Futkorászás a fődemen

Népek  tavasza Sarasa !

yoyo | 2011-03-17 19:35:28 | 8 hozzászólás

Népek Sarasa! Táv .43,3 km 1570m

Úgy terveztem ,hogy  márc 13 án elmegyek a Zöldgömbös túrára a Börzsönybe ,meg azt is terveztem  ,hogy  15 .én Zolival elfutunk Zsámbékig ,meg vissza .

Míg aztán Mikitől jött egy levél ,hogyaszongya „ yoyoka elvigyelek a Bükkbe „?

Na Új zoli túrája  rögtön bukott is az indexen  , persze,hogy el vigyél írtam vissza azonnal ,miután a nagy izgalomban a  szememet nem szúrta ki ,hogy csak 6 óra a szintidő,de miután kedves földi szomszédomnál laposkúszásba lemondtam a 15.i futásunkat  ,ezért  írt egy kedves baráti üzenetet,és felhívta rá a figyelmemet.

„gonoszul felhívnám becses figyelmed,hogy a 42 es távot CSAK FUTÓKNAK írták ki 6 órás szintidővel” :)))))) Persze csupa jóindulatból írta nekem ,és csupa nagybetűvel :P

Reggel igen  korán keltem , 6 kor már az Árpád hídnál voltam  . Miki pontos volt,és  8 kor már lent is voltunk Miskolcon . Neveztünk ,meg készülődtünk aztán Mikinek mondtam induljon  nyugodtan 8:30 kor én majd farkassal megyek úgyis. Farkas viszont  kicsit késet ,így 8:47 kor indultunk útnak ,elég csúnya köd volt ,de hallottuk,hogy odafent süt a nap ..

Az  itinerrel nem is foglalkoztam , ha még azt is olvastam volna hááát…..egyszerűen csak futni kellett farkas után ,már   ugye ha lehetett volna .

A Gulicskáig szinte lehetetlen volt futni ,bár erőlködtünk,de a sár nagyon folyós volt ,mivel már több százan elhaladtak előttünk

Olyan bő 3km csak felfelé mentünk .Álomszép hóvirág mezők amerre a szem ellát, némelyik csokor az úton nyílott ki. Ezen az úton  már láttunk kispistázókat,akik felvágtak a fák közt,

A Gulicska után ,a köves részen  sikerült egy hatalmasat esnem .Megbotlottam egy szikladarabkába ,és mint egy rongybaba repültem az avarba .Szerencse,hogy nem a kövek  közé estem .

Farkas felhúzott,és már mentünk is tovább,most már óvatosabb voltam . Fehérkő-lápához az első ell pont szintidejéhez + 6 percünk volt. A zöldön aztán megindultunk lefelé a szerpentinen,de annyira szép volt a

ködös erdőn átszűrődő napsugár,hogy elővettem a telómat,szintidő ide vagy oda ezt meg kell örökíteni .

Farkas is mutogatta ezt nézd ,azt nézd,hogy vagy 5-6 képet ellőttem .A drága szintidő meg csak fogyott .

A kispistázók  meg toronyiránt levágták a szerpentint nahát . Kiértünk Lillafüred szélére ,és a nagyon szép Vesszős-völgyben mentünk felfelé.

A Vesszős forrásnál megálltunk vizet venni ,mert üres palackal indultam. Otthonról nem cipeltem a vizet, a rajtban meg nem lehetett sehol sem tölteni .

Farkassal meggyalogoltuk ezt a hosszú szakaszt ,,,,

miközben csodáltuk a völgyben megülő ködpaplant .

Borókás-teber  Saras Sebes - vízi elágazás  + 2 percünk maradt a 2.ell pontig .pedig még csak 13 kilit jöttünk .

A sár maradt végig,míg egyszer egy csodálatos Ösfenyvesbe értünk , A kis  „karácsonyfától a nagy „karácsonyfáig „minden féle magasság megtalálható volt ,üde zöld minden ,szikrázó napsütés,kék,ég mohás talaj,,de kár ,hogy nekünk rohanni kell.

A puha fű  már már megváltás volt, itt csak  állt a víz a fű közt  ,ezért  minden lépésnél  lábat mostunk .

Itt nem csináltam képet,mert jól haladtunk végre .Jávor-kút-Csipkés-kút ,és már fent is voltunk a legmagasabb ponton Bánkúton ,innen aztán rengeteg  szintet veszítve ,az  egészen jó minőségű köves úton rohantunk lefelé. Miközben a lábam a hátamat verdeste ,egy hirtelen jobbos megfogott az emelkedőjével. Amit jól meggyalogoltunk . Farkas észrevett egy hatalmas hangyabolyt magasabb volt a kúpja mint én.

Felértünk a Nyír-kőre 22,2km  +2 perc  . Az ,hogy zabálni ? miről beszélünk ,leszámítva monnyuk azt az egy legyet ,amit több kilóméteren át próbáltam felköhögni ,és kihányni . ettem  egy marsot,meg egy préselt gyümi szeletet.

Pedig  volt nálam kolbász+ lekváros levél is nyirm . A sz@ros szintidővel eddigre , már nagyon tele volt a sárcipőm :) Végig a halálzónába futottunk , bár igaz ami igaz  ,még azt is megengedtük magunknak,

,hogy a kilátóhoz ki menjünk , mert farkas szerint akár a Tátráig is  ellehetne látni tiszta időben ,de most nem lehetett csak ennyire ..

Innen tovább egy nagyon klassz hókásás úton mentünk ,de nem sokáig ,mert megint jött a sár,és vele egy bazi nagy emelkedő ,fel egészen a Bánkúti műútig.  A hóvirágok  közt tiportuk a sarat mire kiértünk az útra. Innen aztán hol fel,hol le ,hullámoztunk míg egy hosszú vízmosásos úton amin nagyon lehetett futni  lefelé kiértünk Ómassára, majd bő 2km aszfalt után leértünk Garadnára az ell ponthoz. 28km ,

Itt volt először ,és utoljára !  ennivaló ,vagyis zsíroskenyér hagymával,és tea . Sem előtte sem utána semmi . Lejtő ide vagy oda 28,2 km nél már -8 percnél jártunk . Farkas pecsételt,én kenyeret sóztam neki

,és magamnak, gyorsan teát öntöttünk ,és már indultunk is ,menet közben ettünk.

Miközben a túrázók kényelmesen ültek az asztaloknál ,mi meg mint aki egy hete nem evett tömtük magunkba a kenyeret.

Ezután jött talán a legnehezebb rész a Háromkúti –völgyben felfelé  ,

én még ekkora sárban nem voltam futóversenyen ,csak tapicskolni lehetett felfelé a szűk ösvényen,ami ráadásul rendesen emelkedett is,

Néhány kidőlt tölgy is keresztben feküdt amin már átmászni is alig volt erőm , Az avarba már nem lehetett lemenni ,mert kétoldalt bokrok voltak . Aztán felértünk egy kereszteződéshez, farkas mondta ,hogy már nincs sok..persze persze …már egy órával ezelőtt is ezt mondta :P   Ami ezután jött annak az  foglalja aranyba a nevét  aki kitalálta . ..Arany lépcső !  kva sáros ,és a magas sziklákon nem volt könnyű már fellépni

innen aztán a piros 3 szög még feljebb vitt,és végre felértünk Örvény-köre az ell ponthoz -18 percel . Yut láttuk a   völgyben menni ,mi is gyorsan megiramodtuk a sárlavinában . Csókásig ami kb 5 kilire volt Örvény-kőtől 25 perc alatt futottunk el . Iszonyat,hogy mentünk lefelé. -12 perc vagyis ennyivel vagyunk kicsúszva a szintidőből .Már csak egy ell pont volt Keskeny-lyuk amiben volt egy pici emelkedő ,és bele kellett sétálnom,ráadásul megláttam a csodaszép kökörcsineket ,és  ezzel értékes perceket vesztettünk ;)

Na meg aztán Dante poklánál kicsit lassítottunk is .Így a végét 6:15 el zártuk, bár  lefelé  szedtük a lábunkat,de csak 6:30 as iramot  tudtunk kihozni ,ráadásul még a cipőmet is majdnem lerántotta rólam a sár .  Annyira kifáradtam a végére ,hogy az útpadkát nem tudtam átlépni ,még jó,hogy Dani nyújtotta a kezét ,és átsegített. Ezután farkassal leültünk a padra,és elővettem a kolbászt,és hatalmas lakomát captunk belőle :)

Miki közelebb  hozta a kocsit, olyan közel amennyire csak lehetett ,így kb 10métert kellett csak gyalogolni . Azt nevettük,hogy zuhanyozni nem lehetett,mivel sátorból volt a rajtoltatás egy parkolóban,ezért a térdig sáros testemre húztam fel a tiszta ruhát,a lábamra természetesen fehér zokni került. Dani mezítláb ült be a kocsiba,mert nem hozott váltó cipőt ,és miután hazafelé megálltunk egy benzin kútnál,az én  cipőmet akarta kölcsön kérni . –nooormális ?

De nem bántam meg ,hogy elmentem , mert a Bükk ismét gyönyörű volt , farkas remek vezető volt,és ő simán mehetett volna jobb időt is ,mert csak nekem volt kevés a 6 órás szintidő ,amire ugye kedves  földi szomszédom fel is hívta a figyelmemet , de nem hallgattam rá ,ezért  csupa  jóindulatból üzenem.hogy álmodjon egész évben, sárral, hóval ,faggyal,és kispatakkal  :))

Mikire meg süssön a nap ,és nyiljanak a réten virágok :)

pátyalso 4760 napja
pátyalso képe

Pedig engem csak az emberiesség és az empátia vezérelt,avégén meg megértés helyett csak átkokat kapok.:))

yoyo 4760 napja
yoyo képe

A teljesítést nézd,ne a sor végén csámcsogj :))Most esik  megint ,és ha majd elfutunk Zsámbékra ,talán  nem is kell álmodnod,mer  baromira valóságos lesz  :)) a jégesőt meg a szelet visszavonom ;)

nedus 4759 napja
nedus képe

Gratulálok Yoyóka !!!!!

Azon meg ne csodállkozz , ha kicsúszol a szintidőből -a túrísták nem fotóznak/nézelődnek/kajálnak ennyit ....:))

gyaloggalopp 4759 napja
gyaloggalopp képe

Tyűűűű, de jó kis helyen voltál! A Fehérkő lápa csodaszép hely, annak idején sokat tavaszoltam-teleltem a Fehérkőlápa turistaházban, főztek ott finom szarvaspörköltet, ott volt a sok lüke kutya, a mezőn meg szabadon egy csomó ló... Szóval most irigykedek, de csak egy kicsit. És gratulálok! :)

Bozót 4759 napja
Bozót képe

Gratu!   Te esküt tettél, hogy idén heti zsinten veszel iszappakolást ?? :)))))

yoyo 4759 napja
yoyo képe

Köszi nedus,  Béla,és Bozót :)

Bozót amúgy már lehet nevezni a mocsárba   ;) én még nem döntöttem..  de sokáig nem érdemes gondolkodni  ,mert tavaly is betelt az 1000 limit .

do 31 maja 2011 – 150 pln
do 31 lipca 2011 – 200 pln

Bozót 4759 napja
Bozót képe

Hát nemtom....csudijó volna megint ott dagonyázni, de annyi más jó hely is van amit még nem is láttunk....

lámpás 4755 napja
lámpás képe

Ha jól értelmezem a sok nyirmogást egy kicsit azért élvezted is :-) Gratula! Nagyot mentetek!