Futkorászás a fődemen
BHTCS
yoyo | 2010-01-07 21:07:25 | 8 hozzászólás

Ezt a beszámolót Eleknek ajánlom ,akivel már 3x megcsináltam ezt a túrát ,most viszont nem tudott eljönni.
Bemutatom a piciny kis csapatunkat .
gyaloggalopp ! a csapat mókamestere,aki soha nem tudja merre van Nagykovácsi ,és rengeteget beszél :)
Farkas ! Spártai hős, a nyugalom megtestesítője.
 Joci! a kilóméter halmozó ,47 es lábával könnyen halad ,és szintén sokat beszél :)
Sancimanó! Őt  csak látásból ismerem ,kedves udvarias ,és nagyon meleg a kesztyűje,keveset beszél  :)

A találkozó hatra volt megbeszélve nálunk , a térképet kiterítettük a kőre ,átnéztük az útvonalat farkassal . A  Szénás felől kezdünk majd,és  megyünk szépen sorba .A  Meszes-hegynek  viszont már nem jutott hely az én térképemen  ,az  valahol a 3.kockakőre esett ,az Ilona lak,meg még 1 kővel odébb . Koccintottunk egy kis pezsgővel ,ettünk egy kis tatárt ,majd lassan készülődni  kezdtünk ,mert csak úgy röpült az idő .
Kisétáltunk a parókiára ,és tele volt a kis helység túrázókkal .Többen a meglepetés csúcs kiirása körül tömörültek . Természetesen amiket bejártam az egyik sem volt benne  . De nem volt nehéz , a Szénás ,és a kutya-hegy között kellett keresni . Sancimanó ekkor jött oda,hogy jöhetne-e a csapattal,mert nem ismeri a környéket ,Örömmel befogadtuk ,és 6:50 kor indultunk a Nagy- Szénás irányába a hőmérséklet -3  (ez jövőre kell )

Kutya-Szénás 520m
 Most nem a piros sávon mentünk a Szénásra , inkább a Virágos  sétányról ,majd a Viola  utcán mentünk fel  az erdőbe. Már itt elkezdtük a négykézlábas mászást a sziklákon , igaz ugyan,hogy rövidebb erre,de ennek bizony  ára van :P A szél iszonyú erővel fújt , farkas sapka nélkül tűrte a szél erejét felértünk a Nagy-szénás aljába ,és egy szűk kis ösvényen mentünk feljebb a kék sávig. A kék sávon párszáz méter után jobbra tértünk le, a Szénás ,és a Kutya-hegy közötti nyilt részre .(az én térképemen ezt is Nagy -szénásnak hívják ) Gyorsan pecsételtünk , Petinél,és Gergőnél .és farkas is jobbnak látta ha felveszi a sapkáját .
Azonnal indultunk tovább a

Perem hegyre 486m
Elég sok túrázó jött erre ,előzgettünk a meredekebb részeken bele bele gyalogoltunk  . a kék sávról és a kék + ről egy megfelelő letéréssel hamar odataláltunk . A szél erejére  szinte rákellett feküdni úgy fújt ,Teljesen nyilt csúcs ez is . A tüzet András ,és Dani magában a csúcskőben rakta ,kaptunk kekszet ,és indultunk is tovább a

Meszes -hegyre 381m
A sárgán mentünk egy darabon, majd egy jelöletlen úton tovább hullámvasutaztunk  a Meszesig.
A szitáló hó,és a viharos erejű szél szinte elvakított minket , bőrradírként dörzsölte a fagyott havat az arcunkba ,csak a  szivárványos ragyogás lebegett a szemünk előtt ,a szempillám sok kilóméter/órás sebeséggel rebegett egyfolytában . Kitaláltuk,hogy  lekapcsoljuk a lápáinkat ,és úgy futunk ,ez be jött ,mert tök jól lehetett látni .
A két pontőr Valek és Laci ,ügyesen sátrat vertek ,hogy reggelig mi lett a sátorból elképzelni sem tudom . Itt is kaptunk finom csokit ,a kilátás jobb volt mint bármelyik csúcson eddig ,Perbál fényeit egész jól kilehetett venni .
Bár Béla szerint a lenti település Nagykovácsi  lehet :P  mindegy jövőre kap tőlem egy y love Nagykovácsi kitűzőt  :P  ...irány az

Ilona-lak 368m
A csillagok háborúja tovább  folytatódott a szemünk előtt .
A gerincen visszafutva birodalmi lépegetők jöttek szembe vagy tizen  ,élükön talán  Solo kapitány  (csanya)  követői skywolker  és társai ..Csubakka nem volt velük az biztos ,meg Jabba sem , ő nem is  birta volna a hájas testével :) de yoda mester biztos,hogy ott volt :P
Aztán a sziklafalhoz értünk
Már vártam ezt a részt ,és dörzsöltem a tenyeremet :)) A vadakat már ugye tavaly elkergettem  ,így idén már nem volt mit kergetni , Farkas szerint biztos van út ,és azon kéne lemenni .
Út az nincsen ,szakadék van ,megfelel nemfelel ...jöttök utánam mint a kisangyal :)) ,csúszik minden amire csak ránehezedünk ,gurulnak a havas kövek ,és gurulunk mi is .Farkas valami olyasmit mond,hogy nem itt kéne telefonálni . Mert ,hogy éppen Steve hívott ,így éppen lemaradtam  , mikor Béla elkapott egy fát ,ami tövestől a kezébe maradt  :))
 Pár perc alatt lent is voltunk a völgyben , a villanypásztort nem kerültük meg, inkább óvatosan átbújtunk alatta,aztán elindultunk felfelé,és csak mentünk mentünk , a fák között ,az útnélküli emelkedőn , a villanypászoton megint bújni kellett és menni menni felfelé .  A kis házban  a két pontőr fanyűvő,és Balu várt  .Jó meleg volt bent ,és kaptunk forró teát,amibe egy kis futyülős barackor löttyintettünk.
Elköszöntünk ,és mentünk a ..

Nagy -kopasz felé 559m
A házból kilépve megcsapott a fagyos szél. Minden féle írányból másztak felfelé az emberek ,még az új pihenőnél is jöttek felfelé ,pedig ahhoz már a fél hegyoldalt megkellett kerülni ;)  , A hó mintha egyre jobban esne,egész mély nyomok is vannak . Béla és Joci nem jönnek még ,biztos beszélnek,hogy cillagomat hogy lehetne leszerelni .
A felfelé utat végig megfutjuk ,Sanci is maxon van ,nekem is kevés a levegő,de mindjárt felérünk a  kereszteződéshez . Jobbról látunk három lámpafényt ,csodálkozom,hogy arról jönnek,hiszen ott nem is volt csúcs :P   Megörültek mikor megláttak ,de nem  mondom meg kik voltak ;) viszont   jó hamar ott is hagytak ..aztán persze ismét utól értük őket,mikor épp a térképet nézték :) Ismét egy kis segítség ,és már elis nyelte őket a nyiladék a Kopasz felé . Bélával nyosztalgiáztunk a nyiladéknál mikor tavaly "menekültünk". Ezt  bezzeg tudta,de hogy Nagykovácsi milyen irányban van fogalma sem volt :)  Ezt a meredeket szinte végig gyalogoltuk,csak már a tetején futottunk bele ami egyre nehezebben ment .
A nagy "durvulat" hegyekkel megvoltunk ,mikor felértünk a kilátóhoz .Szegény Sopánka az asztalnál pecsételt , pedig a kilátó tövében szélcsendesebb lett volna ,javasoltuk is az átköltözést,de a tüzet nemtudták magukkal vinni ,így maradtak .Kaptunk cukorkát is ,farkas a cipőjét melegítette ,én is oda dugtam az oldalamat egy kicsit . Futottunk tovább a ráadás csúcshoz ,ami  nem kötelező ..

Tarnai pihenő 435m .
Lefelé futunk a Z hrszgön . A fenyők környékén nagyon köves a hó alatt , végig lefelé futunk vigyázni kell ,szinte repülünk bele a kanyarokba  .  Nyom az nem nagyon volt eddig,pedig szembe jön egy srác tehát ő már megjárta ,de a szél elfújta a nyomát . Leérünk a pihenőhöz,már messziről világít a kis karácsonyfa ami fekszik az oldalán. Kikotorjuk alóla a dobozt benne a pecsét,és a szaloncukor. Annyira fúj a szél ,hogy lentebb kell mennünk ,mert állni is alig birunk .Farkasnál van a pecsét ,mindenkire ügyesen rányom ,és megyünk is tovább. A sapkánk már keményre fagyott  ,Jocinak a térdgumija is jégkristályos legalább lefagyasztja a fájását :) Felfelé megyünk a piros hrszg felé. Itt ismét találkozunk a csanya karavánnal  ,akkor jönnek  a pihenőhöz pecsételni . Mi már útban vagyunk a

Fekete-hegyekre 463m
 Még élénken él bennem mikor 4 éve  Elekkel leterítettük a térképet ,és fűszálakkal méricskéltük a kiliket a Fekete-hegy környékén .2 órát bolyongtunk úgy eltévedtünk. Most viszont teljesen másfelé megyünk ,eddig "körbe" mentünk ,de most a Tarnai pihenő miatt innen van közelebb .
A pirosat elhagyva,egy széles szekérúton futunk lefelé, Jocit ,Sancit bevárjuk a kereszteződésnél  ,mert óvatosan jönnek .Aztán jobbra fordulunk be a sűrűbe ,majd  rögtön balra ,a Szarvas-árkot keresztezve ,végig megyünk az árok peremén .Nagyon szép az árok ,és tök jól lehet kacskaringózni a szélén . Aztán megállunk ,és elindulunk felfelé a hegyoldalba. Szerencsére a szél ereje elnyomta amit mondtak  .Béla , farkas ,és Sanci  másztak elől   , mi  Jocival hátramaradtunk . A bandita  egyfolytában monja a magáét,hogy így meg úgy elhallgattam a mászást . .Farkasék is mondják a magukét  tervük is van ,,mégpedig az ,hogy amelyik követ kirugják maguk alól ,az lehetőleg csapjon agyon .   Már félúton járunk mikor csörög a telefonom ,tulajdon képpen nemtudom kivel beszéltem ugyanis kiesett az ujjaim közül, amik már elfagytak teljesen ,ezért  vissza csúszott a nyomorult  ,és csak csúszott lefelé a hóba  . Sajnálom kedves játékos ,mivel megszegte a játékszabájokat , miszerint a veszélyes szakaszon nem telefonálunk, ezért lépjen vissza két mezőt :)  Kénytelen voltam vissza lépni azannyaúristenit ,Béláékat viszont  már elnyelte a hegytető,Jocival  mi még küzdöttünk felfelé . A sziklafalnál rátaláltunk egy ösvényre azon mentünk fel a csúcskőig.Mikor kiértünk a fák közül Eszter ,és Tamás nem akarták elhinni ,hogy itt jöttünk fel. Kaptunk süteményt ,meg egy kis idézetet ,és mentünk is tovább ,mert iszonyú hideg volt . Csanyáékkal megint találkoztunk ,ők másfelől jöttek  ,akkor értek fel mikor mi eljöttünk . Mentünk tovább a

Hosszú -erdő-hegyre 363m
Megint csörgött a telefonom,de semmit nem hallottam amit Judit mond  ,mert anniyra fújt a szél,így inkább leraktam,majd egy szélcsendesebb résznél vissza hívom.
Kiértünk egy rétre ,és akkor vissza hívtam ,de itt sem volt jobb ,így leraktam. Ezután felértünk az erdő szélére a Julianna major felett. Alattunk lámpafények világítottak, Bélától megkérdeztem merre van Nagykovácsi ,és hát bizony ez történelmi pillanat volt,mert tudta,hogy mögöttünk van . Farkassal egymáshoz lapulva mennek felfelé ,gyorsan visszakiálltom őket ,hogy nem arra megyünk . Futunk kint a majori dűlőn a szél repeszt ezerrel a fülünk mellett,de a telefon csörgés még meghallom  . Basszus most raktam el,melyik nemtud aludni éccaka . Ismeretlen szám hmm  ..halló tessék  ,valami morgó mély  hang szól bele ,halló halló , mondom ,valamit motyog de nem értem,és nem is hallom a szél miatt ,kérdezem,hogy kivel beszélek ,de csak dörmögést hallok ,valamit mond  egy túlvilági hangon ,amitől annyira megijedek ,hogy  riadt hangon mondom a többieknek ,valaki követ minket ,és tudja ki vagyok.  húzzunk innen gyorsan .
 Abban a pillanatban ,Béla elkapja a lábam szárát ,és a szokásos kutyaugatással  ,jól megugat .Az,hogy össze sza@rom magam egy dolog ,de mind a 4 fiú sikoltozik a nevetéstől ,hogy milyen jól megtréfált a Béla . Megállj megállj bitang gazember ,majd a Hosszú-erdő-hegyen te fogsz sikoltozni gondoltam magamban :)  "Rózsinéni"  kitalálta,hogy a tel számát gyorsan letiltja ,hogy nekem ne írja ki ,hogy ki hív  ,Nem tünt fel,hogy sugdolódznak farkassal ,és egymáshoz dörgölődnek :) Na ez a vicces rész kitartott egy jó darabig , míg leértünk egy kereszteződéshez ,ahol nem hittem a szememnek ,mert valaki biciklivel jött felfelé egy csoportal . Ady-ligeten átrobogva már messziről láttuk a hegyet .
Sötét volt ,de a havas  hegy ,olyan volt messziről,mint egy fekvő triceratops ,aminek a hátán ,majd a hullámos taraján kell végig menni .Csináltunk egy csoportképet egy lámpa alatt ,hogy mennyire vagyunk szétfagyva, és kinek van több jég a fején ,de nem lett jó a kép . Kevés volt a fény a telós képhez . Aztán a fekvő  dínó fenekén bementünk  az erdőbe ,majd a hátán felkocogtunk ,és a nyakánál ott volt a tábortüzes pont . Sobi ,és Bence várt minket egy pecsétre ,gyorsan rátapadtunk a tűzre ,és a megérdemelt teánkat kértük . Elmondták,hogy most rakták fel a tűzre ,mert az előbb itt járt egy nagyobb csoport (delta kommandó birodalmiak) és megitták mindet . Így  nekünk ,csak hideg tea jutott .  De nem bántuk mindenki ivott 2 pohárral ,és mentünk lefelé a taréjjon.  Nekem semmi gondom nem volt lefelé :P , pedig jókis szakadék tátong mindkét oldalon ,viszont úgy láttam,hogy Bélának már gondot okoz a lejövetel ,(hihi szaribaba visszakapja ) farkas próbált a fák között jönni,de azt csak lentebb tehette,így ő is vissza kényszerült ,Joci a 2 méteres lábával szintén akadályba ütközött ,rá vártunk a legtöbbet :P
Sanci jött utánnam mint a kisangyal ,megálltunk a taraj tetején ,és csak vártuk vártuk a szaribabákat :) A pamut kesztyűm csupa hó és vizes , a kezem   szétfagyott ,annyira kapaszkodtam a havas kövekbe ,Sanci kölcsön adta a meleg polár kesztyűjét, szóval még erre is volt idő ,hogy előkotorja ,na aztán egyszer csak... megjelentek a banditák , mentünk tovább mostmár lefelé a triceratops orrán .  Befutottunk a Remete-szurdokba ,és a patakon nem éppen volt egyszerű átkelni az elfagyott végtagokkal ,valahogy túl nagyot már senki nem tudott lépni . Aztán mindenki partot ért,és elkezdtünk mászni felfelé a köves Remete-hegyre. Bélának mondtam,hogy itt jöttünk a T százon ,de természetesen  nem emlékezett rá .

Kélvária domb  486m
A kék sávon jól tudtunk menni , most nincs olyan köd erre mint tavaly,mert hogy ezt tavaly is jól benéztük ,és beleraktunk egy nagy kunkort. A kék + ről is belehet jönni ,szerintem kb  egyforma ,mi a kis ösvényen jövünk a kék sávról ,és megyünk végig . A fák közt kevés nyom van ,de gond nélkül odatalálunk ,Mária  és Imre  jégbefagyva állnak egyhelyben, ugyan mit is csinálnának egy bányaszakadék szélén ;) Szóval nagyon fáztak ,nem volt tüzük és sátorjuk sem .Nehéz lehetett így végigposztolni szinte reggelig . Kaptunk mézes negrót,és indultunk tovább a.

Felsbergre 355m
Vissza a kék sávra , erre már egészen tisztességes hó volt ,Bélának mondtam,hogy a metropolis fényei már látszanak :)   leértünk a sárgára,azon is mentünk egy jó darabon,majd egy jobb kanyarral lefelé a Z sáv csatlakozásáig.onnan meg már a kis ösvényen felértünk a Felsbergre .
Gyorsan pecsételtünk Eszternél ,és Bercinél,   nekik volt tüzük és sátruk is ,kaptunk valami kis édességet itt is ,és kicsit kimentünk a szakadék szélére panorámázni .  Béla elkezdte mutogatni ,hogy jobbra balra milyen települések vannak ,  verte a mellét aztán a nagy megmondásból az jött ki,hogy  ott lent Nagykovácsi van .Erre Bencéék felvilágosították ,hogy az bizony Solymár .
Elindultunk lefelé az ösvényen ,és tudatosult bennünk,hogy 3km múlva vége a BHTCS nek , kocogtunk felfelé a vastag hóban ,leértünk a Szeles utcához .Na ott aztán kaptunk a pofánkba ,komolyan mondom,hogy még a levegőt is kipréselte belőlunk ,az aszfalt kilátszott annyira fújta ,a kanyarba meg majdnem térdig merültünk . Gyorsan keresztül robogtunk a temlom kerten és 1:04 kor nyitottunk ajtót a plébánián . Mindenki kapott szép oklevelet  jelvényt ,kaptunk forró tészta levest,meg volt boros tea is . Kicsit még nosztalgiáztunk a pályán , aztán hazaballagtunk ,Béla farkas ágyat kaptak ,Jocinak  meg egy 4 csillagos fekhely jutott a földön .  Köszönöm a rendezőknek  ,hogy az arcom tükör sima lett másnapra ,és hogy megrendezték  nekünk a Csillagok háborúját ,..szerintem jövőre is jönnek a birodalmiak ,hogy  újra ellepjék ezt a szép  metropolist  :)

mjoci 5221 napja
mjoci képe
Ecccerüen szuper volt a beszámoló.:))))))))))
De nem is beszéltem sokat.:))))))))))
A fekhely meg nagyon jó volt, igaz párszor megfejeltem a pálma cserepét.:))))))))))))
Javasolnám, hogy jövöre ideiglenesen kereszteljünk át Nagykovácsira minden települést, így Bélának lesz némi sikerélménye.:))))))))))))))
gergő 5221 napja
gergő képe
nagyon élvezetes és vicces beszámoló és hatalmas gratula a túrához!! nektek csanyával kellene külön meccsezni, anniyra vágjátok a terepet :), le a kalap!! lassan megjön a kedvem a jövő évihez :))
dildi 5220 napja
dildi képe
Nagyon örülök, hogy végül mégis csak homlokon csókolt a múzsa:))))))) Mindig nagyon szeretem olvasni a beszámolóidat, hihetetlen, hogy úgy le tudod írni, hogy az ember szinte azt érzi, hogy ott van Veled. Nevetni fogsz, de ahogy olvastam elkezdtem fázni, és most egy bazinagy pléd alatt ülök és forró teát iszom:)))))))))Gratulálok a csapatnak és köszönöm Neked Cillagom!!!!!!!!! (és most elolvasom még1x)
pecsenye 5220 napja
pecsenye képe
Imádom olvasno a beszámolóidat Cillagom!! Jókat lehet kuncogni rajta.. A teljesítéshez meg minden gratulációm. nem semmi lehetett még plusszban elviselni azt a két lököttet
nedus 5220 napja
nedus képe
Nagy kár , hogy nekem ennyire kiesik a "főded" ! Szívesen futkorásznék néha Veletek .
SzBogárka 5220 napja
SzBogárka képe

Hoztad a szokásos blogélményt Yoyoka, utólag is nagy gratula, és irigy lettem, milyen régen nem jutottam el teljesítménytúrára! Legközelebbi ilyen akciótokra vigyétek az uramat is, ő is biztos szeretné megtapasztalni ezt a bandázós túrafutás feelinget! :))

nyaff 5219 napja
nyaff képe
Hihi, milyen jó, hogy csak egy telo, na meg egy kis "hazahozott" éjszakai munka kell, és simán belekerülök yoyoka beszámolójába :-)

Gratulálok cillagom, ügyesek voltatok!
yoyo 5219 napja
yoyo képe
Köszönöm mindenkinek a hozzászólást !

Nagyon nehezen született meg ,,igazából 2 napig írtam,,de nem úgy ,,
csak 2-3 hegyet megírtam aztán otthagytam . Talán már annyi beszámolót írtam erről ,hogy nem tudok újjat írni .
De azért én is elnevettem magam a szaribabán :))