Futkorászás a fődemen

Szurdok 40

yoyo | 2010-07-14 20:07:34 | 8 hozzászólás

Szurdok Túra !

Három éve volt utoljára ,hogy csúsztam másztam a szurdokon ,igaz akkor csak a 25 ös távra mentem . A sok ismert árok közül amit végig jár a túra ,a Salanasinában,és a Holdvilágban nem voltam még . Reklámoztam is a fórumon,hogy milyen csodaszép túra  .  Korán keltem ,összedobtam 5 zsömlét ,és  a 6:03 as busszal mentem is , reméltem,hogy elérem a 6:50es hévet a Margit hídnál ,de öt perc híjján lekéstem . 25 perc várakozás ,de bőven időben vagyok ,addig megeszek két zsömit . 8 előtt már Pomázon vagyok. Már most is elég jó meleg van ,szerencsére "elloptam" Gabi zselés nyakpántját a székről ,ami miatt később hívott is,hogy tudom-e ,hogy éjszaka  betörők jártak a lakásban :)
A nyakpántban lévő zselé végig hideg érzetet ad .Talizok még Szilvivel is a rajtban , volt Kazinczys csapattársammal, de ők még nem indulnak .Nevezek hamar ,megkapom az itinert . 8 kor indulok is a zöldön  ,a kanyargós utcák után ,végre beérünk az erdőbe ,,itt velem van két srác Dávid, a másikat nem tudom hogy hívják ..bocsi .Már az elején  a Zöld hrszg ön elkavarunk a meredek emelkedőn , vagyis letérünk róla ,amit nem vettünk észre ,irány vissza pár száz métert . Más sporttárak is voltak előttünk . Ezután megint egy kisebb tévedés jött  ,és én már nem is látom a fiúkat ,jobb is így nem gyilkolom magam ,iszonyú meredek ez a háromszög a Nagy -csikóvár .
Éppen lehajtott fejjel küzdök felfelé ,mikor egy lánytól  megijedek, egy fa mögött támaszkodik,és próbál levegőhöz jutni  megdicsér ,hogy milyen jól megyek,hmm. Azt mondja ,hogy ez élete első túrája ,és biztos ,hogy a következő ponton feladja . Sajnálom,mert sok mindent nem lát ,de igazat is adok neki  ...ez nem kezdőnek való ,főleg ,hogy még egyáltalán nem túrázott . A  reggeli pakolásnál óriási hibát követtem el,nem vittem bugyit az itinernek ,így kb 8 kilinél már kezd akciós lenni a kezemben   . Elteszem ,de nnyira izzadok,hogy az övtáskámban is átvizesedik .  .  Köves úton érek le a Karolina -árokba ,majd egy meredek kaptatón fel a Remete barlanghoz . kis fahidon  megyek át  ,és az árokhoz érek .
A Holdvilág -árok ! júj egy pillanatra megborzongok ,mikor meglátom a létrát lefelé . Azt írja az itiner ,hogy a kevésbé bátor,illetve tériszonyos sporttársak részére a P+ javasolják.   Nos én nem vagyok sem tériszonyos ,sem bátortalan ,de mikor lenézek azé meglepődök ..egy merő víz a tenyerem ,és  a vaslétrát úgy markolom,hogy elzsibbadnak az újjaim. Féltem a kis életemet nagyon :P  Egy lánynak adom a gépet,hogy  cináljon már egy képet a szaribaba yoyokáról :)  A lány biztat ne nézzek le,csak 15 m a szakadék . Huh leérek csodaszép minden odalent ,hatalmas sziklák,technikás terep ,lépcsők. Az árok laposodik többször keresztezzük a patakot ,lehet mosakodni inni a Ramsas forrásból .Rátérek a P sávra itinert nem olvasok minek :/  ezért kihagyom a Salabasina árkot ,ami miatt ide jöttem :(  + 1,6 kili lett volna .Pedig még A4es papír is volt kitéve,hogy Szurdok túra 30-40 erre ,Salabasina árok kerülés meg arra .  De mivel senkit nem látok én megyek tovább.   Felérek a Tölgyikrekhez ,és moiwát kérdezem,hogy a sárgán kell az árokhoz menni ? Mikor mondja,hogy már rég elhagytam,és kb 2 kili vissza nagyon mérges vagyok magamra .

De nem megyek vissza , folytatom az utat a Sárga sávon tök jó kis nyereg ,még mindíg az árok miatt rágódok,mikor egy srác visszakiabál ,hogy nem arra kell menni . Köszi .. elhagyom őt is ,itt tök jól lehet kocogni igaz jó magas a fű,de kellemes az ösvény . Kiérünk a Torina nevű rétre .Hónaljig ér a fű ,és minden csupa virág, nagyon szép  . Hamarosan elérek a Szent -kúthoz ahol elég sok ember van ,persze nem mindenki túrázó . Talizok sistergővel . aki azt mondja hogy yoyoka te megint csalsz ;) mármint,hogy futok,de persze csak viccel . egy srácot kisegítek  sótablettával .  elköszönünk,és ,hogy ne kelljen elővennem a rongyos itinert elmondja,hogy a k+ en menjek . Tök jól lehet lefelé menni ,majd kiérek egy műútra,de a k+ bent megy a műúttal párhuzamosan az erdőben klassz kis csalános rész .Van is titkos ell pont ,zsirkrétás kereszt az itinerre ,és már megyek is tovább a szurdok aljába ,ahol nagy etető pont van .

Bevágok egy zsíroskenyeret ,két pofára eszem ,már épp rám fért közel 20 kilinél vagyok ,bár az övtáskámban ott vannak a zsömik . A szurdokot nagyon megtépázta a vihar, a szép fahidak,mint valami kisiklott villamos ,úgy ülnek a sziklák tetején . Néhol nem is tudom,hogy jutok át ,mert néhány farönkön kéne átmászni,de inkább lemászok a sziklák közé . Egy szalagot látok átmenni a hordalékon megyek is arra ,de a sajnos követem a kék sávot tovább .pedig az itiner mindent a számba rág , nem veszem észre ,hogy egy szalag balra bevisz a bozótba. Kiérek a műútra Pszentkereszten ,és kocogok a főúton felfelé , minek is mennék a jó kis zöld erdőben ,mikor a forró aszfalton is mehetek :/ .Különben is hová lett az a hátizsákos ember akit követtem,lehet nem is a túrához tartozott?  hogy hogy nem a s+ nál leülök,és előveszem  itinerem ,ezen a részen még volt betű ,így rádöbbenek,hogy baromira másfelé vagyok,vissza kell mennem a szurdokig :(  Éppen egy csoport érkezik ,szerintem már párszor elhagytam őket :P mindegy egy lány veszi észre ,hogy a szalag a partoldalon van ,hogy lentebb volt -e kitudja ,de eléggé felfelé kellett nézni ,hogy meglássuk. Görnyedve lehet csak haladni a fák alatt ,jó kis csalános gerzemürzés rész ,hatalmas lapulevelek közt haladunk el.Mindenfelé hordalék, ruhák ,rongyok műanyagok szerte szét ,amit a vihar ide sodort . Kiérünk a zöld sávra ,és a hegyoldal  forró kemencéjében kaptatok felfelé . A  Klastrom kútnál jéghideg vizet veszek ,megmártom a nyakpántomat is . A dülő olyan mint egy száritógép ,a perzselő napon majdnem megszárad  rajtam a ruha .  Végre beérek  a Vaskapu-szurdokba  ,de itt sem lehet kellemesen haladni ,mert a Vaskapu szikla  a hegy tetjén van ,de egy szuszra felgyalogolok..és sok minden eszembe jut

. A sziklákat elhagyva megeszem egy zsömit ,klaszul szintben megy az út ,legalább nem kell zihálnom . egy szép rét kelti fel a figyelmemet,csinálok egy képet is .Aztán lefelé a köves árokban bukdácsolok  ,majd  a völgyből felmászom a hegyoldalba . A s +  en sokáig megyek ,majd a Zsivány sziklák mellett haladok el  ,már közeledik Dobogókő ,hallom is a motorosok autók zaját. Fel  érek a Turista Múzeumhoz ahol egy halk jaj szó után átadom az itinerem . Csak nincs valmi probléma cillagom ? :) itt vége van a 30 as távnak,nekem van még egy finom kis kör, egészen le Dömösig . Sietek is  kitudja hová,és miért  ? üres víztartállyal indulok el :( pedig ott a kút, na nem baj lesz forrás gondolom. Három tanácstalan túrázó engem kérdez,merre tovább ,  Huha :P hát lefelé a piroson mondom .  Én elhagyom őket és ügyet sem veszek a sárgáról amin menni kéne ,jól lemegyek  a piroson , majdnem a Szakó nyeregig ,elgondolkodtam vagy mittudom én,de rosszat sejtettem sehol senki pedig egy hátizsákos fiút láttam magam előtt .  Lerogyok egy tuskóra ,és előveszem az itinert , a derekamnál volt idáig, de szerencsére csak a részletes nem látszik, az ellenörző pontos még igen.   megeszek két sportszeletet,meg egy müzlit ,vizem meg nincs hozzá ,de megérdemlem :)Elgondolkodom,hogy mi legyen ,menjek vissza Dköre ,és legyek szaribaba 30 ?  vagy menjek tovább.
Ráadásul  fentről látom az alsó múrvás utat ahol mennem kéne ,de levágni itt lehetetlen .

Vissza érek a kereszteződéshez ,és a sárga sávon lekocogok  a kövek közt. Kiérek a murvás útra ,azon megyek egy darabon,és mikor a piros sávra kell fordulni majdnem felpofozom magam :) Ha csak egy kicsit jöttem volna tovább a piroson jó is lett volna ,,,bár akkor csaltam volna ,úgy hogy jobb így . Végre leérek a Fényes forráshoz ,és feltöltöm magam vízzel a sportszelet is lement végre ;) A Lukács -árokhoz meredek partoldalon kell lemenni ,és aki akart a túloldalon felmehetett , gondolom vezet valami ösvény a sárgáig,én az árokban maradok ,itt hárman is összegyültünk ,ketten vissza fordultak azonnal ,inkább a felmennek az oldalába . Nekem viszont kell az árok ,meg is kapom ,az első szikla leugrásnál sikerül olyat tenyerelnem ,hogy  vissza hajlik a körmöm ,vérzik a tenyerem is  ,de a körmöm jobban fáj .
Egy fiú jön mögöttem ,ő segít a szederindából kigabajodni , ez a felső szakasz nagyon durva ,de tök jó ,legtöbbször lent van a kezem ,csúsznak a kövek tele van kidőlt fával,hatalmas sziklákkal . A közepe felé aztán kijutok az árokból tudok menni lefelé a sárgán ,kiérek az árokból,megyek a Rám-szakadék felé . A szakadéknál  többen is vannak itt talizok Szilviékkel  ,míg én másfelé  kódorogtam jól  megelőztek :) Nagyon megörülünk egymásnak ,Szilvi megy elől ,és mi lehet a téma mint a Kazinczy :)
 Nem tudom,de nekem mintha könnyebb let volna most a Rám -szakadék,mintha ez a rengeteg hordalék feltöltötte volna ,és a rengeteg feldarabolt tuskón könnyebb lett volna átmenni ,de egyszer csak már fent is voltunk ,és a lépcsősoron felszuszogtuk magunkat a Rám-hegyre ,,,hú de magas  és meredek vótazannyaúristenit ,ráadásul jó poros is ,és elég csúszós. Remek kilátás volta Vadálló kövekre ,és minden felé . Szilvivel csináltattunk  is egy közös képet magunkról .  Innen már csak ,bő 3,5 kili ,gondoltam felhívom Gabit jöhet elém ,még egy óra mire felérek .   Ezután még lenéztünk a Miklós forráshoz ,nem volt kötelező,de megérte inni ,úgyis kinyúlunk mire felérünk Dobogókőre  .

A villanyvezeték alatt ,nem mondom meg meddig ért a fű ,és azt sem,hogy a Thirring körúton járt -e villamos :P Azzal vigasztaltam magam,hogy a Tolvaj -hegy úgyis meredekebb lesz ,tehát jobb ha szedem a lábam Szilviék útán,különben jól lemaradok ,és vehetem  elő az akciós itinerem :) Hát cillagjaim ,nem ment ez a nyomorult körút ,2 x egy egy pillanatra szusszannom kellett,mert olyan vehemensen szívtam a levegőt ,hogy néhány bogár is áldozatul esett .
A sziklák után sem enyhült a meredek, sőtt néhány kidőlt tölgy is utunkat állta . Gondolom fáradt voltam már, de lecsúszott a lábam a meredeken ,és pont egy kivágott fa tuskó szélére sikerült rátérdelnem ,de inkább a sípcsontomat kapta el. Abban a pillanatban nagyon fájt ,de később szünt a fájdalom, viszont tudtam,hogy holnapra szép kék leszek ,aztán  végre felértünk Dobogókőre . Átvettem a dijjazást ,és irány Matyi :) Gabi még nem ért ide ,az ő  forró almás pitéjét  is kikértem,és milyen jó,mert utána még evett volna ,de már nem volt .Felmértem a kárt a testemen , szoknya elfelejtve napokra , legfeljebb ha valaki megkérdezi mit cináltam, majd azt mondom kismacskáim vannak.
Hazafelé kellemes volt a motoron , leszállni már nem annyira ,de teljesen megszáradt a cipőm a zoknim ,és a ruhám is . Nagyon jól szervezett túra volt ,szájbarágós részletes itinerrel A4 es papírokkal segitve csak ajánlani tudom mindenkinek,ahogy tettem ezt a túra előtt is .

Legközelebb remélem nem leszek ilyen nyugdíjjas Rózsinéni ,hogy  bugyi nélkül megyek túrázni :)

mjoci 5035 napja
mjoci képe

Cillagom a szájbarágos itinert nem hátrány olvasni, nem csak akcióssá áztatni.:))
És ne aggódj, ha eleget futsz terepen nem fogsz ilyen hibákat elkövetni.:))

TiGör 5035 napja
TiGör képe

Hát ez jó lehetett, és kemény is! Köszi a beszámolót!

dildi 5035 napja
dildi képe

Hát Cillagom nagyon elfáradtam és jól is laktam a végére :))) Gratulálok, nagyon kemény volt, de Te keményebb voltál!!!

lbtibsz 5035 napja
lbtibsz képe

Már azon gondolkodtam, hogy a következő túrádra "bekéredzkedem" Hozzád, de aztán rájöttem, hogy ez nekem elkeverés nélkül is sokkkk lenne. :) /marad mjoci, s talán majd dildi társasága, de talán Velencén majd Veled is összefutok/

Grat!

Bozót 5034 napja
Bozót képe

Szépp volt Cillagom! De azért kihagyni a Salabasinát...hááát...így csak 9 pont :) :P

(de vazze, ezt nem hiszem el, úgy reklámoztad ezerrel ezt a  túrát, hogy a hosszút még nem is csináltad?? :))))

yoyo 5034 napja
yoyo képe

Méé Bozót ,40 ben csak két árokkal van több,és tudtam,hogy az is szép lesz ;)

De mint látom, elég vérszegény reklám volt :P

köszi mindenkinek a gratulát ,és a jó szót ,,igaz Joci ? :))

Böki 5034 napja
Böki képe

Látom gyakorolsz, cillagom, jól is teszed.

A viperákhoz azért majd hozzál bugyit, jó? :o)

plekoklári 5033 napja
plekoklári képe

Gratula a teljesítményedhez!

Én úgy tudtam olvasni a beszámolódat, hogy szinte minden helyet a ahol megfordultál magam elé tudtam képzelini!Mintha ott lettem volna.

Pilisszentkereszten nőttem fel és minden helyet bejártam még gyerek - és fiatal koromban!!Csak nem egyszerre ahogy most TE!!!!