Már 31 259 027 km-t sportoltatok

Mindennapi tippözön:-)

Létrehozta: sepi  |  2006-11-24 06:46:23-kor

No ide írjuk a komoly, vagy inkább komolytalan napi tippjeinket, amiket sporttársainknak szánunk edzéseik, versenyeik szebbé, jobbá tételéhez. (Vagy éppen elrontásáhozCool)

Lélek 2016-07-31 11:59:59 | 85
Lélek képe

Időnként fejleszd a hajlékonyságodat is!

Itt egy egyszerű, rávezető gyakorlat a spárgázáshoz:

 

https://postimg.org/image/rxp2wujqh/

 
Bozót 2010-02-16 11:58:57 | 84
Bozót képe

Csak nekem fura az a futópad? Annyira picinek tűnik, szinte félnék gyorsan menni rajta.... (mondjuk, hozzá kell tegyem, hogy még sosem futottam futópadon...)



Előzmény: pen (83)  
pen 2010-02-15 11:41:17 | 83
pen képe

Köszi, ez nagyon tetszett. Milyen gyönyörűen fut padon is..



Előzmény: eftomi (81)  
Bozót 2010-02-15 11:37:09 | 82
Bozót képe

Ó, szép emlékek! A férjemmel szinte mindig vittünk a képen láthatóhoz hasonló, de összelapítható kannát amikor nomád túrázni mentünk. Semmihez nem hasonlítható élmény naplemente után faluszélen, általában a temető mellett (mert ugye ott tuti van csap) "zuhanyozni" :D



Előzmény: eftomi (63)  
eftomi 2010-02-13 18:59:17 | 81
eftomi képe

Futópados edzés tempója, Gebrselassie módra.

 
futor 2009-11-02 22:00:29 | 80
futor képe
Rossz ötlet, én soha nem futnék így. Mert még soha nem fájt.

Előzmény: eftomi (78)  
sirjan 2009-11-02 08:13:32 | 79
sirjan képe

Napi sport-tipp:

Országúti úszás.

Előnyei: A hagyományos, vízben történő úszásnál jelentősebb mértékben növeli az edzettségi állapotot, és az izomzat fejlődését, valamint szükségtelenné teszi a drága uszodabérlet kiváltását. 

Leírás: Keressünk egy viszonylag kis forgalmú közutat, húzzunk magunkra tetszőleges ruházatot és már indulhat is a mókával teli sportolás! A járdaszigetről határozott, erőteljes lendületvétellel rugaszkodjunk el, és ugorjunk az úttestre. Innentől kezdve a már jól ismert és általunk kedvelt úszásnemben folytathatjuk az edzést. Kezünket s lábunkat valamivel  nagyobb erővel kell mozgatnunk mint a vízben történő úszásnál, tekintve  az aszfalt és a víz közötti közegellenállás mértékét. Kezdő országúti úszoknak javasolt, hogy eleinte töredezett, kátyús úton folytassák edzéseiket.

Tipp: Többsávos közúton akár barátainkkal is versenyezhetünk, kihasználva a felfestett útburkolati jelek adta lehetőségeket. 

 Jó sportolást mindenkinek!! :)

 
eftomi 2009-10-31 15:00:05 | 78
eftomi képe
Ha fáj a fejed, menj el futni! :-)  
evita 2008-09-29 21:04:19 | 77
evita képe
Omladozó Parlamentet méla őrzőkkel...csak pompomos csajszikat-srácok sehol...ájult sporttársakat beinfuzizva a táv második felében!

Előzmény: kán (76)  
kán 2008-09-26 10:01:11 | 76
kán képe

Srácok egészítsük ki, segítsünk a Tisztelt Sportirodának, milyen ötletekkel rukkoljon ki!

A nevezési díj tartalmaz:
  • Rajtcsomagot
    • Egyedi emblémázott pólót
    • 20 %-os kedvezményes vásárlásra jogosító HERVIS kupont, amely 2008. október 1. és 2008. december 31. között az ország bármely Hervis áruházában beváltható, valamint a helyszínen a Hervis sátorban
    • London Stúdió kedvezményes kupon
    • baseball sapka
  • chipes nettó időmérést
  • frissítést
  • orvosi szolgálatot
  • zenészeket az útvonalon
  • befutócsomagot
  • egyedi érmet
  • eredményfüzetet
  • 16,67% Áfá-t

TOVÁBBÁ:

- régi épületek látványa az út mentén
- szerencsés futók a 4-es metró építkezési gödreibe is bepillanthatnak
- célbaérkezéskor bemondjuk a neved
- olykor tapsolgató emberek a futóút mentén
- dudáló, ideges autósokat
- Dunát Pest és Buda között
- rakpart egyedi mikroklímáját
- magnóról játszott szurkolást
- gratulációt
- kinyomtatjuk az eredménylistát, és egy helyen egymást taposva, nyomorgatva meg tudjátok nézni
- találkozási pontok kijelölése
- felvezető autót

....

 

 
Getz 2008-02-10 21:54:39 | 75
Getz képe

Ez az igazi vízi bicikli! Én már be is benevezetem. Laughing

 

 
evita 2008-02-10 20:48:49 | 74
evita képe
Víz alatti extrém futás?Hm?Én már reklámozom az extrém vasalást (hegytetőn, kéményen,marathoni alatt,stb) az egyik osztályomban.Az anyukák frászt kaptak, amikor a kiskamaszok edzésképpen elkezdtek otthon simán vasalni...még sose csináltak ilyet!  
pen 2008-02-04 13:15:06 | 73
pen képe
No, és itt az új verseny, amire készülnünk kell! Elő a búvármaszkokat! :o)

Víz alatti olimpia

http://123.hu/123/cikk/213282/

 
sepi 2008-01-31 16:18:41 | 72
sepi képe
Én otthon már gyakoroltam tegnap este a lépcsőre felugrás, majd félfordulattal leugrás kombinációt. Nagyon kemény...Smile

Előzmény: Ms.Kate (71)  
Ms.Kate 2008-01-31 13:29:55 | 71
Ms.Kate képe
mindenképpen szeretnék klubtag lenniSmile

Előzmény: sepi (70)  
sepi 2008-01-29 05:33:23 | 70
sepi képe

Azt hiszem megalapítom a magyar eXtreme Running klubot. Nagyon inspirált az alábbi videó.
15 évnyi edzéssel talán én is eljutok idáigSmile

 
pen 2007-10-04 12:21:06 | 69
pen képe

Ami szerintem segíthet: talp(terhelés)vizsgálat, lábadra szabott talpbetét, és a futóstílusodnak megfelelő, stabil futócipő.

 
eftomi 2007-10-03 17:24:37 | 68
eftomi képe

Minél hosszabb távot futok, annál jobban fáj a talpam. Kb. 15km körül jelentkezik ez a dolog intezíven. Érdemes-e talpbetétekkel kísérletezni, a fájdalom csökkentése érdekében? (Túlsúlyos vagyok. 93kg.)

 
evita 2007-09-24 09:40:06 | 67
evita képe
Tényleg egyéni. Ha az izomzatod könnyen meghúzódik, ne törődj a hőmérővel! Legalább a bemelegítésnél legyen rajtad térd alá érő nadrág. Én csak egész melegben és versenyen futok rövid cuccban. (De az is lehet, hogy egyszerűen hiú vagyok, és az érzékeny izomzatra fogom!)

Előzmény: eftomi (65)  
atom 2007-09-21 19:35:29 | 66
atom képe

Szerintem eléggé egyéni. Én 12 fok alatt szoktam hosszút venni, de ha süt a nap, akkor 10 fokban is elég a rövid, ha esik-fúj, akkor fölötte is elkél a hosszú.

Nem baj, ha éppen fázol egy kicsit, amikor elindulsz. Persze ilyankor a bemelegítésre fokozottan figyelni kell.



Előzmény: eftomi (65)  
eftomi 2007-09-21 19:11:07 | 65
eftomi képe
Dilemma: hány fok alatt illik már hosszú alsóban és felsőben futni?
(Elsősorban az izmok "üzemi hőfokának" állapotbeli változása miatt kérdezem.)  
pen 2007-09-17 20:08:18 | 64
pen képe
:o))))

Ráadásul többféle sporttevékenység után is egyforma hatékonysággal alkalmazható. High-tech multisport cucc! :o)

Előzmény: eftomi (63)  
eftomi 2007-09-17 15:43:15 | 63
eftomi képe

A versenyző elmegy versenyezni, teljesíti a távot, és boldog. Majd, ha testén szárad az izzadtság, akkor bőrét marni kezdi a só, amire viszketéssel reagál. Nyűgét a sajgó végtagjai is fokozzák. Pláne nyűgös lesz ha eszébe jut, hogy még haza kell vezetnie úgy 2-300km-t izzadtan, vakarózva..

Megoldás: zuhanyoznia kell! Ugye elég kevés verseny helyszínére telepíttetnek zuhanykonténert a rendezők.
Tehát legyen mobil!

 

A művelethez szükséges dolgok:

1db a művelethez alkalmas hely (kemény föld vagy füves talaj ajánlott)

1db társ (aki a feje felett meg tud tartani 10-15kg súlyt kb. 5percig)

1db kis csappal ellátott 10-15l-es műanyag kanna (ld. mellékelt kép)

1db fürdőpapucs (a földről visszaverődő víztől ne legyen mocskos)

1db nagy méretű pléd (átöltözésnél jó ha takar valami)

1db nagy méretű törölköző (intenzív szárítást segíti el?)

Nos a művelethez azért kell csapos kanna, mert ha a társa – zuhanyzóállvány J - nem tudja egyenletesen önteni a vizet a nem csapos kannából, akkor borul a mutatvány. Azaz iszapbirkózás lesz a zuhanyzás helyett.

 

Nos most már indulhat haza. Közérzete még nem az igazi, mert fáradt és még mindig zsibbad a lába. De legalább komfort érzete rendben van.

 

Ui.: A fiúkkal könnyebben kivitelezhető a műveletet.

 
zorin 2007-08-26 09:59:00 | 62
zorin képe
Limonade Joe 2007-08-25 21:59:55 | 61
Limonade Joe képe
Én először egy nylonzacskót teszek a cipőbe, majd alaposan kitömöm papírral a zacskót. Aztán egy nem túl keményszálú kefével és folyékony szappannal körbekefélem, először a műanyag részeket, végül a szövet betéteket, aztán tusolórózsával leöblítem. Így nyáron 2-3 óra alatt megszárad, ha sikerül a belsőrészét viszonylag szárazon tartani. Ha alaposabb kezelés kell, akkor kiveszem a talpbélést és a tusolórózsát bedugom a cipőbe és belűlről kifelé nyomatom a vizet, így tuti, hogy kimossa a szappant. Mosás után kisámfázom és úgy szárítom. Melegben szintén elég hamar megszárad.

Előzmény: zorin (60)  
zorin 2007-08-25 19:09:48 | 60
zorin képe
Egy Asics Gel GT 2110 futócipőm van. Sokat futok salakon így elég hamar koszos lesz. Szerintetek milyen mosószerrel kéne kimosni, hogy ne sérüljön a cipő (pl:ne keményedjen meg a vászon a mosószertől)?  
eftomi 2007-08-05 10:38:51 | 59
eftomi képe
Tegnap este (aug. 4.) a Viasat3-on az Emberi történetek című sorozatban láttam egy dokumentumfilmet, Fuss, fiú, fuss! alcímmel. Egy 4 éves Indiai kisfiú sorsáról és élete viszontagságairól szólt. 67!km-t futott le egyhuzamban ami megosztotta a köz véleményét. Érdemes megnézni! (Hátha ismétlik egyszer.)  
eftomi 2007-07-25 20:33:53 | 58
eftomi képe
Futkározik valaki innen a Velencei-tó északi részén?  
eftomi 2007-05-17 20:18:24 | 57
eftomi képe
Tulajdonképpen a 9-en lakom, és nem messze a háztól vannak hosszú lépcsősorok is. Azt hiszem befogom a lépcsőket is intenzíven az edzéseimbe. Köszi a tippet.

Előzmény: Hauanita (56)  
Hauanita 2007-05-17 20:13:33 | 56
Hauanita képe

Jaaaj, ez nagyon jó kérdés. :)

Én mint Alföldi Leány, sok okosat írni nem tudok, csak saját tapaztalataimból merítek. Emlékszem arra a szent pillanatra midőn első hegyi versenyemre készülve az akkori tanácsadóm így szólott: "Anita, keresned kéne egy hegyet!" Vázoltam neki Szeged földrajzi helyzetét (ami azért zámára sem volt ismeretlen), majd aszonta. Ok, akkor megoldjuk anélkül. És lőn :)

Ő akkor azt javasolta, hogy fussak KEMÉNY fartlek edzéseket. Viszonylag nagy ismétlésszámmal csináltam 0,5 perc nagyon gyors 1,5 perc lazákat.

Azóta rájöttem, hogy még itt Szegeden is vannak emelkedők. Föl lehet szaladni a hídra, a töltés oldalára keresztbe (nálunk vannak erre ilyen betoncsíkok), vagy emelkedős utcácskák (hja, a messzeföldön híres Szőregi Havasok :).

Ha minden kötél szakad, még mindig van két megoldás: az egyik a futópad, amelyen állíthatod a meredekséget, és végül a lépcsőzés. Ha lehet, valami 10-emeletes házban :))

És végül. A legfontosabb, hogy fejben készülj arra, hogy kemény lesz, de nem megoldhatatlan. Figyelj arra, hogy az első 8 még viszonylag jól futható, a vége (3,6km) viszont már küzdős. De az ember olyan, de olyan büszke tud lenni, ha felér. És egyáltalán: jó ott a hangulat. Szóval hajrá!!



Előzmény: eftomi (55)  
eftomi 2007-05-14 18:30:33 | 55
eftomi képe
Olvasom a futaneten a Kékes csúcs futás kronológiáját. Háát... Megizzadt a tenyerem. Hogyan lehet rá készülni? (11.6km táv 671m szint emelkedés)  
evita 2007-01-12 20:36:59 | 54
evita képe
Építkeztek? Hol is lesz a fórumtali? Lapátot vigyünk, vagy kapunk?

Előzmény: sepi (52)  
vérnyúl 2007-01-12 10:55:23 | 53
vérnyúl képe
Fontos!!  Az alapozásunk megfelelő szilárdságának elérése érdekében ,használjuk cadista személyi edzőnk, tanácsait, személyiségének pozitív elemeit, lehetőleg szilárd halmazállapotú testével együtt.


Előzmény: sepi (52)  
sepi 2007-01-12 07:29:59 | 52
sepi képe

Mai tippünk az alapozásról szól. Jól ismert tény, hogy az alapozás elengedhetetlen makrociklusnak tekinthető egy sportoló számára. Módszerünk segítségével elősegítheted az alapozásod tökéletesebbé tételét.
Válaszd ki a megfelelő helyet, ahol az alapozást végzed:

Alapozás

Használd a megfelelő felszerelést alapozásod során:

Truper lapát

Technika:

  • Bal kézel elől, jobb kézel hátul ragadd meg a lapátot (balkezeseknek fordítva)
  • Erőteljes mozdulattal nyomd bele az előkészített betonba
  • Hangos nyögéssel és egyenes derékkal emeld ki a betonnal teli lapátot
  • Szaladj a fenti képen látható képnek megfelelően előkészített árok végéig. (Erős szakasz)
  • Laza csuklómozdulattal, billentsd be a betont az árokba
  • Kocogj vissza az előkészített betonig (regeneráló szakasz)

1 hónapon keresztül napi 1 óra alapozással kellően erős, kar, váll, has és hátizmokkal fogsz rendelkezni, amivel az egész szezont végig tudod nyomni.Smile

Mai tippünket a Reumatológusok Országos Szakszervezete támogattaSmile

 
sepi 2006-12-20 13:42:29 | 51
sepi képe
Ez így van és ráadásul kész légzsák ha dobsz egy hátastSmile

Előzmény: Ms.Kate (49)  
zolle 2006-12-20 13:38:44 | 50
zolle képe
Megnéznélek vele a bicajon, szól, hogy mikor. :-))

Előzmény: Ms.Kate (49)  
Ms.Kate 2006-12-20 13:10:18 | 49
Ms.Kate képe

bakker...ez a 2007 év csúcsmodellje:-)) propagálni fogom bicajos-berkekben:-) Wink 



Előzmény: sepi (47)  
zolle 2006-12-20 12:12:11 | 48
zolle képe
Hát ezek nem kevés távok - gratula.

Előzmény: torolt_685 (46)  
sepi 2006-12-18 17:42:04 | 47
sepi képe

Mai tippünk a legújabb high-tech multisport Kámölbekk 2007 terméket mutatja be.(zilaci ne figyelj ide:-))
Eme korszakalkotó új termék segítségével akár kétszáz kilométeres futás vagy ezer kilométeres kerékpározás során is magunkkal vihetjük mindennapi isoitalunk.
Fícsörei:

  • Rugalmas hosszú szívószál
  • Egy mozdulatos adagoló
  • "Permet", "Fogkiüt" funkciók
  • Kényelmes párnázott vállpánt
  • Akár "20 liter" isoital tárolás
  • "Pump up" hajtókar
  • Felültöltős kialakítás

Íme:
Kámölbekk 2007

Úszás közbeni használatáért kérdezze meg kezelőorvosát vagy gyógyszerészét...Smile



Előzmény: torolt_685 (46)  
torolt_685 2006-12-15 17:29:49 | 46
torolt_685 képe

Hogy milyen távokhoz használom?
40km alatt általában elég a kézi kulacs, 50 km felett biztosan Camelbak.
Valamikor régen bringáztam, akkor valakinek volt egy kormányra szerelhető tartálya egy hajlítható csővel.
Nem tudom, lehet-e hasonlókat kapni most, szerette használni.



Előzmény: zolle (44)  
zolle 2006-12-15 15:21:31 | 45
zolle képe
Ja persze buta vagyok, hisz ennek az volt a lényege, hogy a montikon, miközben a kormányt markolod, tudjál frissíteni is. Tehát biztos stabil a kerékpárra.Laughing

Előzmény: zolle (44)  
zolle 2006-12-15 15:19:48 | 44
zolle képe

Milyen távokhoz használod?

Ha futáshoz elég stabil, akkor outi-ra is jó. Cool



Előzmény: torolt_685 (43)  
torolt_685 2006-12-15 12:42:54 | 43
torolt_685 képe

Rendszeresen Camelbak-kel futom a hosszú edzéseimet.
Télen egyáltalán nem zavar, nyáron néha kidörzsöli a vállamat, de nagyon szeretem.
Fontos, hogy a benne lévő tartály jó minőségű legyen, ne szakadjon ki könnyen, mert eláztatja a hátadat. :)



Előzmény: zolle (42)  
zolle 2006-12-15 11:45:51 | 42
zolle képe

Hát...., nem tudtam eldönteni, hogy ezt ide vagy a "frissítés..." topic-ba írjam é, így ide sikerült. :-)

"Azok, akik CamelBak-et használnak, többet isznak, és így nagyobb marad teljesítőképességük. A kerékpárosoknak készült CamelBak hidratációs rendszerek továbbtervezésével külön típusok készülnek túrához, futáshoz, snowboard-hoz és sízéshez. "

Használt már valaki futáshoz? (Nem lötyög stb.?)

És outi-nál, ill. versenyen ez működik?

Egyébként ez 1 súly, amit cipelni kell, nemde? ;-)

Hát, akkor várom a hozzászólásokat. :-)

 

 

 
sepi 2006-12-14 02:41:17 | 41
sepi képe
Igaz ez nem 0 kalóriás, de akkor se vigyétek magatokkal egy hosszú edzésreSmile
Hashajtó

Forrás: Index Homár  
evita 2006-12-12 09:28:57 | 40
evita képe
Nem diétázni kell! Futni!!!!!(bicajozni, úszni, aerobikázni, kosarazni, helyettesítse be mindenki a kedvenceit!)

Előzmény: Hauanita (38)  
Milanthis 2006-12-12 07:51:10 | 39
Milanthis képe
Ezt a csokisat megjegyzem, végre tudok mire hivatkozni!! :)))

Előzmény: Hauanita (38)  
Hauanita 2006-12-11 20:53:18 | 38
Hauanita képe

(Humoros) Tanácsok örökös diétázóknak

- Minél kisebb darabokra töröd a sütit, annál kevesebb kalória marad benne.
- A diétás kóla bármely fincsi édesség kalóriáit képes eltűntetni.
- Még a leghízlalóbb étel is nullkalóriássá válkik, ha akkor eszed, amikor nem látja senki.
- Ha nem tudsz lefogyni, hízlald fel családodat, a barátaidat és a munkatársaidat: így Te leszek közöttük a legsoványabb.
- Ha a fánk a neveden szólít, nem szabad neki ellenállni.
- A csokoládé tulajdonképpen zöldség, hisz a csoki kakaóból készül, a kakaót pedig kakaóbabból nyerik. A bab pedig zö9ldség. A cukrot is cukronádból vagy cukorrépából készítik. Mindkettő zöldség. Tehát a csoki is az, ezért a csoki egészséges.

Forrás: Spuri, 2004/8. (44.old) 

 
Ms.Kate 2006-12-11 19:40:19 | 37
Ms.Kate képe
ööööööö.....iiizzzéééééé...hogy is mondjam......ide már 18-as karikát kellene akkor kirakni:-))))

Előzmény: evita (36)  
evita 2006-12-11 09:34:30 | 36
evita képe
+.....? Mit is akartál írni? Na, jó, megyek dolgozni ( a gép fölé kirakom a csengetési rendet, meg az aktuális óracseréket. És ha rendbejön a térdem, az edzéstervet is. HAJRÁ DB. FÉLMARATON!)

Előzmény: Ms.Kate (35)