Futkorászás a fődemen
Írottkő 50 +++
yoyo | 2008-10-26 15:02:59 | 6 hozzászólás

Mottó!
Ha szeretsz polifómon egy hálózsákban  aludni  ,akkor  egy tornateremben biztos megutálod .
A tornaterem !! Hát igen …erről is tudnék írni ,hogy miért vágtam ki fél egykor az ajtót ,és pánikszerűen rohantam a női öltözőbe ,de inkább a túrára szánom az időt ..

A 6 órás tömegrajtot lekéstük ,így 6:15 kor mentünk ki az iskola elé .én , Ursika ,és Baddi . Fogalmunk sem volt merre kell menni , a túrázok zöme elment .Szöveges leírás pedig  nem volt . Jött egy néni őt kérdeztük meg ,azt mondta lefelé kell menni ,mi bizalmatlanok voltunk ,így vissza mentünk megkérdezni merre induljunk el , Elmondták ,hogy felfelé induljunk a zöldön  .Sötét volt.. fejlámpával kerestük a jelet ,aztán 500 méter után már nemtudtuk megint merre tovább . Több irányba futottunk ,végül én látom meg a zöldet.Aztán Ursika leválik László Szilvivel megy ,de jÓ,  legalább ő sincs egyedül . Ők a  70 re neveztek ... Baddival  mi elindulunk Óház-Tetőre ,
Visz a lendület , így kihagytuk az első  pontot ,mikor rájövünk ,hogy kimaradt futás vissza lefele .Baddi pecsétel ,majd ráteszi a gyertyára az itinert ,kicsit megég ugyan ,de  szerencsére a lényeg megmaradt .
Ezután megyünk a Vöröskereszthez :).  Alig birom követni ,nekem nagyon gyors a tempó ,szivesebben gyalogolnék már ..Az itiner szerint a piroson kéne tovább menni ,de mi simán a kéken maradunk ,mert ha a 35 ös a piroson megy ,akkor az ötven biztos nem ;)
 Szóval mi megyünk tovább a kéken, holott már piroson kéne lennünk .  Már egészen világos van .Jó kis széles aszfalt út megy végig az erdőn ,szerpentinbe lefelé .Gyönyörű színes az erdő,ahogy a fények a párán átvilágítanak .
Baddival  viszont   nem bírom még lefelé sem .Ezen a szakaszon látom meg az őzeket .Baddi is látja megáll ,jajj de jó legalább  utól értem . Aztán megint elindulunk ,Fogy a távolság rendesen ,már több száz méter ,,TeBaddiiii Biztos ,hogy jó felé megyünk ? kiálltom utána  ..Csak azért mert se előttünk se mögöttünk senki !
Már utól kellett volna érnünk azt a rengeteg embert aki 6 kor indult ,,Jó az elején szöttyögtünk tudom,meg vissza is mentünk a ponthoz  de mégis...Jó ez yoyoka gyere  nyugodtan ,jövök jövök,csak nem haladok cillagom kiálltom utána ..Megint fogy a távolság. Elhaladok  a Stájerházaknál ahol majd csak 21km múlva kéne lennünk ,baddi már a szerpentinen megy felfelé ,még látom ,de egyre messzebb kerül,lehajtom a fejem hátha úgy jobban tudom nyomni .

Nemelég,hogy a piros helyett a kéken megyünk,de már a kékről is lejöttem. Vissza nézek a szerpentinen hátha jönnek emberek ,de senkit nem látok .. Hát ezt nem hiszem el,hogy senki nincs előttünk ! Elérkezek egy kereszteződéshez ,és próbálom kitalálni baddi merre fordult , elindulok felfelé semmi jel  a fákon. elindulok a másik irányba... semmi.Ekkor már kezdem felfogni,hogy eltévedtünk,  térképem nincs ! mentségem legyen,hogy előző nap találtam ki,hogy ide jövök ,akkor meg ünnep volt beszerezni nemtudtam . Na de mégis merre menjek ,telefonálok baddinak  igen igen az jó lesz .Gyorsan keresem a számát ,de nincs meg .Érzem,hogy az  endorfint legyőzi a pánik . Itt állok a Köszegi-hegységben egy használhatatlan itinerrel ,térkép nélkül ,baddi nélkül . Ursika !! igen ursika biztos tudja ,gyorsan hívom is ,,ilyenkor remeg a hangom ,és átérezni ,hogy teljes a pánik a fejemben .Ursika próbál az előtte haladóktól infót szerezni,mert hogy ott több túrázó is van ,bizony bizony !  Persze segíteni nemtudnak,mert erre ők  nem jöttek .Aztán jön az esemesen a szám ,Hivom is  gyorsan minden perc számít , nyomkodom idegesen erre ursika veszi fel .

Jajj teljesen szétestem, hasmenésem lesz  rögtön ,,de  nem baj ..legalább ezt sem kell cipelni  :)  Csörgetek még 1x gyorsan . kicsöng ííííí Valahonnan a sírból beszélek  hozzá ,ő már jóval feljebb van ,rájött ,hogy régóta eltévedtünk  ,de talált egy térképet egy táblán,  ha felfutok erre ,aztán lemegyek arra ,ott átvágok... akkor lejuthatunk Velembe . Arra még emlékszem ,hogy azt mondtam,de én nem vagyok olyan ügyes térkép olvasó mint Te . Aztán   azt mondta ne mozduljak onnan ,vissza fut értem . Jött is nemsoká .  istenem  annyira örültünk egymásnak.,,Felértünk a Hoffmann –forráshoz ahol volt ez a bizonyos térkép ,ezen tájékozódtunk ,és eldöntöttük,hogy a kék kör levisz majd Velembe . Gyönyörű fenyvesen haladtunk lefelé ,majd érintettük a Szent –Vid kápolnát ,ahol több száz éves fák lehettek ,Nagyon szép rész volt ez is . Aztán láss csodát  egyszer csak leértünk Velembe a 2.ephez ,itt volt a túra 11 kilóméternél,de mi 3 óra altt értünk ide .Végre ember…  rengeteg ember.  Belaktunk zsíroskenyérrel ,és teával . Megvolt tehát a második pecsét .Elindultunk együtt baddival,de megintcsak nembirtam a tempóját .  Mondtam menjen nyugodtan előre,legalább nem gyilkol a futással ;)  Azt mondta ,ha bármi van hívjam vissza jön értem . Ezután Olyan de olyan óvatos lettem ,hogy állandóan az ítinert vettem elő, amitől aztán az lett ,hogy a végére darabokra esett a nedves tenyeremtől , Kalapos –Kő jó kis szuszogós meredek  rész ,itt nem volt pontőr ,ezért a fára festet számot kellett beírni . Rátértünk az OK re fel Írottköre .Csodaszép vidék ha mondom ! itt végre  sűrűn voltak az emberek, mindenkit megfogott a hegy ,baddi már lefelé jött ,pacsiztunk is ..én meg  csak mentem ,és mentem  ,és   ,azt gondoltam ,ha ilyen magasra megyünk biztos szép lesz a kilátás . Felértem az országhatárhoz ,jó sok ember volt fenn ,viszont kilátás nem volt ,mert párás volt az idő .
Ezután újra lefutottunk Velembe ,6 kili kökemény lefele ,csúszós vastag avaron kövek közt ..

Velemben ismét zsíroskenyereztem teáztam ,irány a Szent-Vid kápolna ,hihi itt már voltunk pár órája .  Gyalogolok felfelé ..épp majszolok egy kenyeret ,mikor jön baddi :O Hű nagyon megörülök neki ismét taálkozunk .Azt mondja ,hogy eltévedt lefelé Írottkőről .,és egy olyan vaddisznós csapásra tévedt,hogy szinte a fekhelyükön találta magát.   Mindenhol malacok futkostak,meg dübögött az erdő .  Most le megy Velembe ,és eldönti tovább jön-e,vagy befejezi a túrát  mert kihagyta a kalapos-kő pontot .Mondtam neki ott nem volt pontőr ,hanem a fára volt felfestve egy szám ,én is vissza mentem ,mert kihagytam  én is :P aztán kiderült nem volt ott senki ..No mindegy azt mondta menjek nyugodtan ,majd kitalálja ,hogy dönt ,aztán úgyis utól ér .Jó tempóban nyomtam a kápolnához ,égett a combom .Aztán felértünk a Hoffmann-Forráshoz .Már erre is voltunk ma pár órával előbb .
Baddi még nem ért utól ,lehet mégsem jön? Jó pár túrázót utól érek senkihez nemtudok csatlakozni ,a saját tempóm a legjobb nekem . Szépen haladok lefelé ,már leérek a Stájerházakhoz ,itt almát kaptunk ,lassan indulok ,aztán  baddi utól ér .  én gyorsan közlöm vele,hogy nagyon örülök neki,hogy együtt vagyunk ,de én már fáradok és nembírok vele futni . Megállapodunk,hogy lefelé futunk ,és felfelé gyalogolunk .Innen a fehér pontot kell követni közel 10 km .Ez jó mert nem kell itinerezni . Mentünk is lefelé rúgtuk az avart ,gyönyörködtünk az erdőben ,mert hogy az valami csoda volt . Eljutottunk egy kis patakhoz ,és  4 szer ugortuk át  ,pedig elég lett volna egyszer is ;) mentünk felfelé a Tábor-hegyre . Kemény hosszú egyre meredekebb rész, fenyőerdővel tölgyesekkel .Már délután volt ,és nagyon szép sárga fények világították meg a völgyet .Nekem kicsit a Szőke- forrás –völgyhöz hasonlított . Gyönyörű mohák,és páfrányok ,fenyvesek ,tölgyesek ,csordogáló patakok ,források . Kicsit elterelte a figyelmünket a táj szépsége,és felértünk a Tábor-hegyre . Itt sem volt pont a számot írtuk az itinerre . Mentünk a hegy gerincen végig ,aztán egy éles jobb kanyar ,és irány egy nagyon meredek köves rész.. út az nem volt  csak kövek falevelek ,és rengeteg szömörce ,csipke bokor ,amikbe jól beakadtunk. . Azt hittem szét szakad a combfeszítőm,próbáltam lazábban fékezni ,de akkor meg olyan lendületet vett a lábam,hogy egyszer csak nemtudtam elkapni egy fát ,és elestem .,baddi is eleset előttem aztán végre leértünk a Paradicsomoshoz ,itt vizet és pecsétet kaptunk .
A következő ep,6km volt  innen ,és végig aszfalt úton dimbes dombos ,rész .baddi kitalálta ha futunk, akkor hamar túl leszünk rajta . Persze rajta fáradtságnak nyoma sem volt ,én már eléggé húztam a testemet , és néha gyaloglásért könyörögtem .  Aztán egyszer csak feltünt a Hét Vezér-forrás hivatalosan 44 km volt,de mi már több mint  ötvennél jártunk . Pecsételtünk,én Ond vezért választottam szomjoltónak .Nagyon szép volt ahogy 7 helyről folyt  a víz, és felette a Nagyvezérek nevei
Kékfekete bársony az ég teteje, -
abba ragyog a nagy Göncöl-szekere.
Nótát mondok a nagy Göncöl-szekérről,
vagyis inkább a hét magyar vezérről.
 Már csak öt kili !!! De jó !  Viszont egy 900méteres szakaszon 183 méter szint lesz ! Még utoljára megkapjuk ezt a brutál emelkedőt ,és Óház- tetőn  végre pecsételünk ,és zsíroskenyerezünk . Itt ültem le elősször ..szerencsére baddi több kenyeret is evett ,így nemkellett rohanni . Aztán megindultunk lefelé ,de már ez sem esett jól régóta .Ursika hívott merre vagyunk ?  jajj szegénykémnek kiment a bokája,és átjött az ötvenre ügyesen . 9:50  kor nyomtunk órát az iskolában .Hát mit mondjak alaposan elfáradtam ,és a számok is elég beszédesek ..

Pozitívum ! Az ellátás kiemelkedően jó ,a téliszalámis zsemlén egészen meglepődtem  ,de volt 3x is zsíroskenyér,vajaskenyér,hagyma ,fokhagyma tea, ,alma ,cukorka,víz, szinte mindenhol.
A célban aztán egy meleg kézfogás a rendezőtől,csak elfelejtettem szólni,hogy  vagy két hete elrepedt a kisújjam ..lehet mostmár törött is :P
Negatívum :Nekem az ítiner ,de lehet másodszor már jó lesz ez is :)

Láttunk :őzeket , vaddisznókat ,légyölő galócákat ,mohákat és páfrányokat,forrásokat és patakokat ,több száz éves fákat , hegyeket ,és völgyeket ,csodaszép fényeket.
Ajánlom mindenkinek .

mjoci 5658 napja
mjoci képe

Az nagyon szép környék, nagyon régen voltam arrafelé. Egy eltévedés és egy használhatatlan itiner nagyon el tudja az ember kedvét venni.

DJ_RushBoy 5658 napja
DJ_RushBoy képe
Hú, ez aztán kalandtúra volt a javából :-) Becsüllek hogy ennyi kavarás után is talpra tudtál állni. Gratuuuuu!
Alamuszi 5658 napja
Alamuszi képe
Gratulálok! .)
Limonade Joe 5657 napja
Limonade Joe képe
Év végén versenyt hirdetünk a legnagyobb kavaróknak! Csike és te Yoyo -már úgy tekintem- hogy neveztetek is! :))
yoyo 5657 napja
yoyo képe
Joci!
Ha rég voltál ,akkor el kell ide is menni. Mostmár Te is túrafutó vagy :))

Rush!
köszi :)
Hihetetlen,hogy egy Szomor után még világosban beértél !

Alamuszi !
Köszíí:)

Joe !
Nevezzük be még forrestet is ,és akkor megvan a 3 dobogós . Bár én mostanában kifejezetten jó vagyok itinerileg ;) ez ,hogy így eltévedtünk  baddira kenem :).. ..mert hát  ő volt elől :P
mjoci 5657 napja
mjoci képe
A kavaróknak szóló versenyben nekem is van esélyem,  az Uniqan bizonyitottam.:))