Futkorászás a fődemen
Futkorászás a fődemen !
yoyo | 2009-11-24 16:45:35 | 14 hozzászólás

Hát ezt a címet  most szó szerint kell érteni ,,,ugyanis szeretnék néhány barátomat /ismerősömet ,a fődemre invitálni. Méghozzá December  1.-én Kedden, az esti órákban mondjuk 7 re.

Nagykovácsiba kossuth u 84 a Templom tér .

Addigra  már leszáll a sötétség az égből ,és mindenki hazaért a dolgozóból ,és  akkor néhány lelkes futó ,elindulna  egy jó kis esti futásra .

Az elképzelés az volt,hogy egyedül megyek fejlámpával ,de bevallom,hogy nem merek menni :/

Akinek van kedve ,és ideje szivesen elvárom ,mert  szép tud lenni ,még a korom sötét erdő is :))

Ha senki nem jön ,akkor természetesen én sem megyek ,majd kiélem magam a BHTCS.n

Fejlámpát ,és láthatósági mellényt hozzatok,és szatyrot is a gombának,mert azt is szedünk  Cool

Ki szeretne futkorászni a fődemen ? max 10-15 km  ..lányok is jöjjenek feltétlen !!

Piros 85 Terepfutó !  88,5 km 3205m ,menetidő 14:10 .
yoyo | 2009-11-03 17:32:03 | 11 hozzászólás

Szombat reggel meglogisztikázzuk,hogySteve kocsija Budaörsre kerüljön ,így ott találkozunk. Kocsit ott hagyjuk  a cél előtt ,.hamar a rómaira érünk ,nevezni még nem lehet ,csak 8 tól addig várunk, gyülekeznek az emberek,jön Béla ,és Böki ,később Joci,és Bozót is előkerül. Meglepődöm mikor  Balázst meglátom,hiszen azt mondta nem jön .Váltunk néhány szót , alaposan megfázva jött el ,De azt gondolja ,hogy majd jól kiizadja .Szurkolok neki  nagyon ,és  minden jót kívánunk egymásnak .  Közben gyülekeznek a rajthoz ,és ebola elindítja a versenyt 9 órakor  . Elindulunk ezen a szép napos ,de annál hüvösebb reggelen még a kesztyű is elkel olyan friss az idő.

A hegymászó utcában mindenki gyalogol, úgy gyorsabb is ,hamar beérünk az erdőbe ,majd  ki a tisztásra a Kevély felé. Nyúlik a mezőny rendesen ,van aki már a Kevélyen van ,mi a közepe felé tartunk a hegynek . Steve,Böki ,és Béla is előrébb egy picit ,Jocival hátrébb vagyunk, ekkor előveszek két  darab madzagot ,amivel majd jól hátrakötöm a sarkukat .Steve ettől ilyedhetett meg,mert solkimával ritmust váltottak,és hamar felértek a Kevélyre . Béla Böki ,joci,valamint bozót  jöttek mögöttem mint a kisangyal :) Bozótót sokáig hallottam csacsogni aztán egyszer nagy lett a csönd ,Joci mondta,hogy  kicsit lemaradt . A kevélyen nagyon hideg volt( 8,14km)  mire felértem Stevéék már indultak is .én is gyorsan pecsételtem ,de a lefelén nem tudtam futni annyira köves ,így egy kicsit lemaradtam én is ,ezért volt az,hogy Béláék nem vettek egy éles jobbost ,hanem a sárgán szépen tova futottak...és akkor én ..a Kevély nyeregbe toppanék,és jönnek szemből a banditák nagy nevetve

.Azanyátokúristenit mit cináltok arra ? ,nem megmondtam,hogy kjöttök mögöttem mint a kisangyal :P  ,itt az út cillagaim,na szaladunk is lefelé ,csak úgy repülünk a kéken lefele :) ami monnyuk párhuzamos a pirossal,de tudom,hogy egy mély árok lesz közte ,így gyorsan átvágunk az avaron. Kiérünk a csobánkai műútra ,majd be az ösvényre ,olipapáék itt fényképeznek ,Böki megy elől ,én mögötte Béla utánnam ,Visz a lendület Stevéék után ,mert nagyon elhúztak. Ekkor megbotlok valamiben,és szó szerint berepülök egy bokor alá,ami ráadásul egy lejtőn  van,így még csúszom is néhány métert . Egy pillanatra mindenem sajog ,majd kúszni kezdek felfelé a bokorból ,ekkor jön Béla és még valaki,együtt felhúznak az avarból.

Pár pilanatig csak sántikálok,de érzem,hogy nagy gond nincs ,csak sajok  a bal lábszáram végig. Bőki lent vár az út szélén  .Mikor meglát sikoltozni kezd a nevetéstől ,,megálj megálj bitang bandita . A hajamtól  a lábamig faleveles vagyok . Nem baj majd a menetszél leviszi ,gyerünk Stevéék után cillagaim ,itt hagytak a bitangok ..Futunk a csobánkai úton ...és történelmi pilanat ,mert Béla felismeri a tészászról ;) Bekanyarodunk a földútra,és mintha egy neonos ruhát láttam volna mögöttem ami ugye Stevén van,de ők előttünk vannak,így ők nem lehetnek . A ponthoz érve aztán kiderül,hogy debizony kár volt így teperni,mert megálltak valami kútnál ,így mögöttünk voltak . Na innen megint együtt ment a karaván,egészen a Tölgyikrekig 18,31km  amit szépen megkocogtunk. A fiúk hamarabb felértek,de megvártak . Lefelé még frissek üdék voltunk ,Béla és Böki megint bekavartak valami más szinű jelzésbe ,én ugye nem láttam,mert jöttem a piroson  bizony ! ,aztán egyszer csak mögöttem voltak,ekkor értünk ki Bükkipusztára.  Stevék elől solkimával,mi mögöttük még látótávolságban  .Aztán a Szőke -forrás- völgynél már nem láttuk őket. Hárman maradtunk Béla Böki és én .

Meseszép ez a része a túrának ,a csodás fények és a szines levelek,és maga a hely is igen népszerű ,sokan jöttek szembe kirándulók. Kiértünk a Szentfa -kápolnához ,itt feltételes pont volt  . Béla  ismét felismerni vélte a helyszínt ,tehát van remény ,csak most nem a piros háromszögön megyünk ,hanem a P sávon egészen le Dömösig 29,15km . 3:43 Na ott aztán mindenki megkapta a magáét ,aki ott éhen maradt az meg is érdemli. Béla olyan szendvicset csinált,hogy hétnyelven beszélt . lekváros kenyér  párizsival,meg csalamádé, az igazság,az,hogy itt már megijedtem ,sajgott  fenekem ,a hátsó combom,bogárka körbe ugrált ,mint valami kis szöcske ,hozott magnéziumot ,hozott vizet,és nagyon örült .Béla is hasonlókat érzett a lábaiban,ez boldogsággal töltött el . Böki nagytakarított a cipőjében, adtam neki is egy sótablettát,már csak 3 szem van ,mindíg mindenki az enyémet zabálja :P meg kalciumot is kapott a teste .

Aztán még tollászkodtak,én meg elindultam,mert a fogaim csattogni kezdtek ,elég hosszú depó volt ,de legalább jól laktunk a nagy hegymenet előtt. A fenti kocsmánál utól értek,éppen ott ahol kanyarodni kell . Mindíg megcsodálom ezt a szép fekvésű temetőt  ,egy kiránduló csoport megkérdezte merre van a Vadálló kövek. Ejj,hogy nem Bélát kérdezte ..de talán jobb is . Ahol tudtunk ott bele bele kocogtunk persze túl sok értelme nem volt ,mert  gyalog is pont annyira haladtunk . Szakó nyereg előtt értük otól Tandit kókuszt  a 35 ös túrán ,majd fentebb ,Móni is előkerült,,valahogy nem irigyelték ,hogy nekünk még 50 hátra van .Aztán felértünk Szakó-nyeregbe  33,80km ,villám pecsét ,és mentünk felfelé keményen,futva ez kegyetlen lehet .

Aztán ahogy laposodott, kocogtunk tovább ,majd újra gyaloglás.
Bélának a térde már eléggé fájt butaságokat is  beszélt ,hogy kiszál meg ilyenek . Aztán még arra is volt idő,hogy a Rezső kilátóba kimenjünk ,ahol Elek,és Bocsi már felértek a túráról,és hát köszöntünk illedelmesen :)
én innen is húztam a csíkot majd jönnek úgyis ,perceken belül Dobogókőre értem  37,29km ,kaptunk banánt ,meg valami energia italt . Nekem nagyon jól esett,bár mindet nem tudtam meginni.Bőki is beért,de hol van Béla ? Na egyszer aztán jön sántikálva Mónival . cillagom nagyon fáj a térdem mondja ,de ha állás közben is mozgatom akkor jó . . Bökivel elindultunk ,majd úgyis utól ér ,mert még tollászkodott valamivel. Matyinál hosszú sor volt,így nem vettünk kólát ,pedig Bökinek csorgott a nyála érte. Lesz még kocsma cillagom gyerünk fussunk,mert olyan hideg volt,hogy a pocsolyákon vékony jégréteg volt. Kocogunk Béla sehol ,várunk topogunk ,,,gyaloglunk ,hátrafordulunk sehol ,közben sokan leelőznek. Megint kocogunk hol a pcsába van ez a gyerek? Nem akarjuk itt hagyni ,mert tuti leszalad a S+ felé ,mint egyszer én is .Böki elindul visszafelé érte  ,na egyszer aztán előbukkan , lehet futni ,használjuk ki hiszen  végig lejt Szentkeresztig . Kiérünk az útra ,futunk tovább az út szélén .Béla kérdezi biztos erre kell menni ? Nézzünk oda nem hisz nekem ,mintha ő jobban tudná ,majd kiváncsi vagyok ,ha olvassa tudja .e,hogy merre járunk :) Biztos jó ,gyertek nyugodtan,aztán ott a piros az oszlopon ,futunk a temető mellet ,majd egy jobbos kanyarral ismét be az erdőbe . Már egyre lentebb süt a nap ,de ez a dimbes dombos rész olyan csodaszép ,a szines levelekkel zöldelő dűlőkkel .

A piros itt bement az erdőbe balról,de sokan  kivül mentek ,ugyan oda vezet ,de mi becsülettel ott mentünk belül.Aztán a Magas-hegyi nyeregben egy feltételes ponton ,kaptunk kólát ,nem tudom a nevét a srácnak  ,de mondta,hogy ezt a futóknak hozta ,itt is köszi mert jól esett.  Szegény Bélának a megállások után mindíg fájt az indulás ,így most is nehezen indult el , Bökivel futottunk lefelé elég jó tempót ,aztán egyszer csak hopp egy kő,és már hasaltam is végig az úton , de a lendület olyan nagy volt,hogy még egy bukfenc is belefért mire megálltam . összegörnyedtem mint valami csecsemő ,és nevetni kezdtem ,és csak feküdtem feküdtem,Béla csak a nevetésünket halllotta a távolból,mert bökivel alig bírtuk abba hagyni . egy gyalogos túrázó is oda jött segíteni. Nagy esés volt ez is ,talán még az elsőnél is nagyobb. Percekig sajgot ,aztán az adrenalin hormon oda ért a sérüléshez,és meggyógyította  a lábamat  . Futottunk tovább ,és hosszú kilómétereken át ezen nevettünk .Böki annak örült a legjobban ,hogy láthatta az esést ,ezt Budaörsig elmonta vagy 10x .

Kiértünk a szántói műútra, maj jobbra a murvás úton felfelé a kápolna felé.   Béla megint panaszkodik a térdére ,na előveszem a térdgumit ,már korábban is ajánlottam neki,de akkor  nem kölött.most már fájt annyira ,hogy köll . De ,hogy húzom a gatyámra ,meg a cipőmre  kérdi ?  .Nem kel semmin áthúznod Te  !  mert tépőzáras. Na odaadtam neki,.,,kár,hogy nem tudom elmondani ,hogy akarta felrakni. Ugye a luk az a térdnek van kialakítva,Béla a combjára tette, add már ide te szerencsétlen mondtam nevetve,majd rácsatoltam a térgyére ügyesen  . Hűű kiállt vidáman .ez olyan mintha rúgós lenne a térdem ,na akkor rugózzá előre ,cillagom,mer'  sose érünk a kopárhoz. Vágytunk már nagyon a gulyásra,és fáztunk is a vizes ruhákban . A múrvás útról letértünk a kökényes felé .  Tudtam,hogy itt nagyon kell figyelni  lefelé a dombon,és egy éles jobbos lesz  a bozotos mellett . Két csapáson is próbálkoztunk,de elfogyott az út. Aztán lentebb mentünk még egy picit ,a jelzést ugyan nem láttuk,de egy nagyon pici szalag csonk volt a bokron,Letépték  volna? vagy tényleg ilyen pindurka volt ? Lényeg,hogy jó úton voltunk ,majd némi hullámos futás után elértünk a Csévi-nyeregbe 46,70km ,Kaptunk cukrot ,és futottunk tovább ,eléggé fájdogált már a bokám  ,inkább azt éreztem jobban mint az eséseket .

Elérkeztünk Iluska-forráshoz ,jobbról kerüljük a sár miatt ,futunk rajta egy darabon,majd éles bal kanyar ,és rögtön egy jobbos fel a kerítés mellett ,a Fehér-hegy felé . Szerencse,hogy nem tart sokáig ez a szinte függőleges menet ,vannak akik felfutnak rajta,ezután a Vörös-hegy gyönyörű fenyvesei közt hullámvasutazunk .A fenyők ágai mint megannyi drótkefe simítanak végig az arcunkon. .Élvezzük... bár mikor salikó elhúz mellettünk ,olyan mintha állnánk.Miután felismerem ,és rákiáltok a tempó miatt ,gyorsan magyarázkodik,hogy csak 50B.n van . Sűrű fenyők közt kanyarog utunk ,néhol rengeteg kidőlt fán kell átmászni ,erősen alkonyodik már ,mire leérünk a pontra, talán sötét is lesz..

16:45 kor pecsételünk a Kopár csárdánál 54,81km ,már majdnem sötét  van..Mennyire megjósoltam előre,hogy sötét lesz mire ide érünk. Sok túrázó eszi a forró gulyást,Steve is itt van legnagyobb meglepetésünkre . Salikó kér nekem levest ,és leteszi az asztalra , odébb túrázók állnak fel,és  indulnak tovább ,mi  is leülünk gyorsan .Míg hül a leves addig piperézek magamon ,ez azt jelenti,hogy kiöntöm a szemetet a cipőmből,és felhúzok egy bokaszorítót .  Hamar belapátolom a levest Béla csak lesi,hogy ilyen forrón,hogy lehet enni. Tele töltöm a kulacsomat ,előveszem a fejlámpámat,a napszemüveget elrakom ,már nem kell.
Steve közben telefonál helyzetjelentést ad magáról, kb 20 percet itt voltunk ,majd bekapcsolt lámpákkal elindultunk együtt négyen . A Kakukk-hegyi pont  nagyon közel van.Felmászunk a meredek hegyoldalba ,és máris a ponton voltunk 55,87km . Meleg tábortűznél pecsételtünk.  Fututunk lefelé a villa negra felé ,ez már Szentiván széle ,hamarosan elérünk a homokos útra,tök jól lehetne futni ,de folyamatosan küzdünk a homokkal,az utolsó lejtő aljában ott a mécsesekkel kivilágított  ellenörző pont  60,44km  kétféle csoki is van ,és kapunk kólát is . A forgókaput olyan lendülettel pörgetem meg a fődemen ,hol felakad a sarkamra , úgy döntök már semmi nem tud fájni ezen a napon .
Elindulunk a Hosszú-árokban felfelé ,ameddig csak tudunk kocogunk . Az árokból fekete sötétség látszódik  ,a fák közt párás ködös a levegő, mintha még szintálna is valami pedig csillagos az ég. Hosszú az út felfelé ..aztán fordulunk balra ,és még meredekebben megyünk . Egy kidőlt fán A4 es papír Hajrá pirosozók ,majd feljebb egy lelkes szurkoló fagyoskodik ,egy szál pólóban ,Dömötör néven. Már nagyon várt minket Dömi ,rá is fagyott a mosoly az arcára mire ide értünk . Almával kínált ,de senki nem kért , Bökivel ,és Stevevel oda áltunk fényképezkedni .

Mondtuk neki,jól viselkedjen,mert sokan jönnek még mögöttünk . Az árok tetején Steve ,és Böki még ment volna torony irányt tovább , aztán ott voltunk a Nagy-szénási epen  63,32 km ,csak pecsételtünk és mentünk is,mert kovácsiba lesz nagy etetés.  A Szénás most is egy nagy  hajszárító volt ,csak most fagyott levegőt   kaptunk a pofánkba szerencse ,hogy nem mentünk feljebb . A köves úton lefelé már fájt futni ,inkább lekocogtuk ,ahogy tudtuk . A temetőhöz értünk ,Stevéék eltüntek a kanyarban Bökivel,én beszaladtam egy mécsessel a temetőbe,mert ,hogy vittem végig magammal . Béla megvárt a kapuban, siettem ahogy tudtam, de be kellett mennem Anyuhoz ! Gabi már a plébánián  66,10km hozott tiszta meleg  ruhát , forró kávét  ,pecsételtünk ettünk ittunk ,volt forró tea ,és mindenféle kenyér ,és kávé is .

A mosdóban gyorsan átöltöztünk ,főleg Steve volt szétfagyva a térdnadrágjában ,csupa vizesek voltunk ,és nagyon hideg volt olyan fagypont körül . A jó meleg  helység ,és a puha bőrkanapé 30 percet lehúzott rólunk . Steve még  25 kor kénylemesen simogatta a mesztelen talpát , és beszélt ,miközben a tiszta ruha is kezdett rám izzadni .Na ekkor tapsoltam egy nagyot ,ébresztőőő cillagom indulás van ! .Hatott ,mert 5 perc múlva már kint topogtunk a dermesztő hidegben . A Kolozsvár téren egy csoportot útba igazítottunk ,mert keresték a pontot, felkapaszkodva a meredek úton  beértünk az erdőbe ,szép csillagos este volt a fűszálakon kórókon,már megcsillant a dér .Érdekes,de nem zavart,hogy még nem mehetek haza ,pedig még a kapu előtt is elmenetünk . A hegymenettől elkezdtünk  bemelegedni , elhagytuk a Vörös -pocsolyát , Béla  balján a meleg térdgumi ,az én jobbomon a bokagumi ,így kocogott a két hikomat Böki és Steve után .  Nekik jó volt mert semmi bajuk nem volt :P Ezután kellemes  kis hullámvasutazás jött megint ,a köves részeken egészen ki a tisztásig.Az y elágazásnál nem volt szalag, pedig nagy kispista hely ,(de mondjuk,még véletlen is mellé lehet menni ,mert inkább a bal szára a hivogató )de  mi futottunk tovább a Juliannamajori útig,ott volt is feltételes pont,sisivel.finom süteménnyel kínált,és ittunk kólát is ,Steve asszem sört..bár lehet nem itta meg,mindegy .... aztán siettünk,mert nagyon hideg volt futó ruhában ácsorogni.

A  lovarda mellett gyorsan tova röppentünk ,és máris  a Fekete -fejen voltunk 73,39km  Gyors pecsét ,és futás lefelé ,alig bírtunk megint a meredeken lefutni .Közben a három fiú ,dobbantani akart egy másik szinű útvonalon,de nem sikerült nekik ,mert észre vettem :P A szépjuhászné szerpentinjére kiérve,jó  futósra vettük,mert elég sok autó jött . Aztán irány a meredek ösvény ami szintén jó köves ,és a Hárs -hegyi körútnál feltételes pont várt .Steve cipőt kötött ,én melegedtem .Béla addig ugrált,hogy mozogjon a térde ,aztán sipirc tovább ,Steve szerint még akár a 14 óra is meglehet . János-hegyre úgy emlékeztem,hogy sokkal keményebb lesz ,végül egész jól felmentünk persze nem futva,azért annyira nem könnyű. Az Erzsébet  kilátónál 78,10 km,és 2982méternél jártunk . pecsételtünk ,és rohantunk Makkos felé lefele ,Szó szerint rohantunk ,már semmi nem fájt ,vitt a lendület a széles úton.Steve,és Böki mentek elől mi mögöttük rohantunk Bélával,szerintem bőven 6 alatt futottuk ezt a részt . Az éles jobbosra szinte ráfékezve áltunk meg ,majd a kissé köves úton ,itt már fények és kutyaugatás is volt elértünk  Makkomáriára . 82,41 km . Itt még reménykedtünk a 14 órában,indultunk is hamar,de sajnos  felfutottunk a sárgán egy jó darabon .

Vissza petamiékhoz,majd újból rossz felé akartam vinni a fiúkat. Petamiék oda kiáltottak ,hogy merre menjünk,és csak éppen a szememet nem szúrta ki . Hát ez volt az egyetlen nagyobb kavarás. Ezután már sinen voltunk ,vagyis kövön,mert itt is csak kő kő ,és kő volt .Stevének előre kiabáltam,hogy figyeljen ,mert éles balos jön,megis állt ,de az még a p+ volt ,eggyel lentebb viszont ott volt a Psáv,azon végig robogtunk,és már látszottak Budaörs fényei ,a keskeny kis ösvényen rengeteg időt elcsesztünk.Nemhogy futni ,gyalog is alig haladtunk ,hiszen két láb is alig fér el a vízmosásos ösvényen . Kereszteztünk egy műutat,és a sziklák közt már érezni lehetett a virsli illatát :).Futottunk is ahogy csak tudtunk, az útra kiérve már a mustár illata is érződik ,,futottunk még gyorsabban  mindenféle utcákon ,érezzük a torma illatát is ,futunk egészen ki a főútig,Szabadság út a neve ..szerencsére nem jött autó,így a lendület megmaradt.

Futunk ,Böki szerint mehetnénk gyorsabban is ,na az annyaúristenit ,nem fáradt el a teste ,gyerünk cillagaim akkor ,van még itt kakaó . a járdán lévő embereket majdnem elsodorjuk ,A virsli egyre erősebben érződik ,már a következő sarok után  ott lesz a cél  ,Gyorsítunk még jobban ,már 5 ös az átlagunk cillagos ötös :P a kanyarban  úgy sodródunk ki,mint valami kisiklott vonat,,de a lényeg ,hogy  a mustárosvirsli betölti az utca légterét. Óra lenyom fékezés ,és kistermbe toppanék a 4 bandita . Örülnek mert  megcsinálták ,kicsit  sántán ,kicsit kéken ződen, de beértek ügyesen  ,,gratulálnak egymásnak ,mennek virslit enni,teát inni ünnepelni . Ebolától megkapjuk a szép zománc kitűzőt,az érmet majd később kapjuk ,mert nem számított ennyi emberre ,nekem még tartogat egy meglepetést is . egy szobrot ! amin gyerekek tiszta márvány talapzaton, szín ezüst és szín  arany anygyalka van  :) Nekem legalábbis ennyit ér a műanyag :) Megtapsolnak  a fiúk is ,ők is örülnek ,hiszen kicsit az övék is ,de persze sohasem lehet majd nálluk :)

Lassan elhagyjuk a termet elköszönünk Steve szét dobja a társaságot ,Bélát ,és Bökit a Moszkván tesszük ki,de még ne induljunk mondom stevenek,mert látni akarom,ahogy elindulnak :P simán futnak azannyukúristeni ,csak sírjon a szájuk legközelebb,de nem a szájukat,hanem a sarkukat fogom hátra kötni .
Jövőre egy kissé bővített társasággal,de újra pirosozááász .