Futkorászás a fődemen
Tortúra 65 ! Az igazi őrület ....
yoyo | 2008-12-22 16:55:16 | 6 hozzászólás

Annyi ,de annyi túrán voltam már az évek alatt,de a Nagy Tortúra mindig kimaradt.
És hát mit mondjak,,,kár lett volna egy barlangfürdőre elkótyavetyélni a napot Smile
Amikor kiderült ,hogy tudok menni a túrára ,farkassal megbeszéltük,hogy nálluk alszom Bükkaranyoson . Csak később tudtam,meg ,hogy Andikáék is jönnek farkasékhoz,és nemcsak aludni Wink
Megbeszéltük,hogy péntek este felé indulunk . Aztán úgy alakult,hogy farkas lánya ,Aki szintén Andrea névvel rendelkezik ,..ő is jönne velünk . Igy már három, Andrea nevű csajjal ült , volán mögé Alika . Nemcsak odafelé esett végig,de előtte vagy 3 napig ,szakadt .Nyirmogtunk is odafelé Andikával,hogy mi lesz velünk …én mondtam is ,hogy Első tortúrámat pont így képzeltem el , amint egy két kilós sártömbbel , vonszolom a testemet .
Addig addig ,míg egyszer csak leértünk farkasékhoz ,na ott is esett ,pedig reménykedtünk,hogy hátha a fődjén lesz hó .
Anna finom vacsorával várt minket ,és tulajdon képpen az egész vacsorát végig nyirmogtuk .
Sajnáltattuk magunkat ,hogy nekünk milyen rossz lesz ,bőrig ázunk az esőtől ,hideg van,cipeljük a sarat ,csúszkálunk ..
Aztán Anna törte meg a nyirmogást ,hogy holnap nyit a barlangfürdő…Ejj felcsillant Andikával a szemünk ,,már már a fürdőruha vásárlásnál tartottunk,míg aztán,asztalt bontottunk ,és elvackoltuk magunkat. Reggel 5kor keltünk ,,,és hát
Isteni jót aludtam ,aranyoson ,,,pedig állitólag két rugója is hiányzott az ágynak Smile. Andikáék ,egy hatalmas felfújt ágyon aludtak,szintén … kényelmesen . Alikának végre nemfájt a sarka ,Andika ,meg,úgy ébredt,hogy nemtudta ,hol van …Mondtam is neki ,,,cillagom biztos a tengeren hánykolódsz egy matracon .

Reggelizni 5 után ?,,hát nekem nem nagyon ment ,,inkább csak nyammogtam ,és erőltettem az evést.
Szerencsére reggelre elált az eső ,a nyirmogás felváltotta .egy halk sóhaj ,mikor fél 7 után kiértünk Miskolctapolcára . Neveztünk ,aztán V Kati megkérdezte jöhetne –e kis csapatunkkal . Jöhetne ,így Andika ,Ala ,Kati, farkas ,és én 7:10 es indulással bevetettük magunkat a Bükki rengetegbe .
Ami eleinte szerpentines emelkedővel kezdődik ,egy aszfalt úton ,aztán ezt felváltotta a saras folyós dagonya ,hogy már az első 15 percben elázzon a cipőnk lábunk .
A zöldön felfelé már nem annyira saras, itt ott hófoltok is vannak .
Aztán ahogy megyünk feljebb ,és feljebb ,egyre fehérebb lesz a világ .

A gondolataim ,pedig egyre feketébbek lettek ,ugyanis ,mint a kigömböc ,úgy gyarapodott a társaság ,olyan nevek csapódnak hozzánk ,mint Baddi ,Peti , és Kevin ,Józsi ,Piri ,és néhány ultrafutó lupusék ,szaszáék ,Szerencsére BAndiék elhúztak mellettünk .
Gondoltam is,na cillagom ha még valakit összeszedünk,ez a gömböc azt már nem bírja el ,,Te leszel az eslő aki kiszakad innen ,de nem lefelé fogsz gorulni ...nem nem ,hanem szépen vissza felé ..
Szerencsére jóra fordult minden a vérfutók elhúztak ,Így maradt egy állandó csapatunk,vagyis egy fővel bővült ,mert Józsi is végig jött velünk ..

Bükkszentkeresztre beértünk az első pontra ,itt Piritől elbúcsúzunk ,iszunk egy teát ,aztán ismét egy emelkedős,aszfalton kocogunk felfelé , Nem jó megállni ,mozogni mozogni kell,mert a ruha kevés a gyalogláshoz .,Vagy ha gyalogolunk,mert sokszor tettük felfelé ,tempósan kell ,az jó ,az átmelegít …

Hollóstető,és Szarvas-kút ,környékén ,egyre nagyobb a hó ,már egészen mély nyomok vannak. Aztán elhaladunk a Sugaró vadregényes ,meseszép erdejében. Ilyen üdezöld fenyőket csak itt látni ,Törzsét legyezőként öleli körbe , a puha tűlevél ,Hatalmas derék fák mindenütt ,jó itt lenni ,igen… kicsit lemaradok fényképezni ,farkas is marad ,hallgatjuk a csendet . Futok kitárt kézzel,és úgy érintem a fákat ,puhán hull a hó, a vastag hótakaróra . A fenyőerdő alagút ,valami csodaszép ,jó az embernek az élet érintése .
Aztán beérjük a többieket ,frissítenek éppen . én még semmit nem ettem ,csak egy kis adventstollert ,mondjuk az tápláló .inni csak a ponton ,ittam annak is már jó ideje
Kiérünk a fenyvesből,és a zöldön megyünk tovább ,aztán beérjük Kevinéket ….éppen .Gyalogoltak cillagaim Smile Megint együtt a társaság, ők elől mi mögöttük ,aztán egyszer csak elfogy az út ,megyünk megyünk hétrét görnyedve a fenyők alatt ,kanyarog az ösvény hosszan,, élvezi mindenki .. az elől lévők gyanakodni kezdenek ,itt valami bűzlik ,,,de még mennyire ,hogy bűzlik cillagaim ! Ehun van-e !! a hatalmas vaddisznó álkapocs Smile amit Nemes Peti ,nemes büszkeséggel jó a magasba emel . Eltévedtünk volna ? De még mennyire ,hogy el ,,,és többen eltévedni jó .Mambáék is szóba kerülnek ,mi lesz velük ha utól érnek ,és ide jutnak ,,,kitudja ,talán ők is élvezni fogják Razz ..Farkas teljes nyugalommal tereli birka nyáját a helyes irányba .
Jó helyen vagyunk mondja ..,csak kicsit lentebb jöttünk ,,,Felkapaszkodunk a meredeken , és megyünk felfelé .Farkas szerint ,mindjárt felérünk ,,mikor szóvá teszem,hogy egy órával ezelőtt is ezt mondta ,,,közli ,az adott szakaszra gondolt . Érzem,hogy nincs energia ,4 órája úton vagyunk ,egy bögre teával ,meg egy kis csemegével .Farkas észre veszi,hogy lemaradok ..Add ide ezt a hátizsákot mondja ,én szó nélkül adom ,,, hmm de miért nem tiltakoztam ? Kitudja,,Azt viszont tudom,hogy Bánkútra érve 4:10es idővel 3 zsíroskenyeret legyűrök . 2 teát utána küldök ,és elbúcsúzunk Kevintől ,Petitől .
Andikával nagyon irigyeljük őket,,nekik már vége ,nekünk még ott van több mint 30 kili .
Vizes mindenünk ,fáradunk is ..,de cserébe mi látjuk majd a gyönyörű Tar-kőt ,ami minden fáradozást megért ,Szaszácska is utól ért ,így együtt ,mentünk fel a meredek kaptatón ,a tarkői , sziklákhoz . Nekünk remek kilátásunk volt, felhők alig voltak .
Alattunk, a Bükk hatalmas rengetegje ,amerre csak a szem ellát a végtelen erdő ,és a fák . Csináltunk néhány képet ,ettünk ittunk ,pár falatot , szétosztottam néhány Joe féle sótablettát ,aztán megkeztük az ereszkedést ,a völgybe . Odalent már nem volt hó,mikor vissza néztünk egy tisztás felől ,az egész hegylánc havas csúcsai meredeztek az ég felé. A felhők ,szinte ráültek a hegyre. Hamarosan elértünk Tamás- kúthoz a 3.epre . Kaptunk meleg teát , zsíroskenyeret ,aztán gyürtük tovább a távot . Igen meredek ,kaptatón felértünk a Török-útra ,innen végig ,hol emekedett ,hol lejtett .
Alika viccelődött,hogy ezt tavaly is megfutottuk ,ugye Andika ?
De idén nemfutttuk meg ,, valahogy senkinek nem volt kedve Wink
Vár-kúthoz ,a 4.epre 8,és fél óra alatt értünk.. Hát mit mondjak ,én tuti fáradt voltam ,mindenki elcsöndesedett , én ilyenkor elvagyok a kis nyüszögésemmel ,ez ritmust ad ,és jó nekem . Ettünk ittunk a ponton ,bedobtam megint vagy 2 nagy kenyeret ,és teát ,aztán mentünk a piroson ,mostmár végig Egerbe . Innen még 10 km volt hátra .Farkasnak megpendítettem a fejlámpát ,mert hogy a hátizsákom még mindig nálla volt ,ő azt mondta nem kell,látni fogunk . Aztán egyre erősebben szürkült ,majd jobbnak láttuk ,ha elővesszük ,így a köves részen ami vagy 2 kili lefelé ,tök sötétben mentünk,,,bár már előtte is az volt .
Jól világított a karácsonyi ajándékom .
Aztán egyszer csak kiértünk az erdőből a hegy tetején,és elénk tárult Eger , aranyló fénye .
Innen 2km lefelé kövek közt ,sötétben ,csúszott a sárral keveredett kő,igazi bokaforgató terep volt ..De ,hogy a beszámoló elején említett 2 kilós sártőmböt megszerezzem a cipőmre ,bizony 63 kilit meg kellett tennem ,merthogy az utolsó szakaszon ,igazi cuppogós ,vastagon a cipőre ragadós ,meredek emelkedőtt megnyertük.olykor olykor kerítésbe kapaszkodva próbáltuk magunkat előre juttatni . A domb tetőről kiértünk az aszfalt útra ,és 1 kili múlva ,az iskolában nyitottunk ajtót , a sorálással együtt 10:01 került az itinerre .
Én olyan fáradt voltam,hogy mindenkinek azt dicsekedtem,hogy 7:10 es idővel értem be Laughing
Ami persze nem igaz ,hogy is lenne ,talán kicsivel –e fölött ért be a legjobb futó.
De nem baj megbocsájtották nekem ,mert utána rájöttem ,hogy 7:10 kor indultunk ..
És ennek a 10 órának is nagyon nagyon örülök.
Mindenkinek köszönök mindent ,Andikának ,Alának a szállítást,farkasnak a szállást ,Katának ,józsinak a társaságot .
A beszámolót fejből ,itiner nélkül ,térkép nélkül írtam ,,elnézést kérek ,ha hibák vannak benne .

képek : http://picasaweb.google.hu/yoyooka/TortRa#

Nyúl 5575 napja
Nyúl képe
Yoyókám, cillagom! nagy gratulálás az első tortúrázásodhoz, nagyon szép eredmény az a 10 óra! kedves egészségedre, jövőre talán már én is Veletek tarthatok, ha másként nem,hát egy rövidebb távon... :-) Mert a Bükk... hát, igen, a Bükk, bármennyire is mátrai gyerök vagyok, a legszebb...
mateve 5575 napja
mateve képe
Gratu, ez nagyon jóóó lehetett!!!! Már sajnálom, hogy beijedtem... :)))
pen 5574 napja
pen képe
Gratula a teljesítéshez meg az időhöz is!!
Nagyon szépek a képek! A hölgyek sapkái pedig édesek :o))
yoyo 5574 napja
yoyo képe
Köszönöm csajszik ..rendik vagytok :)
Boldog Ünnepeket  .
Nicol 5574 napja
Nicol képe
Jaj,de jó! Már vártam nagyon a beszámolódat. :))
Ügyesek voltatok nagyon! Gratulálok!
mjoci 5573 napja
mjoci képe

Tetszett a beszámolod. Párszor nyaraltam Bükkszentkereszten, igy voltak ismerös helyszinek.
Ha finomságokról irsz mint Gandi, elég pár sor, vagy kép és máris záporoznak a hozzászólások.:))))
Nagyon boldog Karácsonyt és sportos Új Évet kivánok.