Futkorászás a fődemen

Börzsöny éjszakai   47km 2595m   24  km 1429 m

yoyo | 2010-09-27 17:58:05 | 17 hozzászólás

Láttátok ugye a BÉF logót , a két futósziluettet  a gerincen ? ,ahogy futnak a csillagos éjszakában ,és valamelyik bércen kirajzolódnak a holdviládos égbolton !

Valami ilyesmire neveztem én is , de a pénzemért  ezt kaptam :))

Sőtt jobbat mondok úgy kezdődött,hogy beneveztem a T100ra ,aztán lesérültem  tavasszal ,nem tudtam indulni  ..gondoltam majd felhasználom a nevezést a Börzsönyin ,erre ezt sem tudtam megcsinálni :) hihetetlen,hogy a nevezésemet   még  2 versenyen sem tudom lefutni  :P

Már ennek a buszos odaútnak is van valami varázsa.Tetszik..annak ellenére,hogy hiába mondtam, a sofőrnek ,hogy a tengerpartig ne álljon meg,valami sötét falu,erdőszéli kocsmájába vitt .Itt aztán  mindenki leszállt,igazított a toalettjén,aztán nemsokára felsorakoztunk, lupus fényképezett,csanya szónokolt,és olyan poénokat eleresztett,hogy Spartacus háznál is fel lehet adni. khmmm
Ekkor mindenki nevetett,hiszen ki jön úgy futni ,hogy majd feladomt ,ez nem ilyen egyszerű nekem sem,,soha nem adtam még fel versenyt,egyszerűen nem kellett.(Bár igaz a kazinczyn rezgett a léc ) .
Szóval elindultunk az aszfalton itt megnyúlt a mezőny ,tökk vicces volt,a velünk párhuzamosan haladó sinen  egy kiskocsi siklott ,amolyan mini vagon ,és onnan szurkolt valaki,először azt hittem csanyáék,de kiderült,hogy inkább fiatalok :)
Aztán még az erdő előtt is kaptunk ebből a hangulatból ,jó kis társaság gyült ott össze . Az erdőbe érve elkezdtünk kapaszkodni felfelé ,hosszú ujjú le, elég a top. Az eső is  elkezdett szitálni kígyózó lámpasor ,világító prizmák .
Nagyon tetszett ,ahogy hullámoztunk a szűk kis ösvényen ,aztán kiszélesedett az út,és mégjobban megnyúlt a sor. Minden esetre megnyugtató volt,hogy nem mi vagyunk az utolsók . Eleinte Larzen Judit Ganki ,és volt még néhány más is körülöttünk .Aztán a lefelén kicsit meglazult a sor . Még a zöldön ahol élesen jobbra fordultunk ,na itt kicsit  mi is toporogtunk,de csak azért ,mert  a gyorslábú fiúk jöttek velünk szembe ,ugyanis nem találták a jelet,de aztán észre vettük,így mehettünk tovább  . A sor ismét széthúzott,a fiúkat elnyelte a sötét ,mi meg ott maradtunk négyen larzen Judit Ganki meg én. A Nagy-Mánára gondolom az a Nagy -Mána ahová többször is felkelett menni ;) Mentünk felfelé ,aztán szintben  hullámzás, felfelé aztán hullámzás .Így ment ez mire felértünk végre ,és irány a jó kis hosszú lejtő .Mondtam is Juditnak ennek a lejtőnek bizony  ára lesz.  Leértünk a Rakottyás-völgyi ponthoz.Már minden a derekamra volt kötve ,széldzseki ,technikai felső .Mondta is csanya hogy meleg van mi ? Nem fáztunk valóban,ettem néhány sajtkockát,meg kolát,és 1 kocka csokit.Mentem Judit után ,nem kartam lemaradni ,még akkor sem ha tudtam,hogy jó a jelölés, de nem ismerem a Börzsönyt egyáltalán . A köves patakokon többször is átkeltünk,de ha itt komoly eső van ,elképesztő erők  uralkodhatnak . Látszik a köveken,hogy már annyit lettek görgetve ,hogy tök simák,,hihi,itt még ezt is megfigyeltem ,mert láttam. Aztán a p3 betette a kaput,minél feljebb mentünk anál nagyobb lett a köd.Gankit nem láttuk mögöttünk. Judit baromira tépett a botokkal felfelé,én meg a térdemre görnyedve mentem utána. Ez a 3szoros "vadálló " kövek sok erőt kivett ,aztán valami nagyon szép bércre vagy nemtudom hol lehettünk ,de nyilt rész volt az biztos , oldalról fújta a hideg esőt,a távolba pedig szarvasbőgés hallatszott . Volt valami szép rét talán Pogányvári -kaszáló tele öszi kikericcsel (krókusz). Azt gondoltuk,ha lentebb jövünk nem lesz köd,de mindenhol az volt. Szintén valahol ...ahol  nagyon sok fa volt ,és nem láttuk a jelzést,lementünk az útról be a kidőlt fák közé.Lentebb min,500m lámpafények voltak ,ők is lementek,vagy nem hozzánk tartoztak,Gankiék itt értek utól egy sráccal. Együtt  szaladgáltunk ide-oda míg megláttuk a prizmát a fán ,aztán mentünk  tovább,a nagyon gyökeres meredeken ,Ganki ,és Judit elől nagyon mentek a bottal.lemaradtunk a sráccal,de legalább volt velem valaki. Aztán meg mi értük utól őket,mert megint lementek az útról.Egyszerűen az utat sem láttuk ,mert az avar betakarta az ösvényt. kiértünk valami széles traktornyomos útra,jó sáros volt .  Már régóta kellett pisilnem,az eső is ingerelt ,de nem mertem megállni .Simán bepisilhettem volna ,néha olyan záporozva vert az eső,de bármennyire is próbáltam futás közbe nem ment. A karom is fázott már ,de a széldzsekit futás közben magamra tudtam húzni. Úgy 3 óra futás után már nem bírtam,én itt most megállok,ha lemaradok majd bevárok valakit,de Ganki is épp erre várt,mert ő meg fázott,és szintén nem akart egyedül lemaradni. én pisiltem ő meg  öltözött,Juciékat meg elnyelte a köd egy pillanat alatt. Aztán futottunk futottunk ahogy bírtunk,  sokszor még azt sem láttam,hogy Ganki van mellettem,mert a botját úgy a lábamközé dugta ,hogy majdnem felnyársalt :)
hihetetlen,hogy 2 fejlámpa volt rajtam és a myo xp sem egy gagyi szar ,de semmit nem ért gyerekek. gankin is 2 lámpa volt ,de csak akkor ért valamit ha szorosna mentünk egymás mögött ... Elhatároztam ,hogy a ponton elemet cserélek ,pedig új  duracell volt benne .  egy meredek felfelén mert bármilyen hetetlen ,de  még mindíg a p3 vagyunk ,erős fényeket láttunk . Felértünk a csúcsra ,olyan köd volt bakker,hogy nekimentem a kilátó  betonlábazatának :) Ez volt a Csóványos ! Még,jó hogy a fejlámpámat nem törtem el. Jó kis szelet is kaptunk ,és útmutatást,a lefelét illetően.Nem tudom ki volt a pontőr,és az útmutató mert nem láttam :P de mondta ,hogy még 1x vár minket,háááát nem így alakult bocs . Elindultunk lefelé a baromi sáros ,és meredek oldalon .Juditék a bottal ügyesen lesieltek ,én nem mertem ennyire védőháló lévén .,(csak hasznos ez a bot azannyaúristenit   )én meg fától fáig próbáltam ereszkedni . Hogy hány köbe rúgtam bele nem mondom meg,de 2 x igy is kifordult a bokám . szerencsére jól korrigáltam .
Az aszfalt út megváltás volt ,taps fogadott a Spartacus háznál ,legalább ennyi nekünk is jutott .  köszi Zsotyek,és Kata
Én majdnem héjjastól ettem meg a banánt annyira éhes voltam,leültem a betonra a lámpámmal babrálni,de pigmea alám tolt egy széket ,meg az eső sem esett a lámpa belsejébe.Sikerült úgy szétszedni,hogy darabokra esett,és csodálkoztam,hogy az elem,miért lötyög benne .Ekkor hallottam meg,hogy Juditnak elég volt.  Hűha ezt lehet ? ;) szinte mi is vérszemet kaptunk Gankival,a srác tovább ment,nem is láttuk mikor .. Szinte ömlött belőlünk a szó,hogy ilyen meg olyan köd van.  A banánt már megettem,most az ölembe veszem a sós ropis tálat, Judit felajálja a botját,menjek azzal. Életembe nem mentem még ilyesmivel nem itt kéne kipróbálnom,meg egyébként is... mi van ha eltöröm ,nem köll a bot .Gankival ecpec kimehecc alapon vergődünk tovább ,eggyik pillanatban megyünk ,másikban nem megyünk . 4 órát jöttünk eddig , Közben a lámpát sem sikerül összerakni ,nem látunk pedig itt lent most nincs olyan  köd.  Annyira bizonytalanok vagyunk ,hogy egy srácot kérdezek meg ,hogy ő tovább megy -e?
Ő nem megy tovább cillagom ,mert pontőr :))  Szegény Ganki mind a 46 kilója mindjárt  szétesik , annyira fázik. A  lámpám is szétesett ,de a srác segít,( köszi,, bocs a neved nem tudom) mert az ujjaim kicsit merevek hozzá ,kezdek vacogni,már vagy 10 perce szöttyögünk.  Kiderül,hogy néhány alkatrész hiányzik belőle,benézek a szék alá,és ott van. Igen ám,de egy jókora béka ül mellette :) én meg felverem azonnal  az erdő csendjét.  A lámpa kész ,szarabb mint volt ,pedig energizer lett belerakva :P  Ebből is látszik,hogy én tényleg tovább akartam menni,de a józan ész azt mondta,hogy itt a vége cillagom ,ennyi vót,reggel szépen lefutom a maratont ,amit pigmea is megmondott . Azt mondtam Gankinak,csak akkor megyek tovább ha végig együtt maradunk ,nem volt ám egyszerű dönteni ,még akkor sem tudtuk,hogy mi legyen ,mikor visszamentünk az aszfalt útra. De mikor megláttuk,hogy Judit beül szaszával a meleg kocsiba,na ott tudatosult  bennünk,hogy ketten maradtunk 4db szar fejlámpával,és megint fel kell menni a csóvira,és tovább és tovább,még minimum 5 óra. Szaszáék agitáltak,hogy levisznek,de mi lefutottuk azt a közel 4 kilit. hogy hány béka volt szinte számolni sem lehetett,több száz. Ha lehetett volna tőlük kivánni ,akkor azt kivántam volna ,hogy olyan csillagos éccaka legyen mint amire befizettem . hmm csajok.... talán egy puszit megért volna nem ?
köszönöm csanyának az odafuvart ,az egész verseny tetszik ,még akkor is ha első Börzsönyi látogatásomból szinte semmit nem láttam .
lupusnak szintén köszönöm ,én belátok a munka mögé is.

Elismerésem.

Maxinak indult ,Meteor lett belőle

yoyo | 2010-09-17 06:48:51 | 7 hozzászólás

Régóta terveztem a Beac Maxit ,Sipi is sok okosat mondott ,és Danit is zaklattam némi infóért . Aztán az eső mindent átírt,pedig én nem ilyen vagyok nyirm . Éjszaka is  állandóan az órát lestem, hogy 4 kor kelnem kell ,fent a tetőtérben hallani lehetett,hogy nem kicsit esik ezért nem  keltem fel 4 kor , idén nekem nem lesz Beac Maxi 110 .  Talán az is számított ,hogy egyedül mentem volna ,mert ezen a hétvégén rengeteg program volt ,és tudtam,hogy a barátaimat hiába is hívnám ,máshol lesznek .  Legközelebb  7 :20 kor ébredtem fel  ,már nem esett ,de késő volt már a rajtba érni , meg egyébként is már lemondtam róla fejben ...de a meteorra még oda érhetek ráadásul a fődemen is átjön a túra  . Gyorsan megnéztem a kiirást,8:30 ig lehet nevezni ,és csak Hüvösvölgyig kell mennem .,gyorsan összekaptam magam,reggelizni  nincs idő ,egy fél kalácsot megvajazok ,azt bedobom az övtatyóba egy géllel  ,meg  egy fél litert  izót.  Borzasztóan szalad az idő, hallom,hogy megy a busz felfelé,bakker ezzel akartam menni . Rohanok lefelé ,de cipőt kötni sincs idő ,majd a buszon :P ,csak belebújok oszt jó van , az övtáska a kezembe . Hallom ,hogy elindul fentröl a busz ,elkezdek szaladni 1 megállót,szerencsére elérem . Aztán a buszon rendbe szedem magam ,eszem kalácsot ,és már Hüvösvölgyben is vagyok.Már pakolásznak össze,de még tudok nevezni ,bő 10 perc van .

Kilépek az ajtón ,és máris szitálni kezd,irány a Hárs-hegy ,szépen felkocogok a sárgán,a multkor is ment most is feltudok kocogni. Nem úgy a 2.ell pont a Jánoshegyi Erzsike kilátó,na ez még nem megy végig. A kilátónál végig árusok,itt is borfesztivál lesz,a pontot nem találjuk hiába szaladom körbe Erzsikét ,egy spori telefonál a rendezőknak ,kiderül hogy lentebb lesz a pont . A kilátótól ez  a gyökeres rész nagyon nagyon csúszik ,kitudja hány száz ember tapossa naponta . Ell pont megtalál ,irány a Csacsi-rét. A piros sáv isteni lefelé ,szuperul lehet haladni Virág- völgy felé , Az eső már esik ,de nincs hideg térgatyóba meg ujjatlan topban vagyok . Voltam már a meteoron 2 éve,de gyanús ez a sárga ,szerencsére  jó kis sár volt , és észrevettem,hogy nincsenek nyomok, Elő az itinert . Fentebb megelőztem egy nőt,de nem jön ő sem erre,na vissza a pirosig az a tuti,és igen ott a sárga ,csak nem mindegy ,hogy bal vagy jobb az irány . Csacsi-rét előtt megint benéztem a sárgát,de szerencsére mások is .Elérem a pontot  gyorsan adom az itinert mert  esik .Több túrázót utól érek ,mindenkinek jó utat kivánok akit csak lehagyok . Piktortégla üregekig a piros sávon megyek. Ellenörző pont a sátorban ,Beadom az itinert aztán tovább a piroson . Tudom,hogy a p + kell menni ,de nem veszem észre a letérést,jó darabon lemegyek Budaörs felé a piros sávon  . Itt már nagyon esik ,míg előveszem az itinert a zacsiból egy pillanat alatt elázik ,próbálok előre görnyedni,hogy a testemmel védjem ,de hiába . Elindulok visszefelé ,ekkor találkozom kutyÁval ,hihi .ő is lefelé akar jönni a piroson. KutyA előveszi a térképet,amin jól látszik ,hogy túl jöttünk. Akiket eddig megelőztem most újra megelőzzük,most együtt megyek kutyÁval,mondom neki,hogy menjen nyugodtan,de nem megy . Nagyon szép ez a ritkán járt része a Budai hegységnek. Sorrentó nem kicsit sáros , a vizem már elfogyott ,majd Budakeszin feltöltöm .Elérjük a túra névadóját a  nagyon szép Meteor szurdokot.  Fényképezni nincs értelme mert "sötét van "  ,és esik az eső,de egyébként sem  hoztam fényképezőgépet :P  Budakeszi előtt némi aszfaltot kapunk ,ezen robogunk be a központba ,ahol gondoltam,majd bemegyek a közértbe vízért,de mondtam kutyÁnak ,hogy én biztos nem megyek be ,ilyen lomosan :) .Aztán KutyA megkérdezett egy piacos bácsit hogy hol van itt kék kút,ott jöttünk el mellette,csak  azért nem láttuk ,mert barna volt .
A Z+ eljutottunk a Mammut fenyőkhöz . innen aztán a Hosszúhajtási-kőbánya M betűvel jelzett útvonalán mentünk .Ami az évek alatt már igen megkopott,de szerencsére emlékeztem merre is kell menni ,mert kutyA másfelé ment volna . Olyan zivatart kaptunk ezen a részen,hogy bokáig gázoltunk a vizfolyásban .három létrán is átmásztunk mire kiértünk az erdőből ,át a másik erdőbe a gyönyörű Nagykovácsi hegyekbe :))
Gondoltuk KutyÁval,hogy talán egy technikai  szünet ránkférne ,bár igazság szerint simán bepisilhettünk volna ilyen esőben :P
A Tarnai pihenőnél elcsendesedett ,ell pont várt az egyik dombon , sajna nem tudom,hogy hívják a sporit akitől kaptam colát,meg nápolyit ,,de hasonlit  kabócára ;)  A tarnai pihenő múrvás szerpentinjén ,folyt lefelé a fekete sár.  A Nagy -kopaszt most nem futottuk meg végig, már nem szakadt annyira,csak esett . A kilátóban gyors pecsét ,és irány lefelé a zöldön. kutyA ezt a ződ letérést sem tudta ,ami bevisz a susnyába. Kiértünk a Z sávra a múrvás útra,Gabi  éppen hívott mondtam nézzen majd az ablakon ,mert a zőldön vagyunk  ,csak az felejtettem el  mondani,hogy kb még 2 kili így gondolom megunta ,mert nem nézett . Azért beugrottam vizet venni a kinti csapról ,és KutyÁval toltuk neki a Zsíros -hegyig.Végig megfutva az emelkedőt. Itt már 46 kilinél jártunk az itiner szerint .Ami vagy hülyeség,vagy pedig jóval több a túra ,mint 51 ,2 .Innen Hüvösvölgy ha toronyiránt megyek is  7 kili . Végig futottunk a Remete-hegy gerincén ,majd a köves csúszós Remete barlang felett ,lementünk a szurdokba .
Az ördög -árkot még nem láttam ilyennek,már fentről hallatszott hogy gyorsvonat jön. KutyÁval meredt szemekkel néztünk a patakot. és bátran belegázoltunk a térdig érő vízbe . A Remete-szurdokban is volt még egy ell pont ,innen a kéken a máriaremetei templomig ahol éppen esküvő volt . Szép látvány voltunk az elegáns  vendégek   között :P Pecsételés és és innem még vagy 2-3 kili a cél. Na adtunk neki rendesen ,mert beakartam érni 7 óán belül,de ezt csak akkor találtam ki ,mikor ránéztem az órámra . Általában így a túrák végére bevadulok :P Nem tudom milyen átlag volt,én legalább ötnek éreztem .KutyA is  jött mögöttem ügyesen .Aztán beértünk 6:55 el . Gabi jött értem,mondtam ruhát ne hozzon,csak a maratonos nejlont abba csavartam bele magam ,és úgy ültem a kocsiba . Itthon meleg volt a lakásba ,ettem fürödtem pihentem ,és arra gondoltam,hogy még az éjszakai maxira elmehetnék , főleg,hogy Budapest kupás ,de végül oda se mentem  ,mert újra csak  esett . Pedig egy jó kis beszámolót én is elolvastam volna magamról, az első aqvaparkos maximról :)  A meteor nem volt rossz 600 pénz a nevezés ,nagyon szép tűzzománc jelvényt jár érte , de szolgáltatás nincs,ellátást vinni kell ! Aránylag jól futható kör,féltáv után meseszép részekkel :)) ajánlom mindenkinek .