Megújul az Edzésonline! Az új oldalakat és funkciókat elérheted ha ide kattintasz!

Már 43 959 626 km-t sportoltatok
Futó, kerékpáros, úszó és szabadidős fórum | edzesonline.hu

Megújul az Edzésonline! Az új oldalakat és funkciókat elérheted ha ide kattintasz!

BPeti fórum hozzászólásai

Online Edzésnapló Gépház topic

BPeti 2009-04-10 01:33:08 | 1140
BPeti képe
És akkor abban még nincs is benne a sok galád, aki máshol rögzíti az edzéseket. Talán, ha Polár óráról fel lehetne tölteni ide is... Wink

Előzmény: sepi (1139)  

BPeti 2009-04-08 18:12:25 | 1136
BPeti képe
Előre is bocs, ha kétszer megy el, de a hozzászólás után nem jelent meg. újra. :)

"Hali!

Csak, hogy ne felejtődjön el ;-)

1. Emberek hozzászólásainál a "Következő 50" link hibás. Embarassed

 http://www.edzesonline.hu/index.php?page_id=40&person_id=1&action=viewperson

"http://www.edzesonline.hu/forum///&action=viewperson&mesfrom=50"

 

2. Másikra már én sem emlékszem, mi volt. :) Jaigen:

http://www.edzesonline.hu/forum

Ez igencsak érdekes. Ha az ablakot széthúzom  1770 körülinél szélesebbre, akkor megjelenik egy + menü csík jobboldalt.

 

 További jókat:

P."

 

Pulzus topic

BPeti 2006-12-15 22:20:50 | 80
BPeti képe

"de mondjuk azt se kéne innom nem ?"

Talán azért nem halálos néha! ;-) Ha van köztünk orvos, biztos okosabb választ is ad. :)



Előzmény: dori-gyimesi (79)  

BPeti 2006-12-15 00:57:26 | 78
BPeti képe

Szia Dóri!

 

A 48-as nyugalmi pulzus nőknél, pláne fiatalon igen alacsony, DE ez éppenséggel nem rosszat jelent :) csak azt mutatja, amit az eredményeid is, hogy jó állóképességő sportoló vagy, nem pedig "koca kocogó".  Nehogy arra gyúrjál, hogy ezt az értéket megemeld! Wink

Kávét orvos javasolta? Tongue out

Peti



Előzmény: dori-gyimesi (77)  

BPeti 2006-12-12 11:50:49 | 76
BPeti képe

Túl komolyan venni kár lenne és tény, hogy a 4 csomópont megvan benne, ami eléggé elcsúnyítja a dolgot. Én inkább ott érzem az órás "mérés" (becslés) előnyét, hogy egy embernél adott csoporton belül jól nyomonkövethető a hónapok alatt bekövetkező változás. Arra, hogy ennél pontosabban tudjuk a VO2max értékünket, nem igazán van szükség, mint ahogy a max. pulzus pontos ismerete se fontosabb (ÁLTALÁBAN) mint a 220-életkor becslés.

60-as nyugalmi pulzust és 190-as max pulzust véve alapul, egy zóna szélessége (10%) 13 szívverés. A valóságos maximális pulzus képlettől való eltérése (szintén általában) nem lényegesebb, mint pl. annak, hogy ahány edzéselmélet könyv, annyiféleképp számolják a zónákat. Ezt nehezebben tudom megemészteni :)

Nézegetve az edzéselmélet könyveimet, vannak, akik a max pulzus százalékát használják, van, aki az anaerob küszöböt tekintik 100%-nak és azon belül zónáznak, a fölöttelevő zónát meg elnevezik anaerob zónának. Van, aki a max és nyugalmi különbségét veszi...

Mindezzel nem lenne baj, ha a százalékokat is igazítanák, de mivel azt nem teszik (szinte mindig 50-60,60-70,... % van) arra jutottam, hogy ennyire szoros tudományos összefüggés már nincs is a pulzus és az edzésterhelés között. Az igazi jelentőssége annak van, hogy 1. ne térj el lényegesen az edzésfajtához tartozó célzónától, 2. nagyon nem mindegy, hogy aerob vagy anaerob zónában vagy.

Szóval ezek, a VO2max értékkel együtt egy jó irányadó szám, de tök egyetértek azzal, hogy a kelleténél jobban tudományossá tenni kár lenne!  Cool



Előzmény: pirgelman (75)  

BPeti 2006-12-11 22:38:59 | 74
BPeti képe

Tehát az szól ellene, hogy nem kell futnod hozzá? :) Egy EKG készülék is egész okosakat tud mondani rólad, holott csak fekszel ;)

Mindenesetre statisztikailag azt kutatták ki, hogy átlag 8% eltérés van a labormérésektől. Természetesen, ha jobbat tudsz javasolni, szerintem mi is és az orvostudomány is büszke lennénk rád :)

BPeti 



Előzmény: pirgelman (73)  

BPeti 2006-12-10 17:51:03 | 69
BPeti képe

Hali!

Sajnos szerintem ez nem publikus :( Mondjuk, ha az lenne is szükség van hozzá a mérésekre is. Ehhez nem elég az 5mp-enként vett pulzus grafikon. Szóval ez félek, hogy a polar titka marad :(

 

BPeti 



Előzmény: sepi (68)  

BPeti 2006-12-10 01:40:06 | 67
BPeti képe

Sziasztok!

Elolvastam ezt a topicot és pár dologhoz hozzászólok. Nehogy má' aludjak helyette :)

VO2max ügyben csak annyit, hogy a vér maximális oxigénfelvételét mutatja. Definíció szerint egész pontosan az 1 perc alatt testkilónként felvett oxigénfelvétel, aminek mértékegysége: ml/kg/min

Mérni házilag pontosan  nem lehetséges, ám vannak egész jó algoritmusok, amivel becsülhető. Többek között a magasabb kategóriás(?) polar órák is számolják, ők ezt OwnIndex-nek hívják, de statisztikák szerint ez egész jól közelíti a valós VO2max értéket.

Nagyjából elmondható, hogy minél magasabb ez az érték, annál fittebbek vagyunk! Nem igaz ugyanakkor, hogy egy magasabb VO2max-szal rendelkező fittebb a másik embernél, ugyanis ez az érték nemenként és koronként is változik. Nőknek és a kor előrehaladtával egyre alacsonyabb érték is jónak számít.

Elég jó mérőszám az állóképesség számszerű mérésére, amit az edzés során kontroll adatként használhatunk.

 

BPeti



Előzmény: sepi (25)  

Dühöngő topic

BPeti 2006-12-20 17:02:49 | 131
BPeti képe
A gyerek úgysem a játéktól lesz boldog, bármi legyen is az. Mint látod, max. hetekig tart ki mellette... Ellenben egy jó családtól boldog lesz egy életre. Adjál azt neki! ;-)

Előzmény: KoVerA (130)  

Bicikli topic

BPeti 2009-05-05 16:15:32 | 1004
BPeti képe
Veszprémben Kuszi Peti nem árul használtakat? Érdemes elmenni hozzá, mindig nagyon korrekt volt, tuti segít. (ha még praktizál) Vagy már van konkrét bringa jelölted, amit persze nem nála vennél?

Előzmény: 4kézláb (1003)  

BPeti 2009-04-22 09:27:25 | 1000
BPeti képe
Ha nem lenne jobb programod, megkísérelnélek meggyőzni, hogy milyen fontos előtte ez a bemelegítő kör. Innocent

Előzmény: Ms.Kate (999)  

BPeti 2009-04-21 00:15:56 | 994
BPeti képe
Ez nem a szőrszálak hasítása, csak rácsodálkozás. A Dolomitok buckáihoz nagyon hasonló a Balaton kör. Gyere el, és meglátod. Nem ér mindig csak versenyezni, kell néha pihi is :P

Előzmény: Ms.Kate (986)  

BPeti 2009-04-21 00:12:37 | 993
BPeti képe

Még annyi, hogy az áttételezést érdemes esetleg valami olyanra választani, ami nem túl sportos. Legalább is ha montihoz szoktál, akkor nem hsizem, hogy egy 12-21-es fogaskeréksorral boldog lennél, mert nem maradna fokozatod felfele és csak küzdenél az emelkedőkön. Érdemes eleinte kicsit barátibb áttételeket választani. Jó helyeken ez a kérés nem okoz gondot. Konkrét javaslatom azért nincs, mert még azt sem tudni, hány sebességes a jövendőbelid. Mindenesetre a nagykerék hátul simán lehet 25-26os (szerintem)



Előzmény: BPeti (992)  

BPeti 2009-04-20 23:56:14 | 992
BPeti képe

....................................... beírtam naaagyon sokat, és egy mozdulattal sikerült elveszteni. Sajnos most álmosság miatt csak a vázlatok:

www.matuzmaster.hu mégiscsak megfontolandó. Lehet, hogy messze vannak, de ilyen tételnél az utazás árát beleszámítva is jobban jöhetsz ki egy jól kiválasztott bolttal. Régi bringákat árulnak, de azt olyan szettel, amit mai árakon egy vagyonért kapnál.
Ha mégis újra vágysz: igen, lehet már ennyiből értelmes gépet venni, amivel meg leszel elégedve. (200 körül már egyre jobb esély van rá.) Amire figyelnék: váz méret, szet. Újban Shimano Tiagra fér kb bele, esetleg néhány 105-ös elemmel. Campa szetekben nem vagyok otthon. Fékváltókar csábító lehet, de az a sok kapcsolgatásban előbb-utóbb elfáradhat és drága a csere. Komolyabb fékváltókarok csapágyazása sokkal jobb, de azok már árban a csillagos ég.

A pedálon is érdemes elgondolkodni. Van, aki fél elsőre az spd pedáloktól (vagy egyéb patent rendszerű pedáltól) vagy a klipsztől, de ezek nem vészesek. spd pedálból kilépni pár perc gyakorlás után reflex szerűen szinte azonnal megy. Nem mondom, hogy nem láttam még álló helyzetben eldőlni évek óta versenyző embert, de bárki elbambulhat. :)

Hirtelen ezek jutottak eszembe, előbb azt hiszem, több volt, de majd a hozzáértők még kiegészítik. Remélem, a semminél ez is több.

 

üdv:P.

Előzmény: Sugi (991)  

BPeti 2009-04-08 20:08:19 | 985
BPeti képe
Jaja, erről. Amúgy elég érdekes a szinttérkép ezzel: http://www.gmap-pedometer.com/?r=2709316
(már ha ezt szintnek nevezzük. Wink) A fő érdekessége, hogy a végén berajzol valami dombot, ami által - bár ugyanoda érkezünk, ahonnan indultunk - nem egyezik az induló és érkező szint Surprised

Előzmény: Ms.Kate (984)  

BPeti 2009-03-30 20:11:43 | 982
BPeti képe

Sziasztok!

Nagyon sok idő után lecserélném a kormány betekerőmet (országúti bringa) és a régi időkben a berekerők méga  40-es kormányra is nehézkesen voltak elegek. A kormányom 44cm-s és érdekelne, hogy van-e ilyen probléma manapság, hogy rövidek, vagy már nem spórolnak ezen a gyártók? Esetleg milyet ajánlatok? Szinte mindenhol BBB volt, ha elég hosszú, nekem megfelel.

 

Köszi előre is:

BPeti

 

Terheléssel kiváltott asthma és futás topic

BPeti 2009-05-02 11:08:41 | 4
BPeti képe

Én is aszthmás vagyok, régen sokkal inkább az voltam. Elkezdtem tekerni, (gyógyszer nélkül esélyem nem volt, így hát emelt adaggal...) Pár év után gyakorlatilag nem kellett többé gyógyszer, maximum az akció fújóka alkalmanként, évente párszor. Versenyezni is tudtam vele, gyakorlatilag teljesen jól lettem. Nem mondom, hogy ez minden asztmára, és minden emberre egyformán igaz, de ha kitartó vagy, akár siker is lehet belőle. Viszont nekem élvezet volt a bringa, így logikus, hogy könnyebb véghezvinni az egészet. Nem tudom, miért mindenki a futásra gondol, ha sport... Én nem vagyok a futás ellen, egy időben csináltam is, de az ellen igen, hogy valaki olyan sportot űzzön, amiben nem találja örömét. A futás a legnehezebbek között van, mivel a testedet se a víz, se a bringa nem tartja, és hát 100 kilót cipelni (nekem is akad annyi :)) nem triviális. Pulzusmérő órával és szigorúan betartva a zónákat sokat javulhat a közérzeted közben, és ha az adott pulzust csak gyaloglással éred el, akkor egyelőre vedd tudomásul, és inkább túrázz, és idővel egyre több kocogás váltja föl a gyaloglást, és akár még futóvá is válhatsz. A súly is lemegy idővel.

Edzéstervet ellenben nehéz adni, ha nem látja az ember a visszacsatolást, hogy mi hogyan hat rád. Az össznépi edzéstervek általában csak irányelvnek jók, és semmiképpen nem szabad azt gondolni, hogy azt kell követned. Felépítésben válassz hasonlót, a távot fordítsd át időre és ne táv, hanem idő- és pulzus alapon fuss.

Ha ez nesze semmi fogd meg jólnak hangzik, szólj, hátha ad valaki kicsit konkrétabb tanácsot. Egy dologban vakon is biztos vagyok: ha nincs pulzus kontroll és sosem sportoltál, akkor túledzed magad!