gery1026

Időjárás
Ködös idő Ködös idő, -4 fok,
Edzés leírása

Tegnap este elterveztem, hogy ma végre nekiindulok reggel futni, akármilyen sötét és hideg is lesz. Fel is keltem időben, aztán némi elbizonytalanodás közepette gyorsan felöltöztem, ahonnan már nem volt visszaút. Kigondoltam a megszokott pincevölgyes, Hegyes-kő mögötti útvonalat, gondoltam ha valami járhatatlan, akkor majd kerülök, vagy ilyesmi. Aztán csak elindultam. Kicsit el is hamarkodtam a dolgot, mert kesztyűt elfelejtettem húzni, így a csúszós, térköves utca aljából futhattam vissza a házig. -4 fok volt és már akkor éreztem, hogy fázik a kezem, ezért nem szarakodtam, visszamentem. Kiérve a faluból a köd miatt hamar eltűntek a fények, a hídon átérve a patakparton már alig láttam az utat is. A főúton meg kellett várnom, hogy egy autó megvilágítsa a szemben lévő utat, hogy lássam pontosan hova megyek és ne a csúszós és már ekkor is forgalmas út közepén kolbászolva keressem a földutat. A pincevölgybe érve elkedztem félni a kutyáktól. Ugyanis elég sok lopás előfordul erre, ami miatt egyesek agresszív kutyákat nevelnek, emiatt itt nem szerettem volna kóborkutyával találkozni a sötétben. A kanyarogva emelkedő murvás úton már jobban láttam, hogy hova lépek, szinte világított a fehér murva a sötétben. Egész jól vettem ezt a kaptatót, aztán a leginkább kutyás részen is simán túljutottam. A főútnál rágyorsítottam, mert sok autó járt már, de végülis ezzel sem volt gond. Aztán jött az emelkedő az erdőben. Ez volt a köröm legsötétebb része, egészen Hófehérkés élmény volt az útba lógó faágakkal, meg több  nemrég kidőlt száraz fával. Mire a siratófalhoz értem már kezdett világosabb lenni, de a ködtől itt sem lehetett látni. A régi kőbánya tetejénél közepes erejű felfelé áramló szél volt, ettől kicsit jobban le lehetett látni a mélyedésbe, de itt már a kövekre és a fűre is rárakódott a jég, ezért nem merészkedtem túl közel. Megfontoltam egy pillanatig, hogy felmenjek-e a Hegyes-kőre, de nem akartam kihagyni, akkor sem, ha tudtam, hogy kilátás az nem lesz. Volt azonban hó és jég. Ezen a fenti részen már tőbb helyen foltokban megmaradt a hó, de odafent a fent lévő pózna teljesen le volt fagyva. vízszintes jégcsapokkal volt telerakódva, eszméletlenűl jól nézett ki. Kis pihenő után a meredek úton indultam le. Nem csak azért, mert hülye vagyok, hanem már messziről látszott, hogy a fenyőfákon vastagon megmaradt a hó. A földről minden elolvadt korábban, most viszont meg volt fagyva. A bokrokra vastagon ráfagyott a jég, felettem pedig havas fák. Mintha valami különös másik világba csöppentem volna. Ekkora már elég világos volt ahhoz, hogy lássam, hogy milyen gyönyörű ez az erdő. Innen lefelé tőbbszőr elcsúsztam és voltak helyek, ahol legugolva a talpamon csúsztam és a kezemmel fékeztem magam. Párszor így is el kellett kapnom egy vékonyabb fatörzset, mert máshogy nem tudtam megállni. Nem is csoda, ez a legmeredekebb lefelé vezető út.A Kockahegy feletti részről már lehetett látni a falu fényeit, aztán az Alkotmány utcára érve már a templomot is tisztán lehetett látni. Egy utolsót még elcsúsztam az utcánk aljában, ahogy bevettem a kanyart, aztán már mentem is fel az út mellett, mert a térkő továbbra is teljesen le volt fagyva. Igazán elégedetten értem haza. Bár a vége már nem volt igazán futásnak nevezhető, összességében pont erre volt szükségem. Fantasztikus élmény volt, remélem, hogy máskor is lesz még ilyenben részem.

Sor szám Edzéstípus Idő Távolság
Sebesség (km/h) Tempó (p/km) Szint különbség Minimum pulzus Maximum pulzus Átlag pulzus