Futkorászás a fődemen

Emlékek

yoyo | 2010-07-04 15:56:07 | 13 hozzászólás

A kitűzőket nézegetni ,simogatni ,és porolgatni kell ,nos  porolgatás közben ,eszembe jutott néhány olyan túra ,ami emlékezetes maradt nekem .
Mindegyik első teljesítés volt , kivétel a kitörés mert abból a második  is az volt....
Lássuk hogyan sikerül  így munkaidőben ezt a kis szösszenetet megírni   :P

Írottkő  50  Köszegi -Hegység.
 Baddival indultunk az 50 es távon. De Baddi gyorsabb volt mint én ,és lemaradtam tőle,amiből aztán az lett,hogy eltévedtem. Annyira megijedtem ,hogy egyedül vagyok a Kőszegi hegységben egy rossz útvonalon,és nem tudom Baddi számát ,hogy hasmenésem lett :) Ursikát hívtam fel  ,neki megvolt Baddi száma , újabb hasmenés :P és miután elküldte nekem esemesben a számot ,vazze újra Ursikát tácsáztam,,Borzasztó ideges voltam,remegett a hangom,és a sírból beszéltem mikor Baddit felhívtam :) ,kiderült,hogy ő is eltévedt ,csak ő nem fél ,és  nincs messze tőlem,csak  pár kilire .Mondta ,hogy menjek utána,de egyszerűen remegett a lábam,ilyet tényleg még nem éreztem ,majdnem sírtam neki a telefonba ,és cillagaim vissza jött értem,tehát ez a túra ettől lett nekem emlélkezetes :)Meg attól,hogy utána még párszor elkavartunk.

Kitörés túra 35 ami 42 lett Budai-hegység  -Gerecse .
Nem is tudom talán ez volt ez első éjszai túrám ,amit nyuszikával csináltunk meg ketten ,még most is látom magam előtt mikor Gabi kirakott minket Hidegkút határában ,és onnan gyalogoltunk fel a HHH  rajtba .
innen mentünk Szomorig,,
Különleges marad ,mert nyuszikával nagyon nagyon élveztük ,az Ural motort a Rózsika forrásnál,vagy a nagy eltévedést a fődemen a sárga helyett a Mária -völgyben mentünk le . és sosem felejtem el,amint Szomorra érve  a forró cserépkályhához dőlve kanalazzuk a forró gulyást levest reggel  fél hétkor :) elhatároztuk ,hogy jövünk máskor is,,én azóta minden évben jöttem ,de nyuszika kisbabát várt,az utáni évben meg ,még túl kicsi volt a gyerek.

Ez egy másik éjszakai  Kitörés 60 túra jelvény , Budai-hegység-Gerecse ...
 ami attól emlékezetes  ,hogy Jocinak csupasz volt a bokája ,mert olyan magas ,hogy nem ér végig neki ,de kamáslit azt nem vett. A Szénáson a viharos térdig érő hóban ,a csupasz bokájával tört utat,és mikor az  eltévedésből eltévedésbe estünk a papp földeken ,hmmm és botorkáltunk a fagyott szántóföld buckákon a sötétben  ,Aztán  00:15 kor Frankfurti levest ettünk a szabad ég alatt, és soha nem felejtem el,hogy Szomor főutcáján,hogy loholt utánam a banditája :)

Tortúra jelvény 65  Bükk  !
  Hát igen...A nagy Tortúra a Bükkben télen,mikor Andika Farkas,Ala ,és én indultunk útnak,később aztán Kevin,Piri,és Józsi,valamit Nemespet csapódott hozzánk,,itt is eltévedtünk ,és megtaláltuk a hatalmas vaddisznó álkapcsot :) Fáradt voltam,és szédelegtem az eléhezéstől ,ekkor farkas elkérte a hátizsákomat,és ő vitte, soha nem felejtem el .

Szomor 56 Ursikával a Gerecsében ,ami csodaszép túra,hiába sok a szántóföld benne ,nagyon tetszett nekünk, ritka jó  az ellátása .Ahol  mézes pálinkával várnak a ponton ,aminek a hatására  szinte felrepültünk  az Őr hegyre ,majd a tetején mámorosan kifeküdtünk :)

Eötvös túra 50 a Pilisben nyaffal
. Emlékezetes ,mert jóval több volt a túra ,és az itiner is igen gyenge volt . Nyaffnak kegyetlenül feltörte a lábát a cipő,nekem meg 15 kilinél ,a fejemre ömlött másfél liter ragacsos víz,mikor lehajoltam cipőt kötni. A tartályom tartalma kiszivárgott a tartály zsebbe ,onan meg a fejemre .  A túra nagyon szép útvonalon ment ,ami nekünk akkor teljesen ismeretlen volt . Prédikáló -szék,és Rám -szakadék . jó  alaposan elfáradtunk mire vissza értünk Pomázra .

BHTCS  40  éjszakai túra  Budai-hegység   Elekkel a fődemen . Egy Buék 20 túra után beszéltük,meg,hogy miért is ne mennénk éjsza is túrázni.A BHTCS n nincs itiner, a hegycsúcsokat tetszőlegesen kell felkeresni . Pár évvel ezelőtt még nem ismertem a fődemnek ezt a részét ,több mint 2 órát kerestük a csúcskövet .Az évtized legnagyob kavarása volt a fagyott éjszakában,keresve a nyomorult Fekete-hegyet. én a térképen térdelek,egy fűszállal,és távolságot mérek ,én felakarom adni a túrát ,Elek nem .. a pofánk szétfagyott ,beszélni alig tudunk -15 fok volt .A következő évben bosszút álltunk a Fekete-hegyeken ,de már Elek nélkül ,mert nem tudott eljönni.

Piros 85 !  Pilis- Visegrádi ,és Budai hegység
Hát persze,hogy az első pirosom,a sok 65 után végre bevállaltam a 85 terepfutó változatát. Attól lett nekem kedves,mert a barátaimmal lehettem  Stevével, Bökivel ,és Bélával. Ezen a túrán sikerült 2 hatalmasat esnem ,a második egy szaltó volt amit a mai napig alig hiszek el :)) De Böki látta,és tanu rá. Nagyon nagyon élveztük végig , Bélának rugós lett a térde ,csak út tudott futni ha dobálta,nekem a bokám fájt,így rajtam bokagumi volt Bélának meg adtam egy térdgumit,amit a combjáig húzott fel :) De jó kis bandázás volt istenem :))  A célba pedig kegyetlen tempót diktáltunk Budaörs utcáin , 5 ös tempóval repültünk a célba  .Kicsit kéken ződen ,de megcsináltuk azannyaúristenit .

Kinizsi 100  Editkével  .Pilis -Gerecse ...ami attól lett emlékezetes,hogy úgy szédelegtem a célba valami 22  40el ,mint az őszi légy . utána korházba mentem,mert idióta módon elszorítottam a bokabandázzsal a keringésemet,ráhúztam a vastag zoknira .Majdnem trombózist kaptam,de a vicc ,hogy a doki azt kérdezte a János kórházban ,hogy maga leforrázta a lábát ? nem vazze K100 on voltam :)

Hévizgyörk 35 Gödöllői-dombság  !
hmmm de  rég volt .Első 35 ös túrám cucuval ,asszem Sanyijani ,és Fazekasjanival. Lemaradtam  tőlük naná ,és pinkódgabival mentünk végig,neki is nyűgje volt a lábával,és együtt ügyesen megcsináltuk.
Majdnem elsírtam magam,hogy 35 kilit mentem :P

Tanúhegyek nyomában 40   Balaton felvidék
Ez a túra meseszép volt ,a felvidék hegyeivel,és a Bazalt orgonákkal de inkább a túra előtti éjsza maradt meg bennem,mert Ursikánál alaudtam,hogy korán tudjuk indulni,,Ursika udvariasan átadta nekem az ágyát,és ő aludt a polifómon,igen ám ,de cicánkával nem számoltunk ( istennyugosztalja)..egész éjjel nyávogott,mert Ursikával akart aludni az ágyban ,de most én feküdtem ott ,hiába cinciriztem hogy jöjjön fel hozzám nyugodtan ,nem jött a bitangja ,inkábbb kiment és kaparta az kavicsos almát a parkettára , Mindketten kellemesen ébredtünk reggel ,és így indultunk túrázni :)

Intersport Túranap Nyaffal= bolyhikával  = Judittal   a Pilisi hegységben !
Ez a túra azért maradt meg bennem ,mert a hosszú távra neveztünk Bolyhikával ,de nekem olyan kegyetlen térdfájdalmam lett,hogy alig bírtam emelni a lábamat.Hamar kiderült,hogy én röviditeni fogok Judit meg menjen csak tovább. A kevély nyeregben elköszöntünk,megölelgettük egymást és elindultam lefelé.bolyhika utánam szaladt,hogy ha én nem tudok tovább menni a hosszúra ,akkor ő sem megy .így együtt bevánszorogtunk a célba .

Buék 20 túra Budai-hegység.!
A legelső túrám kb 9 éves a jelvény ,de lehet nem is ez a szín volt akkor ,,,mindegy itt ,ezen a Túrán fertőződtem meg örökre, sok forumos volt csojmival mentünk végig,de Ursika ,és andikáék,és cucuék is ott voltak .

Zöld 30  a Budai-hegységben .
A nagy fórumos túra ,a sokat emlegetett zőőőd,mikor találtunk egy trabant roncsot az erdőbe ,és képesek voltunk belemászni egy fénykép miatt .a túrára  Ursikával,Bélával ,Gergővel , OJ vel , Biattal,talán még Gabesz is, bár ő nem biztos stb stb mentem .Hihetetlen jó túra volt ,végig sikoltoztuk a túrát, hó volt és jég ,és rengeteget nevettünk a nagyon meredek ződön lefelé Solymárra . Azóta sem voltunk így együtt , de kááár :/

Lefagysz 58  Zemplén !
 Mikivel,Farkassal,Stevével,egy igazi kaland túra ,ahol végig szívtunk az északi zöldön a térdig érő hóban ,és a végeláthatatlan patak átkelésekkel . Ahol mindíg csak 5 percig lehetett meleg az ember lába,és ahol farkassal egy pocsolya közepén táncolunk, a falu hangszórójából éppen akkor felcsendülő nótára. ,és ahol 3 csodálatos sportemberrel mehettem végig immár teljes sötétségben ,igaz Stevét elhagytuk,de akkor is velünk volt végig . A célba érés után ,pedig a szobánkban a vörös  borozás ,amit Miki hozott otthonról,ettől aztán  kellőkép lezsibbadt az agyunk ,és elaltatott minket a mámor .Kár,hogy csak 1x volt ilyen ,de nekem örök emlék lett ez is .

Mamba 5039 napja
Mamba képe

:o) Nem is olyan rég volt, hogy ki kellett üríteni Baddi szekrényeit, és segítettem csomagolni. A kitűzői összesen a zacskókban biztos nyomnak vagy 20 kilót, én meg úgy válogattam köztük, mint a cukorka boltban. Mikor egyszer megkérdeztem, hogy volt-e Vulkán túrán, nemmel felelt, mégis találtam hozzá 2-3 kitűzőt. Az én dicsőség falam szinte szegényes volt az ő batyujához képest. Mondjuk ha a serlegeiből ellopnék egyet, az se tűnne fel neki.

Köszönöm!

Örülök, hogy ezt leírtad, hogy tudom, mások is így éreznek, és nem csak olyan zöldfülűek mint én, aki csak töredékét teljesítette ezeknek a túráknak. És kevés olyan kitűzőm van, amiből kettőnél több van. Talán Baddinak is jót tenne, ha ő porolná le a kitűzőit, és eszébe jutna újra, hogy miért is jó terepen futni. Hogy egyáltalán miért jó futni... :(

Bozót 5039 napja
Bozót képe

Jaj, de klassz volt ezt olvasni! :) Veled se eseménytelen az élet, Cillagom! :))

Nekem kevés TT-m volt, inkább csak magunkban-magunknak mentünk, így kitűző sincs sok...de még lehet :)

Az a Piros nagyon kiált egy visszavágóért, azannyaúristenit! Nagyon sajnáltam, hogy nem bírtam a lépést veletek :(

mjoci 5039 napja
mjoci képe

Hogy Te meg mire nem ráérsz munkaidöben. Dóóóógozzáá vazze.:))
Az a Kitörés az nagyon emlékezetes volt, az elsö éjszakaim. Az ideit nagyon sajnáltam, hogy sérülés miatt ki kellett hagyni. Egyébbként a héten raktam egy kupacba(kupába) a túra jelvényeimet.

Bozót, mondtam neked a Piroson, hogy szövegelés helyett inkább fussál.:))

Littleyu 5039 napja
Littleyu képe

Cillagom, ezt de jó volt olvasni! :) Jókat derültem a kalandjaidon. Nekem kitűzőm nincs sok, azok is leginkább mindenfelé hevernek sajnos, de majd összeszedem őket. Viszont az érmek szépen el vannak rendezve a falon, na azok tudnának mesélni! :)

Menj még sok túrára, és írj sok vidám beszámolót nekünk! :)

yoyo 5039 napja
yoyo képe

Mamba kiváncsi lennék,hogy Baddi emlékszik-e erre az esetre ..Bizonyára igen hiszen nem volt olyan régen,és talán emlékezetes maradt neki is,hogy a nyakába ugrottam mikor megjött értem :)))

Bozót ! ha sok ilyen Erzsike kilátót futsz a piros is jobban fog menni..idén mi is javítani szeretnénk,Akár még  egy órát is lehetne faragni a banditákkal ;)

Joci te meg ne szójjá be vazze :))) ,már csütörtökön sírt a szád a pénteké' én meg végig dógoztam a hétvégét :P Februárban kitörünk megint ,de ha nem veszel kamáslit addig, isten bizony  hátrakötöm a sarkadat :) Nekem is kupákban vannak a kitűzőim .

Yu ! azért írtam,hogy legyen egy ilyen is,hogy milyen volt régen ,mikor még annyi fórumos írt ,és együtt túráztunk :) Bízhatsz bennem vannak túra terveim ;)

Böki 5038 napja
Böki képe

Cillagom,nagyon jó kis összegzést rittyentettél!

A szaltó valóban megtörtént,hegyről lefelé,10 pontos volt! 5 percig röhögtünk legalább és Béla csak azt sajnálta napokig, hogy lemaradt róla! :o))

Szóval javítani akarsz az időn,háááát...., majd beszélek Steve-el! :o)))

dildi 5038 napja
dildi képe

Húú Cillagom, ha 120 évig élnék, akkor sem tudnálak utolérni, sem kitűzőleg sem futásilag :)) Nagyon ügyes vagy, mind-mind megérdemled!!!

Bozót 5038 napja
Bozót képe

Az az esés tényleg 10pontos lehetett, emlékszem, épp utána hívtalak titeket telefonon és még mindig azon röhögött a banda, hogy Böki hogy röhög rajtad :D

Joci, te csak ne szövegelj nekem szövegelésről, jóóó? (csak az információhiányos olvasók kedvéért: Joci maradt le mellém azon a bizonyos Piroson és végiglötyögte és dumálta az egészet :)

Gandi 5037 napja
Gandi képe

Jajj, de jó volt ez a kis szösszenet Cillagom :-)

De nem volt ám még 9 éve az a Búék 20, emlékszem, mi akkor találkoztunk először. Csak annyi minden történt azóta, azért tűnik olyan régnek :-)

A Zöld 30 nekem is emlékezetes marad, én ott a pinkódGabival indultam, és utolértetek valamelyik csúszós lejtőn, tőletek volt hangos az egész erdő :-)))

Tortúra 65, ahol bekavartunk a zegzugosba álkaocsot találni :-) szegény Farkas, szerintem azóta sem volt ilyen eltévedése a Bükkben. Talán az is csak azért volt, mert nem ő ment elől, ugye?

Sipi 5036 napja
Sipi képe

Jó volt ez a "kis" szösszenet ,tetszik nagyon ,és sok van amin még nem voltam .....

Én a teljesítménytúrákon kapott kitűzőket fel szoktam szúrni az oklevélre ,és lefűzöm dosziéba.....,így egy helyen vannak az emlékek...:)))

mjoci 5036 napja
mjoci képe

Bozót, az hogy lemaradtam melléd stimmel, a lötyögés is, mert nem voltál hajlandó futni, na de az, hogy végigdumáltam, rágalom. Néha amikor levegöt vettél szóhoz jutottam, de ez meglehetösen ritka alkalom volt.:))

plekoklári 5036 napja
plekoklári képe

De jó kis beszámoló!

Gratula!

nyaff 5035 napja
nyaff képe

Egy Ződön én is voltam, amit Vincáékkal csináltunk. Volt benne egy kis gyorsitó és rétes a Normafánál :-) Jó sokan voltunk, még fényképen is van, hogy nagyon álmosan állunk a nevezésért, mert elfogyott a cetli, a rendezők nem készültek ekkorra tömegre.

És volt egy szintén seggcsúszos Barlangtól-barlangig is, arról is vannak fotocskáim, amint a végén a Szemlőhegyi barlangban pilledünk. Ha jól emléxem forralt bort meg meleg teát kaptunk és jól ellazultunk.

Az Eötvös 50-et jövőre megismételjük, a Vadálló kővek a mumusaim, ott akartál "leugrani" a szakadékba. Aztán azon a rohadt kitett, csúszos köveken csak úgy rongyoltál lefelé, grrr

De a Téli Mátránk is jó volt, elhagytad a pöcén az itineredet :-) (nem, nem azzal törölte ki... hihihi) A hegyen még hóban, majd alább az olvadt trutymóban csúszkáltunk. Az első kilin szarrá ázott a futócipönk, esélyünk se volt a száraz cipőre.

na és a régi "RÉGI CAPATOS" Bakonyi mikink? Na, az volt sem volt semmi. Kár, hogy innen nem lehet képeket beszúrni, előttem van még mindig az a fotó, ahol egymás után libasorba futunk, mint a Hófehérke törpéi. Hú, ott, akkor nagyon együtt volt a banda...