Futkorászás a fődemen
Eötvös Túra
yoyo | 2008-06-24 16:09:53 | 2 hozzászólás

Hát igazából ,úgyszoktam elkezdeni a beszámolót ,hogy előveszem az itinert ,de hát mivel ezen a túrán nemigazán volt ilyen , ezért a térkép alapján próbálok végig menni,,igaz az meg több sebből vérzik helyenként diónyi lyukakkal ,de gondolatból talán menni fog .
Ezt a beszámolót juditkának ajánlom élete első kb 58 kili távjára elrángattam .Ejj de nemakart jönni a hosszúra ,végül addig addig mondtam neki,hogy igen szivni fogunk ,,igen meleg,lesz,,igen tele van szintel,,igen nincs ellátás ,,mire mégis igent mondott .Szombat reggel hamar kiértünk atomék fődjére gyorsan beneveztünk ,és 7:25 kor már mentünk is . Hogy túllegyünk az unalmas aszfalton kocogni kezdtünk .Hamarosan elértük az erdő szélét,megkezdtük az emelkedést,és egy óra múlva értünk az első ep.ra Lajosforráshoz .Az erdő zsongott a madaraktól ,meg a bogaraktól amik szinte az egész túrán az arcunk előtt repdestek.
Nyilt terepen értük el a Kármán forrást ..Judit mosakodott ,és mentünk lefelé egy dzsindzsás ösvényen . Ezután egy nagyon szép sötét erdőbe értünk az öreg nyilás környékén ahol lehetett menni lefelé ,kis csordogáló patak is volt ,nagy köveken ugráltunk át a tulpartra ,Ezután kiértünk egy aszfaltos útra ,Juditnak törte a lábát a cipő ezért felrakott egy vizhólyag tapaszt .Na akkor én is megállok legalább megkötöm a cipőmet ,lehajoltam ,és ekkor zúdult a nyakamba egy liter víz .
Mondjuk nem bántam csak hát nem maradt vizem ,és még volt vag 40 kili .
A tartály már javitva volt ,ezért direkt belehúztam egy zacsiba ,ha estleg szivárogna ,hát szivárgott ott összegyült a kifolyt víz,és bezúdult a nyakamba .

Juditnak volt egy fél liter vize, na azt osztottuk be ,de forrást mindig találtunk .
Mentünk tovább a következő ell pontig . innen aztán elkezdtünk megint felfelé emelkedni ,néhol erdős ,néhol nyilt terepen mentünk mikor elakadtunk . Elővettük a térképet megnéztük merre. Közben egy fiú utól ért ,ő azt mondta tovább kell menni egyenesen ,mi viszont nem mentünk vele , inkább jobbra elindultunk felfelé . Kiértünk egy elágazáshoz ,és becsatlakoztunk egy csoporthoz, Nagyon jó tempót mentek ,,,de mivel mi leültünk a Prédikálószéken ezért lemaradtunk .

Nagyon figyeltük a térképet ,mert az itiner nem sokat ért .
Csináltunk pár fényképet a gyönyörű panorámárol,aztán tovább indultunk lefelé ,Nagy kidőlt fák keresztezték utunkat . Próbáltuk vissza húzni a helyére ,de nem ment .:)
Kiértünk az erdőből ,és elénk tárult a Vadálló –Kövek völgye.

Meseszép a kilátás gyönyörű üdezöld minden Szikráznak a sziklák a napsütésben .Gondoltuk is ,hogy itt fényképeznünk kell ,letettem a gépet egy sziklára ,de azt hittük nemleszünk benne ,mert túl magas szikla volt ,végül félig rajta vagyunk

Közben a nap folyamán többször is érdeklődtem a balatoni harcososkról , gondoltam is ,hogy na akkor megint érdeklődöm felhivtam Eleket ,alig szóltam bele ,mikor kicsúszott a lábam,és elindultam lefelé az egyik sziklán ,Ebben a percben Judit is elesett ugyan itt . Hihetetlen érzékem van ,a veszélyes helyek kiválasztására . Aztán volt még egy meleg pillanat,de arról nem tehettem csak egyszerűen megcsúszott a lábam egy sóderos részen ,és a szakadék szélén tudtam megállni .Na itt mindketten megijedtünk . Mentünk is gyorsan lefelé ekkor jött egy fiú vissz ,a mondta ,hogy ő is elesett ,és kiesett minden irat a zsebéből,de szerencsére meglett neki .

Elhagytuk a Vadálló-köveket elindultunk lefelé egy nagyon meredek sziklás részen a fák a sziklákban élnek ,a gyökereik is kinn vannak ,a szikla tetején . Balra szakadékos sziklás jobbra meg üdezöld sűrű erdő .Meseszép rész !!
Na mire a piros háromszögön leértünk ,

eléggé kifáradtunk ezen a meredek részen .épp jókor jött a forrás ,fürödtünk meg ittunk ,aztán bevetettük magunkat a Rám –szakadékba . Mondtam is Bolyhikának fussunk,mert egy egész iskola haladt előttünk ,futottunk haladtunk ugráltunk a köveken ,,merültünk , aztán még egy nagyobb csoport ,,na akkor őket is gyorsan előzzük le.Aztán már nem voltak előttünk, igy szépen felhúztuk magunkat a korlátokon , felmásztunk a létrákon ,fürödtünk a vizesésben ,és bohóckodtunk.

Minél feljebb értünk annál nagyobb volt a sár az iszap. Aztán felértünk ,és ittunk egy forrásból ,megint .A zöldön elég nehézkes volt menni lefelé,folyt a víz a mederbe ,csak a partoldalba vastag gyökerekbe kapaszkodva tudtunk menni ,Hamar kiértünk erről a részről és végig lefelé mentünk a Hoffman vadászházig. Itt megint elővettük a térképet ,mert azt hittük túl jöttünk ,ekkor utól ért egy pár ember . együtt kerestük a zöld folytatását amit a benőtt bokroktól nemlehetett látni . Sűrű sötét erdőbe értünk ,szűk ösvényen haladtunk felfelé tök hangulatos volt . Jó tempóba mentünk az Égett hársig .kifújtuk magunkat ,és futva nekiindultunk lefelé Pilisszentlélek felé . Végre az első település ahol útba esett egy kocsma . Be is mentünk és megittunk ketten egy sört . Nagyon hangulatos falusi kocsma volt, igazi kocsmáros asszonnyal .
A bogarak továbbra is kinoztak minket ,hol a szemünkből akartak inni,hol meg az orrunkból ,de jutott a szánkba is belőlük .

Mire kijöttünk a kocsmából tovatünt a társaság ! naná ,majd rátok várnak cillagom,míg nyalakodtok egy üveg sörön :) Hát igy aztán a rengeteg jelzés kavalkádba belezavarodtunk. Álltunk és tanakodtunk mig aztán egy helyi jaóember megmutatta az utat ,arra menjenek aranyoskáim a többiek is arra mentek kiálltotta . Hittünk neki ,oszt mentünk mentünk míg egyszer csak találkoztunk egy szarvas bikával ,csak úgy rombolta az erdő sűrűjét igy mire elővettem a gépet ,már sehol nem volt .

A Fekete köre kisebb eltévedéssel értünk ,nem találtuk a jelet itt sem elsőre ,végül utól értek és hárman megtaláltuk. Jó meredek volt felfelé ,de megérte a gyönyörű kilátásért.

Pecsét is volt ,igy hamar tovább indultunk szép napsütötte rész volt a zöld levelek megannyi szinben pompáztak ,addig addig lestük a tájat míg ismerős lett egy útszakasz. A k100 vonalán voltunk . Na térkép kiterit a jelzés az jó volt csak az irány nem ,igy megfordultunk visszafelé ,és csakhamar felértünk Dobogó-kőre. Matyinál ettünk egy rétest ,és mentünk tovább a piroson .Tudtam,hogy itt majd balra be kell fordulni egy ösvényen,mondtam is Juditnak, ekkor hivtam SC-t hogy mivan Ursikával ? Elmondta jól van,mi meg csak mentünk mentünk ,míg aztán fogalmum nem volt hol vagyunk ,,mindenféle jel volt csak piros nem . Na akkor irány vissza Dobogókőre Legfeljebb bedobunk még 1 rétest Matyinál :) . Szerencsére hamar megtaláltuk pirikét ,és kocogtunk lefelé szentkeresztre . Gyors pecsét mosdás a kútnál,és mentünk is a szurdok felé . kár ,hogy kevés víz volt benne ,mert nagyon szép ez a rész is . .

Utól értünk egy társaságot, na mondom Bolyhikának rájuk kell tapadnunk cillagom,mert nagyon jó gyalogos tempót mennek . Beszélgettünk erről arról,meg,hogy milyen dög meleg van ezen a nyilt részen . Nagysokára elértünk Csobánkára ,mentünk fel az Oszolyra , Nemtudom miért de egyszer csak lemaradtam ,egyszerűen nem volt erőm menni ,leültem egy sziklára ,és élelem után kotorásztam , megettem az energia szeletet.és már fel is értünk az Oszolyra .itt is volt pont ,és együtt egy csoportal elindultunk lefelé .Még jó hogy ott voltak,mert azon az útvesztőn ,csak egy vaddisznó tud eligazodni :) ,jel sehol szalag sehol csak csapások végig … Aztán kiértünk a cigánka telepre ,és szivtuk a jó meleg poros levegőt ,,végül 11:15-el vagy 3-4 kili aszfaltos gyaloglással,de beértünk a célba . Jó kis túra ,de nem a rendezés miatt fogok, újra vissza jönni ..

A teljes fotó album a túráról

Imoran 5757 napja
Imoran képe
Köszönöm neked a beszámolót,vasárnap én is a Pilisben időztem.

További jó edzéseket neked,cillagom...
:))
yoyo 5756 napja
yoyo képe
Köszi Móni :)

Ajánlom neked a Piros túrát , 30-85ig  mindenféle táv  van :)) Meszeszép részeken megy az is . ősszel szokott lenni .