kezembe ilyen újdonságnak,"technikai vívmánynak "kikiáltott kalkulátor Pécsen egy nagy edzőteremben,ahol minden más posztmodern xarság volt még,hogy mindenki azt higgye,most aztán eljött a kánaán ez a tökéletesen felszerelt edzőterem,a Hard-Core konditermek ideje lejárt...

Szóval akkor 2.éve bringáztam,és nyáron top formában 72-73 kilósan edzés közben megálltam Pécsen az F3-nál,mert valahonnét hallottam már,hogy itt van ilyen mérés.

Nos,szépen beírtak minden adatot,aztán megfogtam,kitartottam,ahogy mondták,START....

Kiírja:13%....

Állok ott értetlenül keresztszálkás farizmokkal,karon bic-tric 2mm papírbőrrel,egyenes-ferde hasizom 4-6mm redővel,ami a max rajtam a hagyományos mérési pontokon....

Mondom a kedves hölgynek,hogy valamit elnyomtunk?

Azt mondja,nem,nem ez ennyi,ez nagyon jó ennyi idősen....

Ja,mondom fél perc lázas agyalás után,most mérjünk még egyet ,de csaljunk egy picit,szerintem vagyok olyan formában,mint egy 25 éves...Rendben,meírta,új mérés,és szenzációs javulás:Immár 9,2%......

Nos,ennyit a kalkulátorokról,egyébként még az sem volt normális adat,mert pontosnak mondható bőrredő méréssel 6-7%között mozgott a %-om...

Csak épp a kalkulátorban x ezer ember méréséből készült adatbázist használ a kalkulátor,ami a kalkuláció 80-90%-át adja,mellette a test ellenállásából 10-20%-ot változtat.

Eleve,ha valaki dehidrált,így nagyobb az ellenállása,akkor több zsírt mutat....

A pulzusmérős órákban épp ilyen kalkulátor szolgál "hasznos"információval....

Még egyszer leírom,a pontosabb energiavesztéshez egy Wattmérővel kombinált pulzusmérő kell,mert a keringés mellett a kifejtett izommunka is meghatározó.

De egyébként nem kellene ezzel foglakozni,egyszerű paraszt kalkulátor szerint az alapanyagcsere szükséglet testsúlykgX22...Ez kb akkor igaz,ha fél napot alszunkfél napot ücsörgünk valami szép kényelmes munkahelyen,és a sex sem több napi 5 percnél....

Ha valaki rendszeresen sportol,nem csak szellemi munkát végez,aktívabb életet él,akkor a szorzó már X33

Ha pedig valaki már valóban keményen edz,napi szinten 1-3 órát akkor X44....

Persze ezek is csak irányadók,minden embernek más az anyagcseréje,de nagyjából támpontnak jók.Ha valaki beviszi a megfelelő számolt mennyiséget minőségi tápanyagokból legalább 20%fehérje,5-10% zsírral akkor nagyot nem véthet,utána pedig az alakuló testsúlyából láthatja,hogy ehhez képest pluszra,bevitelre,vagy megvonásra van szüksége a kalória bevitel egyensúlyhoz.

Egy sor újra a durván 40% fölötti telített zsírsavat tartalmazó kóbászokról,szalámikról:Nem fér bele az étrendbe,legfeljebb néha "kilengéseknél".

A tojás fogyasztás is egyén függő azért,kinek jó az anyagcseréje,és rendszeresn sportol,annak jó fehérje forrás.

De mindenképp ajánlatos egy alap labor vizsgálat,mert van,aki alkatilag magas a col.szintje,bár ez leginkább már elhízott emberekre jellemző.Nyílván nekik nem ajánlott napi 1-2-nél többet enni rendszeresen.

Csináltass egy labort most,és látni fogod a kontroll 1-2 hónap múlva esedékes vizsgálaton,hogy hogy tolerálja a szervezeted a rendszeres tojás fogyasztást,amit én leginkább reggeliként ajánlok,nagyon jót tesz az emésztésnek.

Végüla táplálékkiegészítő mizériáról:Nem akarom megosztani,klikkekre bontani a hozzászólókat.

Van,aki alkalmazza őket,van aki nem.

Én a teremben sem azzal kezdem egy kezdő oktatását,hogy figyelj fijjam,úgy számolj,hogy kellene havi 20-40000ft-nyi összeg egy remek táplálékkiegészítő kombóra,amivel 2 hónap alatt aztán te lehetsz a helyi terminátor reinkarnátor...Na,ezt én is ki nem állhatoma kibxott reklámokat...Vagy itt egy kis Danabol,nyugodtan szedjed,nem lesz semmi gond...Aki ismer,járt hozzám,az mind tudja,hogy teljesen TISZTA vagyok,és senkit nem beszélek rá minden xarra,hogy szedje.

De ha eljut valaki egy komolyabb szintig főleg testépítésben ami átszámítva futásra valahol 4 perces ezrek alatt kezdődik,akkor a továbblépéshez már nem elég a normál táplálkozás,sőt garantált a túledzés,sérülés,leépülés megfelelő táplálékkiegészítők nélkül.

Ez gyakorlati tapasztalat akár magam,akár a több ezer nálam edzett fiatalabb vagy idősebb,de lelkes testépítő részéről.

Hát,én is éjszakás voltam,most reggel írkálgatok ittenaztán elmegyek 10-kor egy karikát edzegetni,délután pedig kéne nem túl sokat azért futni is...Este pedig megyek vissza,mert ma még dolgozok...

Honnét ez a sok energia ilyen vénen?Nem értem...:-)

Bozót 5064 napja
Bozót képe

Én ezt a bőrredős dolgot nem tudom megmérni :o   Pedig van tolómérőm, meg bőrredőm, meg bizonyára igen magas testzsírszázalékom, de se a melemen, se a combomon, nem tudom összecsípni a bőrt. ...

ORBEA ORCA 5064 napja
ORBEA ORCA képe

Na,majd én egyszer megcsípem a bőrredőidet...:-)

Igen,ha valakinek nagyon magas a testzsír%-a,akkor nehézkes a mérés,mert a zsírszövetek az izomszövetek között is teltek,így nehéz elemelni kölön a bőrt,azért ehhez 30-40 mm-es redők kellenek....Ha ennyi van az izmoknál akkor a belső szervek közti térben még több,hisz az elsődleges szerepük a fontosabb szervek védelme az energia raktározás mellett.De nem hinném,hogy neked ennyi lenne ilyen edzettséggel:-)Csak nem tudsz elég jól csipkelődni...Én bezzeg...:-)

Van egy srác nálam most 160 kilós volt,amikor elkezdett járni hozzám 2 éve,és rendszeres edzéssel,étrenddel sikerült lefogynia normál súlyra 100 alá,ami a 188 magasságához azért teljesen jó szerintem,és az adottságaihoz,mert inkább piknikus típus.Na,az ő redőit nem tudtam megmérni egyszer,amikor 140 körül volt,és először mértem....Most már simán megy,és a saccolt jóval 30% felettiről/mert nem tudtam mindenhol mérni/most 17-18%-on van,ami nagyon szép eredmény.

kipage 5064 napja
kipage képe

Orbea: szerintem Modern :) nem akar teljesen tudományos hajszálpontos táplálkozást és laboratóriumi körülmények közötti vérparamétereket elemezni havonta. A testzsírszázalékról:

a kapható mérleggel egybeépített kalkulátorok hozzávetőleges adatokat szolgáltatnak, ez egy átlagembernek untig elég. Ha mindig ugyanazon a készüléken következetesen mérsz, a változás úgy is követhető. A működési elv: mikroáramot bocsájt ki a készülék, ami végigfut a testen, a zsírszövetnek eltérő a vezetési sebessége, ebből számít egy iránymutató értéket. De az ember minden sejtjében van zsír, így az aktuális hidratáltsági állapot nem sokat változtat a mérési eredményen (az ember testtömegének ha jól emlékszem 60-70%a víz, 1 liter víz hiányát már dehidratációnak éljük meg)  Plusz ott van ugye a hölgyeknél a mellek zsírtartalma.

Monerd:

étvágyjavításhoz: próbáld ki a 70%os rozskenyeret. Nemrég váltottam táplálkozási stílust, amennyire lehetett elhagytam az étrendemből a fehér kenyeret, helyette 70%os rozsenyeret eszek.  Mellé sok zöldséget, hetente kb 1szer tojást. Csak sovány sonkát, abből is jobb minőségűt és sajtokat.  Meg persze mindíg a szezonális gyümölcsöket eszem, ebből fedezem a cukorbevitel nagy részét, méghozzá természetes nem finomított gyümölcscukor formájában. Narancs banán ez alap a téli hónapokban.

Az eredmény: kevéssé vagyok éhes, nem törnek rám olyan nagy éhségrohamok az inzulinszintem is egyenletesebb lett. (ezért maradnak el az "éhségrohamok") . Kicsit tartottam tőle, hogy így kevesebb szénhidrátbevitellel hogy megy majd a sport, de megy ugyanúgy. Más forrásból is lehet fedezni megfelelően a napi CH igényt.

Fontos, hogy ne színezett kenyeret vegyél a Sparban,ha kipróbálod. Az igazi rozskenyér jó tömör nehéz, barna, kicsi. Itt Szegeden a Varga pékségben isteni finomat sütnek. Árban ugyan drágábbna tűnik, de valójában olcsóbb. 1 hétig elég nekem egy 1kgos ami 350 forint egy zsemle meg 20 forint amiből napi 5öt megeszek.

kipage 5064 napja
kipage képe

Ja és a jegesteát el kell hagyni. Igyekezz olyan üdítőket inni, ami hozzáadott cukor nélkül készül. Vagy lehet otthon készíteni jeges teát, pl nyírfacukorból, aminek alacsonyabb a glikémiás indexe. Csak ne sűrűn használd, mert marhadrága és hasmenést okozhat :)  )

monique 5064 napja
monique képe

pátyalso: nyugodtan válthatunk témát :) szóval, és van értelme ennek az edzésnek? a megfogalmazásoddal mintha azt sugalltad volna, h nem.

Bozót: igen, erő kell az összecsípéshez :) de így se mértem vmi értelmes értékeket, vagy legalábbis a website beszart attól amit beírtam =) azért látom te is tudsz bénázni :PP

különben lehet nem is baj, ha nem mérem ezt, mert amíg a derekam x centi, stb., addig nem hiszem h emelkedett a testzsírom :)

kipage: én szívesen nézném a vérparamétereket kíváncsiságból :), de emiatt nem hiszem h szurkálnám magam. szóval marad az elméleti kíváncsiság =)
köszi a tippeket. ja, kenyér: a rozskenyér (tömör, nehéz, barna, kicsi, igen) kb. egyike azon kevés pékárunak, amit szeretek. :) amúgy éhségrohamaim nincsenek, igazából az is bonyolítja nálam a kajálást, hogy az éhséget se mindig veszem észre rögtön. :P

...májashurka 5064 napja
...májashurka képe

... ha minden rendben, minek ez a felhajtás?

monique 5064 napja
monique képe

milyen felhajtás? :) nem szabad blogot írni? :) jójó értem én h a legtöbb embernek pont az ellenkezője a probléma a kajálással :P

...májashurka 5064 napja
...májashurka képe

problémám nekem nincs, én nem szeretnék ˝güzü˝˝lenni, nem tudnák nagyokat emelni!

ki ilyen-ki olyan, lényeg hogy ne legyen frusztrált!

monique 5064 napja
monique képe

pont ez a lényeg, hogy én se szeretnék az lenni! :)

miki 5064 napja
miki képe

Congratulations! Hozzászólásszámbeli csúcs :-)

monique 5064 napja
monique képe

azt nem mamba tartotta? :P

monique 5064 napja
monique képe

mármint h sztem még mindig ő tartja :)

miki 5064 napja
miki képe

Ő is jól nyomja, hogy hozzáadjak még egyet .-)

Mamba 5064 napja
Mamba képe

Úgyis megyek pszichológushoz. Majd elregélem ezt is.

Molnartomasz 5064 napja
Molnartomasz képe

Hat akkor en is hozza kell hogy szoljak. Rekord: 71 hozzaszolas!

monique 5064 napja
monique képe

mert internetes blogokon kommentelés az internetfüggőség témakörébe tartozik már? :) 72 :)

Gida 5063 napja
Gida képe

Jajj de jó hogy nekem nincsenek ilyen bajaim pulzusügyileg meg kajában sem :)

Én mindent megeszek ami finom :))

Ferenc!

Már egy jó ideje, több mint 3-éve szedem rendszeresen a vitaminokat NAGY ADAGBAN! és semmi bajom az ég világon!!!!!!!!

A vitaminokból annyit szedhetsz amennyit csak lehet, még nem olvastam sehol hogy valaki meghalt volna vitamintúladagolásban.

Bocs Móni ha neked nem írtam semmi érdekeset...Orca ott van mindenhol és tapasztalt ebben a témában! Sok sikert monerd!

 

...májashurka 5063 napja
...májashurka képe

akkor had nőjön a szám! :-)

Gida: ˝három éve szedem rendszeresen a vitaminokat NAGY ADAGBAN! és semmi bajom az ég világon!!!!!!!˝

nem most lesz baj, hanem 15-20 év múlva, én is szedtem fiatalon nagy adagban, 28-hónapja ki is cserélték a májam.

olimpiai bajnok barátom pedig 3-éve meghalt izomsorvadásban!

monerd2: mint a futásban, mindíg, mindenből annyit, mi jól esik!!!

Gida 5063 napja
Gida képe

Ez lesz a 75-ik komment...:)

 

Szia hurka!

Sajnálom a történteket, azért jó lenne tudni 15-20-évvel azelőtt  mik voltak azok a nagy adagok amiket bevettél??

És mi volt a készítmény neve?

És most jön a reklám: Én azt nem értem hogy ha elkezdtem már napi rendszerességgel szedni a Dr.Lenkei közepest 3-éve, és most a Jó Közérzet vitamint szedem nagy megelégedéssel, és semmi bajom, gyakorlatilag orvosnál nem voltam, NEM FÁJ A HÁTAM a kálcium magnézium miatt :) nem voltam azóta megfázva napi 4-6gramm C-vitamint veszek be télen....akkor miért kell várnom 15-20-évet????? Akkor már rég megdödglöttem volna :D :D

Ja fájdalomcsillapítót sem szedek, és semmilyen "gyógyszert" már ha annak lehet nevezni.

A barátodat is sajnálom!....És biztosan a vitaminoktól lett izomsorvadása? Kétlem!

Az okot kell kideríteni mi okozhatta!

 

 

 

 

Molnartomasz 5063 napja
Molnartomasz képe

Igen, azert kulonbseget kell tenni beszedett tablettak kozot!

Teljesen mas a hatasa van a majra az antibiotikum-tablettaknak, paracetamol(fajdaolm es lazcsillapitok)-tablettaknak, sok veny nelkul vasarolt tablettanak...

Teljesen mas a funkcioja es a hatasa a Magnezium, Kalcium, C-vitamin "tablettak"-nak... Ezek azert vannal csak tabletta kiszerelesben, hogy megfelelo nagyon dozisban konnyen vegyuk magunkhoz.

kipage 5063 napja
kipage képe

Uramatyám! A napi 4-6 gramm c vitamin iszonyatosan sok! 70mg a napi szükséglet, betegségben gyengült immunállapotban célszerű ideiglenesen emelni a dózist 750-1000mg ig.  Mivel vízoldékony  a szervezet nem tudja raktározni, a felesleget gyakorlatilag kipisiled. Pláne ha más ionokból is nagy mennyiséget eszel könnyen okozhat Ca követ vagy egyéb problémát a vesében, amit aztán ha szerencséd van ki tusz űríteni ha nem akkor meg szét kell durrantani. Lenkei meg egy szélhámos.

monique 5063 napja
monique képe

Gida: A-vitamin, egyes B-vitaminok, E-vitamin, K-vitamin igenis túladagolhatóak, és súlyos mellékhatásokkal járhat a dolog. ezek nagy része azért túladagolható mert zsírban képes raktározni őket a szervezet. de igen, ideírtam a B-t is, hiába vízben oldódó, ha nagyon sokat veszel be egyes B-kből, az idegrendszer lerobban. lehet utánaolvasni :) (a C-vitamint meg a vesekövet meg se említem. :) )

a lenkei-féle közepesben nincs azért olyan szörnyű sok vitamin, szóval én nem mondom h bajod lesz tőle. az erős változat az már picit aggasztó lehet.

monique 5063 napja
monique képe

hozzáteszem, a józan ész is azt mondatja velünk: jóból is megárt a sok. ez MINDEN anyagra igaz. pl. ha túl sok VIZET iszol, abba is bele lehet halni. :)

miki 5063 napja
miki képe

májashurka, kemény dolgokat írsz, ha gondolod, hogy alkalmas a hely és az idő, kifejthetnéd bővebben.

Az A vitamin túladagolásban biztosan meg lehet különben halni, pl volt sarkkutató, aki jobb híján kutyákat evett, és azok májában volt halálos adag A vitamin.

monique 5063 napja
monique képe

engem is érdekel

Fari 5063 napja
Fari képe

a 70mg c vitamin annyira elég,hogy ne kapjunk skorbutot..az 1-3gramm nem sok..de ha összevan kombinálva az a,és az e vitaminnal,elég sokkal kevesebb is,mert ez a 3 vitamin felerősiti egymás erejét,ez az ACE...de ott a szőlömagkivonat is,ami 50szer erősebb mint a c vitamin..vagy a glutathion...nem is okoskodok többet

kipage 5063 napja
kipage képe

Na ja, lehet a 70mg kevés, de nekünk még ennyit tanítottak/tanítanak  az egyetemen. Azt is számoljátok hozzá, hogy a táplálékban is van még legalább ennyi. Egy paprika vagy egy narancs, egy pohár hohes-c meg ilyenek.  De pl   tartósan magas Ca bevitel 4szeresére növeli a prosztatarák kockázatának kialakulását. Tehát nem ajánlott mértéktelenül szedni semmit  .

...májashurka 5063 napja
...májashurka képe

Gida: tőlem Te azt kapkodhatsz be amit akarsz, nem téged szerettelek volna óvni.

monerd2, miki: azért ez egy hosszú folyamat, 24-évesen 1978-ban jelentkeztek a még akkor enyhe tünetek.

De igérem nektek, idővel bővebben megírom üzenetben, itt hagy ne, a haver miatt!

Sok sikert, és minden jót mindenkinek!!!

Gida 5063 napja
Gida képe

Na faritrek jártas a témaban...örülök!

 

kipage!

Nem akarlak elkeseríteni, de amit tanúltál az egyetemen az jó rendben van, csak a mennyiséget nem tisztázták miből mennyit! Édeskevés mennyiség van pl: a centrumban, aktiválban stb.

Ma... ahoz hogy fedezd a napi C-vitamin szükségletedet azaz napi minimum 1g!= 22kg alma :)))!!!

Vagy 20kg citrom :)))! parpika az még egész jóóó= 15kg :)))!

E-vitamin...40dkg mandula naponta, de nem megpörkölve!

Nos mondom én neked kipage! Megtudod te enni-inni mindennap ezt a mennyiséget? :)

Én nem az biztos!

Folsavat hogy magadhoz vegyél étellel ahoz 22db! tényér spenótot kell hogy megegyél....jó étvágyat hozzá!

Most itt sorolhatnám sokáíg akár reggelíg.

Ma már NINCS meg a kajában a vitamin a rossz táptalaj miatt is! Régen még megvolt de ma már NINCS sajnos :( 

Azért ne felejtsük el a nagy tudóst aki kivesézte a C-vitamint...Szent-Györgyi Albert biokémikust!

Amikor lebetegedett megemelte C-vitamin adagját napi 8-10g-ra de ennél többre is...és még élt továbbra is.

 

Régen C-vitaminnal kezelték a vesebetegeket!!! Prosztatarák mi ez a butaság C-vitamintól :)))

Nekem bárki bármit mondhat, én elolvastam Lenkeinek összes könyvét és meggyőzött!!

Itt lesznek érvek, és ellenérvek úgy is...

Nekem az immunrendszerem ment KO-ba a parlagfűtől, fűféléktől nemtom, de amióta szedem vitamint még orrspray-t sem kell hogy használjak :)

Én sem írok többet!

További jó sportolást mindenkinek

pecsenye 5063 napja
pecsenye képe

jessza...:D:D:D:D:D:D:D maradok ösztönfutó:):):) 

én röviden megfogalmaznám: más a kalóriaigénye, vitaminigénye, ásványianyag igénye egy megterhelő, sorozatterhelő heti száz feletti kilikeket futó, bringázó testépítő (Gida,Miki, Orbea, Orca, etc) és más a 100alatti (monerd, májashurka, Czeglédi Ferenc, etc) sportoló igénye.. Ugye durván nagyon bölcset írtam? Írhatnék még okosságokat, de minek?

mjoci 5063 napja
mjoci képe

Végre egy egyszerü és nagyszerü hozzászólás. Az, hogy kinek mennyi és milyen kaja és kiegészitök kellenek és az, hogy mi jön be teljesen egyedi. Ezen teljesen felesleges vitatkozni, mert teljesen egyedi és egyéni.

kipage 5063 napja
kipage képe

Ki beszélt  prosztatarákról a c vitamin kapcsán? Mert én nem. Attól meg hogy sok Ca-t eszünk nem biztos hogy kialakul a prosztatarák, csak a kockázati tényező a 4szeresére emelkedik (nagyon nagy különbség ha helyesen értelmezzük) . Emellett biztos vannak még egyéb tényezők mint az életkor, öltözködési szokások, genetikai hajlam, stbstb amik szintén szorzó faktorok, meg vannak csökkentő tényezők mint a mozgás, rendszeres nemi élet stb..  aztán a természet majd eldönti, hogy mi lesz.. :)

Ezeket az adatokat honnan vetted, hogy 20kg citromot kellene megenni a napi c vitamin bevitelhez?  Szent-Györgyi Albert cvitamin fogyasztási szokása meg igazi legendává nőtte ki magát. Először volt ugye hogy napi 1got evett rendszeresen. Aztán már 3-4gnál járunk, erre most írod a 8-10got. Még a végén kiderül hogy 1kgot evett meg hetente.

Dr Lenkei meg kihasította a vitaminpiacból a maga szeletkéjét.  Én inkább hiszek a gyógyszermaffiának. :) gondolom, hogy az irányadó napi beviteli értékeket azért nem a levegőből vették. Még ha egyiket másikat felül is kell vizsgálni a tudomány előrehaladtával, de nem olyan drasztikusan hogy az eddigi mennyiség helyett a 10-15szöröse legyen az új standard.

 

Ha megengeditek egyben meg is cáfolom magam egy rövid kis történettel, aminek utánajártam: a neuroleptikumokról kellett tartanom egy rövid előadást egyik gyakorlaton akkor találtam az alábbi adatokat a olanzapinról, ami a skizofrén betegek bevett terápiás szere (zyprexa). A lilly cég 1milliárd dollárt költött a szerre (szintetizálás állatkísérletek, klinikai vizsgálatok stbstb) . Aztán a piacra kerülése óta ez az egy szer 2,5mrd dollár hasznot hozott eddig a cégnek. Az engedélyeztetés körül volt egy kis "zűr" egy nagy betegcsoporton végzett felmérés alapján ha jól emlékszem 85%uk számolt be javulásról kettős vak vizsgálat meg minden egyéb, viszont 15%uknak suicid gondolataik voltak és azt hiszem 800valamennyi beteg öngyilkos is lett. (nem biztos a 800 de százas nagyságrend volt) . Két irányból nézhetjük ezt az egészet, mivel súlyos pszichiátriai betegek voltak a kisérleti nyulak, lehet úgy nézni hogy jó az arány, lehet más gyógyszertúl magasabb lenne a suicid arány, de az is lehet hogy nem és valójában nem is akkora csodaszer az új Lilly termék.  Mindenki döntse el maga..szerintem az utóbbi

 

Be is fejeztem, mert igen eltértünk/tem a témától inkább sportoljunk.

Gida 5063 napja
Gida képe

Pecsenye jót írtál, de ne felejtsük el ki mivel keresi a pénzét. Én fizikai állómunkát végzek 10-12-órában.

De egy átlagos szellemi munkásnak sem ártana szednie hogy ne fájjon a feje.

Egy smia nagymaminak is javasolnám a nagy dózisú vitamin szedését hogy ne legyen csontritkulása, szívbetegsége stb.

A vitamin KELL a szervezetnek, igényli...a test ki van éhezve rá. Ez olyan mint egy jó adalékanyag az autóba...jobban fog menni...így van ez az embernél is.

 

 

monique 5063 napja
monique képe

én a legtöbb pszichés betegségnél nem hiszek abban hogy gyógyszerrel kéne kezelni. na de ez már nagyon off topic :)

szerintem a lehető legritkábban szabad gyógyszerhez nyúlni, olyan sokszor meg lehet oldani máshogy a problémát, csak picit gondolkodni, megfigyelni, tenni kéne. rengeteg személyes élményem van ezzel kapcsolatban. volt, hogy orvos küldött el, amikor antibiotikumért könyörögtem. féltette a bélbaktériumokat. és igaza volt, mert életmódváltással megoldódott a probléma..

nem mondom hogy nem muszáj néha a gyógyszer. csak azt, hogy csomószor elkerülhető lenne..és a mellékhatásaik is.

ugyanakkor attól tartok, hogy pusztán a vitaminszedés nem elég az egészséghez.

Bozót 5063 napja
Bozót képe

Ha valaki azt mondta volna pár napja, hogy ez a bejegyzés viszi a pálmát hozzászólások számában, hát kiröhögtem volna... :))

(a megadózis (bármiből, de jelen esetben vitaminból) sztem elsősorban azért káros mert felborítja az egyensúlyt, ugyebár bizonyos vitaminok mások felszívódását segítik ill. gátolják.....)

Gida 5063 napja
Gida képe

Lehet egészségesen élni, sőt kell is...gyümölcsök, zöldségek, mind kellenek mert ízletesek finomak.

Csak az ember azt hiszi hogy egy napi almával, vagy egy narancsal minden bevitt, rostot mindenféleképpen, de vitamint nem nagyon.

Persze nem azt mondom hogy no gyógyszer, pl: a paracetamol is jó rendbehozza a meghűlést, de a vesét kikészíti.

Pl egy jó orvos 3-receptnél többet nem írhat föl...mamám 15-féle gyógyszert szedett (megszámoltam, meg is kérdeztem)

És meghalt tüdőembóliában 74 -évesen. És gondolom miben...a "gyógyszer"mellékhatások miatt. Ma minden 4-ik ember gyógyszermellékhatásai miatt hal meg!

 

kipage! Éljen a gyógyszerlobbi! Hajrá!

És igazad van elnéztem írásod!

Ja utánanéztem....C -vitamin (aszkorbinsav)15kg!!!!!!-íg nem káros a szervezetre, semmire!

Nekem a  Fazekas Attila tratlonista javasolta a Lenkeit hogy igyam meg ezt azt...hoppá jobban is vagyok tőle.

Volt hogy napi 8-9g C-vitamint szedtem 1hónapíg semmi bajom nem volt tőle, sőt még jobban voltam ettől. Tudom kb: 70%-a távozik vizelettel...de a kipufogógáznak (szénmonoxid)-nak is ki kell hogy jöjjön az autóból, járműből :)

monique 5063 napja
monique képe

Bozót: én vhogy sejtettem:P mert a kaja az mindig jó vitatéma :)

Gida: én nem gondolom h napi 1 alma elég. sőt...azt sem gondolom h gyógyszer kell 1 sima meghűlésre. a 15kg-os C-vitaminról tudsz adni linket a forráshoz, ahol ezt írták?

Gida 5063 napja
Gida képe

Bozót....már viszi a pálmát :))

 

Nem borít fel semmit....a vitaminokat együtt kell szedni....ha csak B-vitamint szedsz éhes leszel, és hízni fogsz :)

Az egyensúly akkor van meg ha a vitamin összes skáláját azaz A-tól Z-íg mindent bevesz az ember.

Gida 5063 napja
Gida képe

Monerd! A Lenkei könyvében benne van (Cenzúrázott egészség)

 

Komár Lászlót intravénásan kezelték C-vitaminnal. Ne kérdezd mennyit kapott belőle :))

 

Gida 5063 napja
Gida képe

Bocsi elnéztem nem 15kg az tényleg sokkk:)

20dkg -íg még nem káros mert szerencsére a C-vitamin az ember számára az egyik legkevésbé toxikus (mérgező) vegyület.

120-121-ik oldal amúgy.

Na most már megyk aludni :)

monique 5063 napja
monique képe

Gida: ja hogy nem is 15kg, jólvan, ok. :)

Bozót: köszi a linkeket, meglesem. amúgy én csak D-vitamint szedek néha így télen, ha eszembe jut (B, C még ennél is rendszertelenebbül).

ORBEA ORCA 5060 napja
ORBEA ORCA képe

Mi az mindenki elrettent,nehogy ő legyen a 100.ik kommentelő?

Hát majd én jubilálok itten,úgyis megérdemlem szerintem,mert sokan okosan hozzászóltak egy egyszerű plusz kalóriaigény kielégítésének megfelelő módjához alapos elméleti képzettséggel főként.Pecsenyénél szerintem röviden tömören ott a lényeg,amit én is mondok gyakorlati megtapasztalásból:a táplálékkiegészítők szükségszerűsége,fontossága más és más minden edzettségi szinten.

Kevés sport mellett kicsi a hozadékuk,extrém igénybevételnél,ami azt jelenti,hogy akár napi több edzés is van,és az intenzításuk,hosszuk sem átlagos akkor ezek nélkül az anyagok nélkül képtelenség már továbblépni,kivéve ha valaki keményen doppingol anabolikákkal,keringést fokozókkal-segítőkkel.De azt senkinek sem ajánlom,a termem mindig tiszta lett volna,ha csak rajtam múlik,én egy fiatal kezébe sem adtam soha semmit,miként én sem szedtem,ezért nem is versenyeztem bodyban.

De tudom,milyen volt,amikor megnyílt a nyugat felénk végre,és az addigi Dusi-Sportrobi-polybével helyett vehettünk Arnold Schwarczenegger féle fehérjét,vagy Metabolc Optimizer2-ót,vagy a legendás Gain Fast-et,valamint jó minőségű komplett NAGYDÓZISÚ vitaminokat....

Sokan hozzászóltak a témához anélkül,hogy valaha is edzettek volna igazán keményen,és megtapasztalták volna,milyen üresen nekiállni edzeni.

Egy sonás sajtos káposztás szendviccsel,vagy edzés előtt meginni egy nagy adag Gain-Fast.et,és keményebben edzeni ugyanaz?Kipróbálta?Nem,de tudja,mert olvasta,hogy....

Olyan szintű a különbség.mint amikor 98-as helyett keveréket tankolsz....

Azt az energizáltságot,izomérzést edzés közben,vérbőséget a szendviccsel nem tapasztalod meg soha...

Napi rendszeres 40-50 tonnás edzésekhez nem elegendő egy átlagember napi bevitele,még ha némi répát,retket,mogyorót,káposztát,egyéb zöldséget és gyümölcsöt tartalmaz is,mert Gida jól írta a maiakban közel nincs annyi vitamin.Ugyanakkor a 100 éves bevált vitaminszükséglet a mai stresszes világban,étkezési szokásokkal nem elég.Valami 250 mg aszkorbinsav a mérce,és társaik...A napi bevitelű C-vitamin tabletták nem véletlenül 1000mg-osak.Én csak napi egy-kettőt szedek,de azt sem mindig rendszeresen,ha valami úgy érzem lappang bennem,akkor 4-5öt is beszedek,így általában ritkán győzi le a kór az immunrendszeremet.

Azért úgy tudom,hogy nagy dózisú 8-10 gramm rendszeres szedése izületi-kötőszöveti merevségeket okoz más mellékhatása nem nagyon találtatott.

Szóval több mint 20 éve szedek rendszeresen kiegészítőket,azóta keményebben tudok edzeni nekik is köszönhetően.Nem volt semmi komolyabb betegségem,nem vették ki a májam,egyebeket,minden gyári,bár bodyban sokakat láttam besárgulni,fejreállni az anabolikáktól...

A legfontosabb:

Maradjunk annál mindenkinek egy testevan,az ő szíve joga,hogy mit kezd vele,hogy használja,hogy ápolja,mi az amt fontosnak tart megadni neki,hogy minél tovább jól működjön.De garancia nincs semmire,lehet,aki mániákusan odafigyel mindenre az is bekap egy mikrogrammnyi valamit,amivel nem tud a szervezete mit kezdeni,és beadja a kulcsot lazán...Az edzésben ugyanez a helyzet,a leg optimálisabb egy heti 3-4 szeri rendszeres könnyed 1 max 2 óra sportolgatás lenne folyamatosan gyermekkortól egész halálig...Nem 10-20-30 év semmi mozgással,aztán mikor már a szervezet teljesen leépült ráterhelve a "divatos",vagy "szükségszerű"sportolással.Ez a legrossazabb.

De az sem igazán bevált egészségmegörző módszer,amit én csinálok,vagy jópáran még itt az oldalon.

Semmi gond,ha valaki erre figyelmeztet,én is tudom.Talán mentség valamelyest rá,hogy 18 éves koromtól sosem hagytam ki max 1-2 hetet,egyszer 4-et egy törés miatt,és mindig figyeltem a testem jelzéseire.

Ha nem szedtem volna alapvető kiegészítőket,fehérjéket,vitaminokat,izületvédőket,energizálókat,egyebeket akkor ennyi év sokmillió kg-os bodys edzése,többszázezer km bringázása meg sem valósult volna,legfeljebb olvashattam volna,hogy valahol valaki képes volt erre,és hitetlenkednék,mert nincs tolószékben...

Ha bárki szinte bármilyen kiegészítővel kapcsolatban nem tud valamit nyugodtan kérdezzen,ez itt nem a reklám helye,de nagy valószínűséggel már leteszteltem a gyakorlatban,nem csak olvastam róla valahol,vagy tanították az egytemen,aho 60-70 éves szenilis vén faxok,akik nagyrészt mindig csak a szellemi munkánál maradtak írják kemény pénzekért az "új"tankönyveket....

 

ORBEA ORCA 5060 napja
ORBEA ORCA képe

Én merek századik lenni:-)

necromedve 5060 napja
necromedve képe

"Az edzésben ugyanez a helyzet,a leg optimálisabb egy heti 3-4 szeri rendszeres könnyed 1 max 2 óra sportolgatás lenne folyamatosan gyermekkortól egész halálig..."

"extrém igénybevételnél,ami azt jelenti,hogy akár napi több edzés is van,és az intenzításuk,hosszuk sem átlagos akkor ezek nélkül az anyagok nélkül képtelenség már továbblépni"

Azt hiszem, ez itt a lényeg. Aki meg nem extrém módon, versenyszerűen sportol (az utóbbi 40-50 évben jelent ez meg ez a durván hajtós szint, ezt mint laikus mondom), az elvan táplálékkiegészítők nélkül is, normál koszton. Ezek is kb akkor jelenhettek meg, leginkább a bodybuilding sporttal karöltve, szintén nem sporttörténészi vélemény. Ahogy tette ezt az emberiség évezredeken át (mármint elvolt normál kajákon).

Az alapanyagoknak kell mostanság kicsit hosszasabban utánajárni, egy kis kutatással azért lehet még találni tápanyagban gazdag hozzávalókat. Aztán mindenki eldöntheti, hogy neki az ideje-e a drágább, amit pár olcsóbb, de jó répa keresésére fordít a piacon, vagy inkább dolgozik abban a pár órában, aztán a megkeresett pénzből elmegy a legközelebbi boltba, megveszi, ami van, utána meg még költ a kiegészítőkre is. Ha valaki keres mondjuk x (x=sok) forintot óránként, akkor neki nyilván utóbbi a kifizetődőbb. 5x-nél meg már megteheti valaki, hogy Mercedessel jár a kisboltba válogatni, ilyet is láttam már.

HarcsaBarna 5060 napja
HarcsaBarna képe

Feladtam hogy végigolvassam... de olyan népszerű ez a topic, hogy ide írom a minap hallottakat: Egy ismerősöm, aki gyógyszerész (régebben futott is állítólag) azt mondta, hogy ha valaki heti 3 alkalomnál többet fut, akkor 50 éves korára pacemakerre (azt mondta, hogy pészméker) lesz szüksége... na nem tudom ezt hol mutatták ki, és mennyit kell ehhez abban a 3 napban futni és ugye hány  éves kortól??? Mert ha én 48 évesen kezdek el futni akkor két évem van, ha 22, akkor 28???

Ezzel az aranyos példával csak a futással kapcsolatos tévhitek című témát akartam feldobni, a vitaminyos mellé:-)

monique 5060 napja
monique képe

HarcsaBarna: LOL. :) Orbea orca: köszi a további infókat.

monique 5060 napja
monique képe

meg a 100-at is :)

miki 5060 napja
miki képe

Éppen ma gondolkodtam ebéd közben, milyen egészségesen kajálnak a német kollégák. Minden nap lazac, saláta, barna kenyér, tengeri herkentyű. És nem látszik rajtuk, 30-35 éves korra mind vagy pocakos, vagy csontgyönge. Hiába, edzés nélkül nem megy.

P.S. Hogy a fenébe lehet hosszú i-t előcsalogatni egy angol laptopbillentyűzetből, megőrjit :-)

monique 5060 napja
monique képe

miki: ha hiányzik az extra billentyű neki, akkor marad a remappelés :)

amúgy isteni lehet mindennap tengeri herkentyűt enni, nyami nyami. de ki a fene gondolta volna, h ettől is el lehet hízni :) biztos nem esznek vmi sütit is vagy chipset? :P

miki 5060 napja
miki képe

Nem elhizás, elformátlanodás. Pocak pálcika karral párositva.

Briel 5060 napja
Briel képe

Miki, szerintem a németeknél az a sörtől van, nem a tengeri herkentyűktől.

Na, hogy már én is hozzászóljak ehhez a jó kis bloghoz :)

ORBEA ORCA 5060 napja
ORBEA ORCA képe

Csajoknak mindent:-)

Ha gondolod dobok még fel egy-két magas labdát,aztán meglesz a kétszáz is....Na,csak vicceltem,nemkomoly:-)

monique 5060 napja
monique képe

miki: oké így már világos. a futás elkezdése előtt velem is az volt, hogy nem volt túlsúlyom, sőt. de vhogy mégis másképp néztem ki, mint most... :) éés, a sörben van valami, nem? :))

a 200 is jöhet felőlem :DD

Bozót 5059 napja
Bozót képe

HarcsaBarnus:  Apukám szívdokija is állítja, hogy a futás rettentő káros és a nagy maratonokat hozza fel példának, hogy hányan lesznek rosszul, halnak meg, stb.  Az hogy évente hány olyan embert operál (és hány hal meg a keze között vagy a műtét után) aki nem sportol viszont bagózik, zabál, stresszel, tunyul, stb. nem téma ......:)

miki 5059 napja
miki képe

Nem vagyok rá büszke, de majdnem minden nap én is lenyomok 2 sört, van, mikor hármat, de (testileg) nem érzem, hogy ártana :-)

Bozót 4970 napja
Bozót képe

Miki, szellemileg azért érzed? :P :)

Hozzászólás írásához be kell jelentkezned!
2013-12 hó (1 bejegyzés)
2012-05 hó (1 bejegyzés)
2012-04 hó (1 bejegyzés)
2012-03 hó (1 bejegyzés)
2012-02 hó (1 bejegyzés)
2012-01 hó (1 bejegyzés)
2011-12 hó (1 bejegyzés)
2011-09 hó (1 bejegyzés)
2011-08 hó (1 bejegyzés)
2011-07 hó (1 bejegyzés)
2011-06 hó (1 bejegyzés)
2011-05 hó (2 bejegyzés)
2011-04 hó (2 bejegyzés)
2011-03 hó (1 bejegyzés)
2011-02 hó (4 bejegyzés)
2011-01 hó (3 bejegyzés)
2010-12 hó (2 bejegyzés)
2010-11 hó (3 bejegyzés)
2010-10 hó (2 bejegyzés)
2010-09 hó (2 bejegyzés)
2010-08 hó (7 bejegyzés)
2010-07 hó (2 bejegyzés)
2010-06 hó (6 bejegyzés)
2010-05 hó (6 bejegyzés)
2010-04 hó (7 bejegyzés)
2010-03 hó (3 bejegyzés)
2010-02 hó (8 bejegyzés)
2010-01 hó (3 bejegyzés)
2009-12 hó (5 bejegyzés)
2009-11 hó (5 bejegyzés)