Megújul az Edzésonline! Az új oldalakat és funkciókat elérheted ha ide kattintasz!

Már 34 597 437 km-t sportoltatok
Vágjunk bele!- Újra
Az első futásom
bobori94 | 2009-06-17 12:38:41 | 9 hozzászólás

 Sziasztok!

Tegnapra terveztem, de csúszott és ma valósult meg. Az első futásom. Szerintem az egészben a legnehezebb a felkelés volt :D De magamhoz képest hamar kipattantam az ágyból, mert izgatott voltam. Az is pirospont, hogy tegnap este kikészítettem a cuccomat, és nem ma reggel rángattam ki a szekrényből idegesen. Szerintem meg kéne tartanom ezt a jó szokásomat suli idejére is, hogy ne mindig az utolsó pillanatban essek be az ajtón. Mivel nem akartam üres hassal futni indulni ettem egy kicsit. Azt hiszem nem volt jó ötlet megöntözni 100%-os narancslével a csokis müzlit.... Lehet hogy venni kéne gyümölcsöset? :D Még jó, hogy tegnap vettem egy müzliszeletet, ami kicsit jobban esett, mint a saját készítésű kajám(igaz, majdnem összeragadt a szám, olyan édes volt).

 

6:15-kor keltem (negyed órával korábban, mint amikor suliba megyek!!) és háromnegyed hét után pár perccel már baktattam le a lépcsőn. A bemelegítésem kb. ennyi volt amíg leértem a 3. emeletről + még néhány fej- és karkörzés. Legközelebb nem fogom ellógni, de most sietnem kellet mert 8-ra kozmetikushoz mentem. Meglepően könnyen ment a futkározás, bár a vége fele már elfáradtam (1 perc futás, 2 perc séta váltogatása 8x - ez volt a mai edzés). Reménykedtem, hogy elég kihaltak lesznek az utcák, és nem kell a bámészkodó járókelőket kerülgetni. Tévedtem. Néhány szomszéd nénin-bácsin kívül a fiúk tesitanárával is összefutottam. Szerintem ő jobban meg volt lepődve, mint én, mert osztálykiránduláson is nehezen bírtam a hosszú túrázást + a suliban se tesizek, gyógytesis vagyok, felmentett.

 

Nehezen tudtam belőni azt a "beszélgetős tempót". Néha túl gyorsnak, néha meg iszonyú csigának éreztem magam. Ráadásul a pontos mérés se sikeredett tökéletesre, mert nincs semmilyen szuperkütyüm, stopperem is csak a telefonomon van, nem akartam azzal a kezemben futni. A digitális órámban lemerült az elem, maradt tehát az analóg (ugye így hívják?) óra, amin csak az ötperceknél van vonalka szóval majd' kiesett a szemem a nagy tanulmányozásban. Futócipőm még nincs, egy egyszerű sportcipőben futottam, meg is érezte a lábam. A végén viszketni kezdett a lábszáram is, szépen ki is pirosodott. Itthon bekentem kamillás krémmel és most már minden oké. Általában a műszálas vackoktól szokott ilyesmit csinálni a bőröm, de ez a nadrágom -állítólag- pamut. A sok nyavajgás ellenére mégis örülök, hogy belevágtam és pénteken megint megyek futni. És büszke vagyok magamra :D

Köszi, hogy elolvastátok. 

9 hozzászólás

Skam 3232 napja
Skam képe
Ügyes vagy, hajrá a továbbiakhoz is! :)
Bozót 3232 napja
Bozót képe
Tök jó! Csak így tovább! (azért a csokis műzli narancslével kicsit vadnak hangzik...egy fél banánra inkább szavaznék ha kevés az időd, de nem esik jól éhgyomorra futni)
macmelon 3232 napja
macmelon képe
Szuper! Ugye, hogy jó volt! :)

Néhány apró tanács: a tempót majd megérzed, de túl lassú nincs, csak túl gyors! Ez tényleg így van. Az 1F-2S-1F-2S-... -t elég könnyű elfutni, azaz túl gyorsan futni. Amitől persze nem lesz semmi halálos bajod! :)

Az edzéstervet persze érdemes betartani, de ha néha véletlenül 0:55 vagy 1:10 lesz az 1:00 helyett, az nem okoz semmi gondot.

Azt meg kell szokni/tanulni, hogy reggel mi jó, a táplálkozás nem egyszerű, mert kell energia, de nem jó a teli has. Nyáron fontos a megfelelő mennyiség. Szerintem érdemes belőni, hogy mi a max. ami még nem zavar. Esetleg lehet nálad egy tartalék csoki, innivaló.

Ami nekem bevállt (szomorú, de reklámmal kezdek): Györi Édes Jó Reggelt! - nagy kedvencem (főleg a kakaós, de a fügés is jó), szerintem nem is feltétlen egészségtelen. Ezt szinte mindig beveszi a gyomrom, legyen bármi. Kis porciókban van, azaz jól adagolható. Futás előtt 2 db (nem 2 csomag!) nekem még elmegy. Nutellával megkenve cukorbomba.

Pici (de tényleg pici) kenyérke pirítva. Rá minimális gépsonka, vagy parizer, sajt, de csak ízesítés jeleggel. Kalács is lehet, akkor is pirítva és akkor is nutellával! :) A lényeg a méret. Mely picike.

Banán. A tökéletes gyümölcs. 1/3 banánnal a gyomromban bátran indulnék futni. Jól szétrágni!

Ha valakinek bírja a gyomra a tejet (nekem szerencsére igen), akkor kakaó. Avagy a végső megoldás: banánturmix. De ebből is csak keveset, nagyon keveset! A többit majd benyomod futás után.

Csoki, Balaton szelet, zselés szaloncukor. Sose árthat meg. :)

Tea. Ha ez se, akkor nem sok marad. Szénhidrát csak akkor, ha cukrot raksz bele. Vagy krumplit.

Víz. Ha semmi más, akkor legalább ez. Ebben sok kalóriára nem találsz. Legalább nem száradsz ki.

Nekem nagyon bejöttek a futóknak készített sportitalok. Ezekben olyan ásványianyagok vannak, ami jók (izotóniás) de van benne jó sok szénhidrát is. Vegyesen vannak benne egyszerű és összetettebb szénhidrátok, a szőlőcukortól a maltodextrinen át a kukoricakeményítőig. Ezáltal kiegyensúlyozottan, folyamatosan biztosítják az energiaellátást. (Ez majd inkább a hosszú futásoknál érdekes.)

Műzliszelet. Alapmű. Decathlonban vannak direkte futóknak gyártottak, azok nem hullanak szét és nem olvadnak, nem csak műzlis van köztük. Ez is majd a hosszabb futásokra (1 óra fölött), de ez még odébb van! :)

Futócipő választás előtt tájékozódj az "elméletről".

Na, hajrá! :)
bobori94 3231 napja
bobori94 képe
Köszi mindenkinek a biztatást, macmelon külön köszi a jótanácsokért. Banánt tegnap vettem de mivel elég zöld volt, ezért tartogatom a pénteki edzésre. A győri édest és a többi kaját majd szintén kipróbálom.
pen 3231 napja
pen képe
Gratulálok a futásodhoz!!

A lehetséges tempók közül maradj annál, amit lassúnak éreztél, szerintem az lesz a jó! Az sem baj, ha alig vagy gyorsabb futás közben mintha gyalogolnál, a lényeg hogy futómozgást végezz folyamatosan egy percig. Egy idő után magától fog könnyebbé válni a dolog, és gyorsulni fogsz. De most még nem kell!

Nekem reggel futás előtt a kávé + Kinder csoki szelet vált be, de ebben inkább hallgass a többiekre, ők sokkal egészségesebb kajákat írtak! :o)

Fontos lenne, hogy előbb utóbb beszerezz egy igazi futócipőt...

Hajrá tovább!!!
Amatőr 3230 napja
Amatőr képe
macmelon dolgozatához csak annyit lehet hozzátenni, hogy pl. a mazsolás kakaó is bejöhet... :)
És hajrá a kezdeti lépésekhez, ahol semmi helye a türelmetlenségnek, annál több a tervszerű és örömteli futásoknak! :)
Bozót 3230 napja
Bozót képe
A saját gyakorlatomat nem mertem ajánlani ;-) Ha reggel futok, akkor max egy tejeskávé, de leginkább semmi. Én azt tapasztaltam, hogy ha még nem került semmi a gyomromba, akkor 1-2 óráig nem is leszek éhes.Ha pár falat volt, akkor már egy rövidebb futásra is kell vigyek még valamit...

De persze a táplálkozás nagyon egyéni! Ki kell tapasztalni :)
Eliean 3230 napja
Eliean képe
Hajrá hajrá :) Egy cipőben járunk/futunk. :)
Nekem reggeli futihoz bevállt a nagy pohár szörp, persze higítva :) Enni inkább utána.
evita 3230 napja
evita képe
Jönnek itt a tanácsok! Egy még belefér? Nekem a sima kávé vált be, a tejesől ég a gyomrom futáskor.Csak ezért ne szokj rá, és van egy nagy hibája. Beindítja a veséket, 20 perc után lehet bokrot, fiúknak fát keresni. 
Megéri annyival korábban kelni (20 perc) hogy kicsit lemenjen a kaja. Két-három háztartási keksz muszáj lesz, ha hosszabban futsz majd, én 40 percnél eléheztem enélkül, és szédelegve mentem haza - rossz élmény volt!
És a Nagy Titok: Nutella! Két kanál az egyezményes mérték, de azt Te lődd be, hogy kávés, teás, evő, vagy merő! :o)
És AMI TUTTIRA KELL A HAJNALI KELÉSHEZ: AKARATERŐ, AKARATERŐ, AKARATERŐ! Olvasgasd a napi edzéseket, nagyon motiválnak a hajnal-fanok (Steve, Kopi), jó olvasni, hogy "megint kimentünk" csak Ők kicsit korábban és többre.
 Nomeg, én egy óra alvásra még visszafekszem utána, ha tehetem- jól szokott esni!
Hozzászólás írásához be kell jelentkezned!