Futkorászás a fődemen
Veitsch Alpinmarathon !
yoyo | 2009-06-29 17:12:37 | 9 hozzászólás

Mostanában nem kerítek nagy feneket az utazáshoz való bepakoláshoz .

Így volt ez most is ,mikor Andikáékkal megbeszéltük,hogy 4 kor találkozunk a Moszkva téren . Hamar összedobáltam amit gondoltam .A nagy hátizsákba raktam a sátrat, a hálózsákot,a polifomot + egy párnát.  Az utazótáskába  a kajákat meg a ruháimat , Gyorsan csináltam egy főpróbát a nagy tükör előtt hogy mennyire vicces ,hogy a fejem felett egy plüss hóemberes párna kandikál ki ;)  Addigra már az ég is dörögni kezdett ,tehát ernyő is kell cillagom  .

A fényképező gépet gyorsan elvettem Gabi asztaláról,és megnéztem,hogy van-e benne elem . Volt !

Háromnegyed 4 kor már a Moszkván voltam ,persze esegetett éppen . Andikát felhívtam merre vannak,. Mondta ,hogy Ursikával  araszolnak a nyugatinál a dugóban ,nem.e tudnék kicsit előbbre jönni, mondjuk a Margit hídig. Hát persze hogy tudok, hátizsák felvesz ,táska  a vállra ,ernyő a kézbe ,futás a villamoshoz :)

Na de nem szaporítom a szót ,dugó volt még sokáig ,Alikát is felvettük  ,így négyen léptük át Ausztria határát ,ahol csodák csodájára  eleredt az eső  . Minél közelebb értünk Veitschez annál jobban esett . Elkezdtem  énekelni,hogy ..száááátooorooozááász  . do ré mi do ,vagy valami hasonló :P Minnyájan nevettünk ezen,és mivel baromira teccet ,ezért  mikor belementünk egy alagútba ,majd kijöttünk belőle esőben ,mindenki rákezdte .szááátoorooozááász :)

Mégis mire Veitschbe leértünk  szerencsénkre elált az eső  .Hamar sátrat is vertünk a vizes fűre ,és  Ursikával eldöntöttük nem állít külön sátrat magának ,inkább  velem alszik, legalább jobban bemelegítjük . Mert valami nagy fene meleg, nem volt ám . Reggel 9 kor volt a rajt ,a sok kómás magyar, négykézláb mászott elő a sok cillagos szállodából . Szaszáék ,futuréék ,L Szilviék ,stb . Elővettem a gépet is ,csináltam pár képet ,majd kíírta,hogy az elem lemerült :P

De legalább volt benne elem .

Szerencsére Alikának volt  tartalék vagyis a gépéből vette ki ,mert külömben a guta ütött volna meg,ha nem vihetem magammal ,a hegyre . A másik nagy vacilálás ,hogy milyen toalettben menjünk ,hosszúban? rövidben ?,kell eső dzseki,? hosszú technikai. ? végül nem öltöztünk tul,és jól tettük ,mert nem fáztunk .

Aztán 9 órakor  ,felsorakoztunk a rajthoz. Andika nem futott ,ő most csak hencseregni jött ,és a kilátóba kirándul majd ,állítólag sört is árultak :) Hatalmas ágyúdörrenés rázta meg a kis falut,majd elindultunk  a hegynek . Ursika hamar az élre állt,mi Alikával lemaradtunk kissé . Elkezdtem fényképezni ,ahogy emelkedtünk egyre szebb,és szebb látvány tárult elénk . Majd egyszer aszongya a gép,hogy a  memória megtelt :P  Na gyalogolni kezdtünk úgyis emelkedett ,addig megbabráltuk kicsit a méreteket .

Az első szakasz szerpentinesen megy felfelé ,az út szélén kirándulók félre állnak,és megtapsolnak . A tehenek viszont nem állnak félre ,szurkolásként viszont kolompolnak nekünk . Nem győzzük a tehén szart kerülgetni .A frissítő pontok  szerintem sűrűn vannak ,és elég is amit adnak,sok helyen volt  házi sütemény .

A fényképező gép állandóan vacakolt ,mert  mint kiderült utólag , memória kártya sem volt benne :) Csoda ,hogy ennyi képet egyáltalán  kipaszíroztam belőle :P

A második szakaszhoz érve , alaposan bekajáltunk . Alika két gélt is elő vett megettük,meg sótablettát is vittem ,és elkeztük a mászást felfelé . Először még csak lihegtünk majd egyre feljebb már fújtattunk is .futásról itt szó sem lehet ,a kéz is elkelt néha . Óriás  felhő réteg ereszkedik ránk ,csak a tehenek kolompolása hallatszik  belőle  . Így kapaszkodunk felfelé ,a magasba  nézve ,hogy biztos a felhő mögött már ott  lesz a csúcs.Aztán mikor elúszik  a felhő ,akkor látom,hogy még 3x akkor út áll előttünk :)

Most már süt a nap is ,meseszép minden virágzó legelők ,hatalmas fenyőerdők alattunk . Frissítünk a gerincen ,és egy keskeny kis ösvényen futunk a gleccser felé . Szerencsére itt tudtam fényképezni ,de a tengerszemet már nem tudtam megint .

A tehénszaros rész a Hohe Veitsch második felében volt .hihetetlen nagy területeik  vannak a teheneknek ,de azon a 30 cm ösvényen amin nekünk kéne  haladni ,azon fekszenek . Alikával lendületből futunk bele a tehén szarba ,én csámpás lévén rögtön felkenem a lábam szárára . Nem baj majd a bozótharcos résznél  letisztul. Elég szeles hideg volt itt fenn ,de nagyon nagyon szép .  Elérkeztünk a 3. szakaszhoz ami elvileg lefelé megy,de ez nem igaz ,rengeteg emelkedő  volt benne . vrgjuc is utól ért, mikor épp bokroztam,majd  nagyon jó szlalom mozgással elnyelte az erdő . Alikával a tehénszaros cipővel sokáig csúszkáltunk ,meg a gyökerek,kövek  is, igen csak csúszkáltak a vizes erdőben ráadásul rajtam aszfalt cipő volt ,mert a terepet csak rövidebbre veszem már  fel . nyom a nyomorultja .

A bozótharc  a fenyőerdőben ért minket ,vrgjuc ,és egy másik magyar, épp a kiutat keresték a burjából.  . Voltak nyomok is ,de kizárt ,hogy emberek a 15 méteres kidőlt vörös fenyőkön átmenjenek . Pedig az út arra vezet cillagaim ,tavaly is erre ment ,csak akkor még nem volt vihar ;)  Alika ment elől ,Jucc  ment utána ,1,2,3, 4, fenyőn átmászva ,majd mentem én is ,ha menni kell hát menni kell ,legalább tehenek nincsenek :) .

A vörös fenyő erdőben csupa rózsaszín minden  .szép páfrányok mindenütt ,egész más az élővilág mint az első két szakaszon . Isteni illatok áradnak ,de már nem a cipőnkről .

Egy hosszú lejtős részen egy mocsárvilág fogad ,Alika szerint a Hortobágyon vagyunk .Nevetünk

Majd tovább futva pocsolyás dagonyás saras rész jön ,ahol kórusba kiálltjuk ,hogy szááátooroozááász . Ezt egyébként minden pocsolyánál elénekeltük . A sáron úgy futottunk keresztbe mintha ott sem lett volna ,pedig ott volt ,és bokáig merültünk a hideg trutyiba .

Az utolsó pontot már nagyon vártuk onnak már csak egy bő 3  kilis szerpentin lefele ,amit nagyon megnyomtunk ötösön belül .  Az erdőből kiérve ,az aszfalt úton még egy kili a cél,és a kávézók teraszáról tapsolnak,de még a helyi járókelők is . Andika vár futuréval minket , a járda szélén ülnek ,jöttünkre andika felugrik,de future nem ;) Elfáradtál cillagom te is :P

majd nagy hajrával befutunk a célba.

A kerítés mellett a hüvösben pihiztünk  több magyar társaságában ,sörözünk,meg sütizünk ,Andika sült krumplit hoz ,majd eredmény hirdetés ,és ajándék  sorsolás értékes nyereményekkel  Kerékpár ,siléc ,túrabot, stb stb .Este vacsora, egy szép temető mellett a magyar szekcióval  :) Az alvás ma  Ursika leselejtezett sínadrágjában fog történni ,mert hogy előző este kicsit fáztam . Aztán az eső is elered mire „ágyba „ bújunk  ,és  ritmusos kopogása elaltat minket .

Reggel hétkor ,Ursika ébred elsőnek ,már feltoltam teljesen a ponyva oldalára ;) Az én sátram az én váram cillagom  :)  ébredezünk  kávézunk ,aztán sátor bontás a párás időben , a párafelhők rojtosan lógnak az égből, majd miután mindent bepakoltunk ,elered ismét  a „szááátoorooozááász” azannyaúristenit és csak esik esik ,de mi már úton vagyunk haza felé, tele élményekkel,és  csecsebecsékkel .  Köszönöm Barátaim íííííííí

Edyth 5414 napja
Edyth képe
Gratulálok,
eza futkásás is olyan Yoyos -ra sikeredett. Volt benne minden féle.Szép lehetett.

Talán jövőre én is kijutok.
kopi60 5414 napja
kopi60 képe
Hatalmas gratula!Biztam benne,hogy jó beszámolót irsz majd...a képekre is kiváncsiak vagyunk...
yoyo 5414 napja
yoyo képe
kopinak pár kép :) http://picasaweb.google.hu/yoyooka/Veitsch2009#
és köszönöm Editke ,kopi ,hogy elolvastátok .,
Gandi 5413 napja
Gandi képe
Ez nagyon jó kis beszámoló volt! "Memória megtelt" a memóriakártyák meg otthon a "polcon vigyorogtak" ugye cillagom :-))

Edit, jöhettél volna velem henceregni :-)
dildi 5413 napja
dildi képe

Ülök a dolgozóban a sz.gépem előtt, velem szemben a kollegáim (6 db) félkörben ülnek, néma csend, és én olvasom a beszámolód. (az áram úgy is termelődik magától) A végén mindenki könnyes szemmel csapkodja a térdét, és szerintem még a jövő héten is erről fognak beszélni. Sőt az összes többi beszámolód fel kellett nekik olvasnom. És én közben nagyon büszke voltam Rád és arra, hogy elmondhatom, hogy futótársak vagyunk :))
Órisái gratula ismét, mint az idén már oly sokszor :)) és remélem még többször.

Urs 5413 napja
Urs képe
Cillagom, akkor most pihi a váltófutásunkig, igaz :)))?
cica66 5412 napja
cica66 képe
Jajj cillagom!!!Miket csinálsz Te itten!!!Óriási nagy gratula Neked már megint X-edszer az idén..:)
Bozót 5412 napja
Bozót képe
Jaj, erről a versenyről már a tavalyi képeidet is nyálcsorgatva néztem....talán jövőre megnézem közelről ;-) Most elég lesz a mocsár is :p

Gratulálok!
v.ildi 5411 napja
v.ildi képe
De hogy még szolmizálni is tudsz :)))