LÁTVÁNYKERÉKPÁROZÁS CSAK ERŐS IDEGZETŰEKNEK:-)

2010 edzésarchívum-kontra 2011,a  jelen:-)

01.10.

ORBEA ORCA | 2011-01-11 22:35:18 | 10 hozzászólás

2010 01 10

Végre egy igazi,országúti edzésről olvashattok,szerintem ezt már legalább
annyira várhattátok,mint én:-)
Reggel látva,hogy semmi akadálya a mai országúti edzésnek elhatároztam,hogy lemegyek Pécsre,így egy hosszabb edzést abszolválok
a kínkeserves görgős napok után.Az Orcát hagytam lógni szépen,mert nem bíztam abban,hogy a Mecsekben az utak szárazak lesznek.
Fixire váltottam,ám mielőtt még eme szakág fanatikus hívei a hátamat veregetnék,nekem ehhez nem kellett új bringát vennem.
Hogyan?Egyszerűen a Narancs Lobulárt lefokoztam Fixinek...
Egy áttételes speciális erő-állóképességi edzéshez.
Az áttétel 39-13,és a váltó hegyen völgyön elfelejtve,legalábbis a hátsó,az első indokolt esetben használható.
Hogy miért nem az ennek megfelelő 53-17,vagy 18 inkább?
Egyszerű,ha megfigyelitek,a sorokban mindig legjobban a 16-17-18-19-21 fogaskereke kopnak el,az alsók kevesebbet mennek.
Én ezért télen általában csak kistányért használok,és az alsó fogaskerekeket hátul,persze az alsó 2-t nem.
Aki drága sorokkal jár,annak ajánlom ezt,miként a megfelelő időközönkénti lánccserét is.
Szóval 39-13.mindenhol,lehetőleg ülve...azért ez az áttétel,mert a 80 feletti lábforgás ennél az áttételnél már 32-33-as tempó síkon ami épp elegendő télen egy hosszú távú edzésre,hiszen 100 felett már a 28-as átlag is kemény dombos terepen.Aki nem hiszi,próbálja ki.....
Azért jó a keményebb áttétel,mert nem megy annyira fel a pulzusod.
De nem ez a legnagyobb előnye,hanem az ideális körkörös hajtás beidegzése.
Ha 90-100 fordulattal mész,akkor nincs időd figyelni a húzó fázisra,sőt
minél jobban próbálod a lábadat ellazítani,annál inkább kikapcsolod.
Alacsony fordulatnál van időd,tudsz figyelni rá,hogy húzd az áttételt,
miközben a másik lábaddal épp nyomod....Mert arra nem kell figyelni,az ösztönös taposó mozdulat....De a húzás,hogy érezd,hogy magasan tartsd a sarkadat nem egyszerű.
Sajnos még a kezdő bringásokkal sem nagyon foglalkoznak az edzők,pedig az "Olasz"stílus tanítása alapvető lenne,hisz gyerekkorban
idegződik be,természetessé válik éppúgy mint a légvétel,vagy a
nyelés mondjuk.
Tehát ez az edzés arra jó,hogy javítsa a technikát,a lábbicepsz bekapcsolását a hajtásba.
Azért kell ilyen hosszan,mert egy 10 perces,vagy félórás edzés ehhez kevés,ma majdnem 6 órát mentem így,minden forgatásra figyelve....
Tehát ha percenként átlag 65 volt a forgásom ma,akkor közel 3400-al
szorozva közel 200000!!!gyakorlat a lábbicepszek beidegződésére...
Ezek után az edzés maga:
Madárcsicsergés,verőfény,3 fok,de thermo,kamásli,maszk.
A maszk nem GORATEX!!!köszönet,bármelyiket próbáltam,a híres be semmi,kifelé szellőzik egy xart....állt a fejemen a víz....Sima normál légáteresztő símaszk,ha esetleg hidegebb van,akkor még egy sapka plusz.
Indulás a szegény Fixivel....
Eleinte kicsit visszabeszél az északnyugati pofa-félpofa szélben,de aztán
kezdek ráállni az áttételre.
GPS útvonaltervezés,a 6 os főúton Bonyhádnál tovább"egyenesen"Pécs
felé,vagy a hosszabb edzés/és amerre hosszabb emelkedők vannak/
Szászvár-Komló-Pécs....
Hamar eldől,piros lámpa egyenes,zöld Komló...
Tehát jobbra el...eleinte egyenes a pálya,de aztán Magyaregregy után kezdődik a tánc...olyan 5km lassú szerpentin,pár %os,de elég...
Aztán ZobákPuszta,itt van egy párszáz méteres 8-10% fal...itt is ülve de 35-ig esik a forgás....Természetesen taposom,mint állat...Most nincs húzás,a pulzusom 165 az edzésen ez volt a max....Utána egy km olyan 6-7%-os,itt már figyelni tudok a sarkamra....Felértem,majd 3-4 km lejtő,élvezet,lazítás,...inni próbáltam,de nagyon hideg a betöltött
Isostar-Attack....
A Komlói sík után a városból ki megint egy húzós 3-4 km emelkedő,de ez már könnyebb,aztán lefelé Mánfa...lefelé 46-48-nál gyorsabban nem engedem a gépet,mert csalóka,hamar meg lehet fázni,pedig gyönyörű verőfény van,és bár kopasz minden így is lenyűgöz a táj a dombok/szegény Loboncos Kata/....Jön az Árpád-tetői szerpentin,
5 km,olyan 5-6%,szép tempóban 18-20 között felhaladok rajta,talán 3-4
szer álltam csak ki 50m-ekre megmozgatni magam....
PÉCS,fordító,itt használom a nagytányért,mert a városban kocsisorban zöldhullámban 50-60-al kell menni.
Legurulok a Plázához,ahol már törzsvendégként ismernek,és előzékenyek,mert tudják,hogy Szekszárdról jövök...Azon sem lepődnek meg,hogy nem nyár van éppen....A rendelés a szokásos,2 grill csirkecomb,2 snickers,2 zsemle...
Onnét irány Lóki Zoli barátomhoz,rendelek nála egy SiDi cipősarkat
ami épp nincs nála ,de van neki,hétvégére ígéri....
Át Fitt-Boys kerékpárboltba,Varjas,és Hirt Pista Bához...
Ott van elfekvőben egy Selle Superleggara Carbon nyereg...
Vonzza a tekintetem már régóta...Pénzzel jöttem 35000ft,félár,az
igazi 270 Euro...De lebeszélnek,mert nem vagyok max 65 kiló,és igazuk van,legfeljebb időfutamra ha használhatnám....Nem bírná a mezőnyversenyzést az én súlyommal...
Szomorúan irány haza...
A megállás miatt kell vagy 15 km,mire visszaállok a tempómra....
A szél persze fordult,északnyugatiról északkeletire,megint befúj...fúj....
A 6-os út egészen Mecseknádasdig kb 30 km hullámvasút...Föl-le...
Bonyhádnál érzem,hogy most már ideje lenne hazaérni,még 20 km van..
A tünet:a Bonyhádi emelkedőn már csak 144 a max pulzusom,az előző emelkedők 160-jaihoz képest...Elvégre elfáradhattam,14 emelkedőn vagyok túl a FIXIVEL,nem kényelmesen tekerésztem....
Az utolsó 20 már sík,a pofaszél sem számít....
Szekszárdon még meg kell másszam az utolsó emelkedőt,mert a hegyen
lakok..deez már csak felbillegés,levezetés...
Az edzés adatai:145km....26,5átlag....165 max pulzus....134 átlagpulzus
közel 6 óra,egy kismama műszak...
Edzésminősítés:5*****:-)

2011 01 10 Edzések a naplómban.

miki 4853 napja
miki képe

Oh a régi szép idők, legjobban az úttörő áttételt szerettem, 46-18, váltó nélkül. Aztán serdülőben már volt négy sebesség, 48-15-17-19-21. Sprint előtt térddel nyomtuk le kónuszra :-) Ma meg 34-23-mat kapcsolok azokon az emelkedőkön, amit 46-18-cal nyomtam gyerekkoromban :-)

ORBEA ORCA 4853 napja
ORBEA ORCA képe

Hát igen:-)

Mi már sajnos tudunk nosztalgiázni,de legalább van mire:-)

Én serdülőben,meg ifiben reményteljes sportlövő voltam,tehát inkább csak szellemi sportot űztem...

Nyolcadikos voltam,amikor  az akkor nagyon nagy versenyünk a Gemenc-kupa alatt rendezett úttörő kritérium versenyben 2.lettem egy túra Csepel bringával...Persze elhívtak bringázni,de nem kaptam saját bringát,annyian voltunk akkoriban,és nagy szó volt biciklisnek lenni....Éppúgy,mint focistának,főleg Szekszárdon...

A lényeg,én nem vittem olyan sokra,mint te,még fixi vaskerekest sem kaptam,nem hogy váltósat,amin sprintnél nekem csak mesélték a haverok a térdváltást:-)

Mivel arany jelvényes sportlövő voltam,és egy hónap után sem kaptam bringát visszamentem a lőtérre,és ott lógtunk napi 4-5 órákat most azt mondom sajnos,bringa helyett.

Én egyébként,bár most már nem látszik nagyon vékony kölök voltam...Amikor a bodyt elkezdtem ezért kezdtem el majd 18 évesen...180cm-54 kg,hát,ez még egy csajnak is kevés...27-es "bicepszek":-)

Ideális hegyimenő lehettem volna egyébként,biztosan jó bringás lehettem volna...De hát a volna nem egy szép szó...

A lényeg az úttörő fix átttétellel kapcsolatosan,hogy valóban,az szerintem is nagyon jó dolog volt,én visszahoznám.

Mert nem véletlen volt...

Ma minden kis törpének váltós gépe van,akinek pedig jól állnak a szülei sokszor olyan technikával mennek,hogy sok felnőtt versenyző irigykedhet rá....És mi az előnye?Hogy össze-vissza váltogatnak mindenhol...

Egy elegendően erős áttételű fixivel igazán meg lehet szerezni az erő alapokat hullámos normál terepen.Emelkedőkön kicsit küzdeni kell,de ma meg rögtön csörlőre váltanak,így elmarad a spec.erőfejlesztés,ami ebben a korban az egész pályafutásra kihat.Lejtőkön pedig ma leváltanak jó keményre a gyerekek,így pedig nem nő a lábforgásuk,mint régen a fixivel.....

Nekem is van most compact áttételem,de általában télen 50-34 és 12-23 sor van fent.Mondjuk a 34-23  általában csak edzés végén itthon Szekszárdon haza a hegyre játszik,arra nagyon jó.Nyáron versenyzek is vele,bár compact,ekkor hátul 11-21 sort használok,így nagyon hasonló az áttételezés,mint a sima 53-39 hajtóműnél.

Mike01 4852 napja
Mike01 képe

Nekem ezek a reggeli hirek. Ezt az edzest pedig igazan megerte blogba kirakni, mert sok hasznos, erdekes info van benne. Az ilyen igazan epito jellegu irasok igazan ritkak, a legtobb mogott "vegyel ezt, vegyel azt" van (pl. nekem is az van es kulonben is ez most a meno...) Nekem szemely szerint legobban az olasz modszer tetszett. Errol eddig sohasem hallottam. ( pedig igazan lehetne akarcsak fele annyi cikk is rola, mint pl. termektesztek.)

Ja... az edzesert meg 5*. :)

Mike01 4852 napja
Mike01 képe

Most ujbol elolvasva latom: soronkent 1 "igazan" van. :)

Fogalmazhattam volna szinesebben is, na majd legkozelebb.

Bozót 4852 napja
Bozót képe

Klassz edzés!   Én tök hüle vagyok az országútihoz/versenybringázáshoz, így az áttételek nem sokat mondanak, no meg ugye én kis városszéli átlag gyíerök voltam akinek vettek ugyan a szülei bringát, de akkor még a Camping-Csepel-BMX korban éltünk :))   Nekem egy olyan alacsony és széleskormányos Csepel bringám volt meg egy szovjet BMX (na, az egy külön sztorit megér :)   és a XVII.ker. összes dombját megjárta, a környékbeli szántóföldekkel egyetemben. Fura látni, hogy manapság a kis hatéves tökik már hiper-szuper hegyibringákat tesznek tönkre az utcán vadulva....

HarcsaBarna 4852 napja
HarcsaBarna képe

már megint sokat tanultam mint kezdő bicajos, hazamegyek és megszámolom a fogaimat....

Gida 4852 napja
Gida képe

Nagyon jókat írsz, ahogy Mike mondja...tanúlságosak.

Ha van rá mód, felteszel egy-két képet a fixiről!? Hány bringád van most?

Goretex egy nagy kamu, én is beleizzadok mint állat.

ORBEA ORCA 4852 napja
ORBEA ORCA képe

Köszönöm mindenkinek,aki elolvasta,és úgy érzi,van olyan,amit nem tudott,és most már kapisgálja:-)

Azt is szívesen veszem,ha hozzászóltok,kérdeztek,neadj isten kioktattok,hogy mit kellett volna máshogy,mert elég nyitott vagyok,sokmindent kipróbáltam már edzéseken.Érdekes mód azt tapasztaltam minél keményebb az edzés annál jobban erősödök,persze megfelelő pihenéssel kombinálva.Amik lehetnek lötyögő edzések is persze,csak km gyűjtés célzattal.

Bozót ilyen jó állóképességgel biztosan hamar a magyar női mezőnyben lehetnél tízben...Nem sokan vannak,talán 12-en...Ide nem teszek mosolyjelet,ez nem vicces sajnos....Szóval az elit első párban lehetnél,így pontosabb...:-)

Fogszámlálás sosem árt Barna Szomszéd,nekem pld van kompakt és normál áttételem,hozzájuk 3 aktuális bringához

5 pár kerék,és vagy 10 komplett Record,vagy Chorus sor különböző fogkiosztással,ezeket edzéshez,láncnyúláshoz mérve cserélgataem.Versenyeken pedig a legoptimálisabbat használom,kritériumon nyílván egy egyes racsnit 11-21,hegyin esetleg egy 13-26-ot,átlag terepen 12-23.

Gida,jelenleg is 3 bringám van összerakva,mert 3 komplett szettem van 2db 9-es,és 1 tízes Record szett.

Ninc külön fixim,ez csak nekem egyértelmű az írásból,hisz én tudom,nehari.

De fixid neked is lehet,írtam,annyi az egész átalakítás,hogy edzés elején szépen kiválasztasz egy áttételt,amivel síkon tudsz haladni kényelmesen legalább 30-32-es tempót olyan 85-90 lábforgással,és elfelejted a fékváltókart,vedd úgy,hogy csak fékkar van fent...Ha mégis váltani akarnál,mert már qra ég a lábad egy emelkedőn felfelé,akkor a másik kézzel egy irtózatosat rásózól a dilettáns kezedre,általában a jobbra....Mert írtam,sokat megyek kistányér 13-14 fixivel,hogy a soraim egyenletesen kopjanak,tehát ballal nem kell váltani.Jobbal meg nem szab!!!!!!:-)

A 2010-ben használt bringáim.

Majd teszek fel az ideiekről is egy fotót kontrasztban.Az azért is érdekes lesz,mert a háttér jelentősen változni fog...

2010 is jó évem volt azért a kemény alapozás után....Csak hát itt majd olvashattok kemény felsőtest edzésekről is,amiket nem serdülő áttétellel....akarom mondani súlyokkal abszolváltam,így a szezon eleje elúszott bicepszből...:-)

De minden jó,ha jó a vége....

A csapat:

Pinarello Prince 2004

Orbea Lobular Team Replica 2004,amivel ezt az edzést mentem

Orba Orca 2006 Team Euskaltel 2006

A CSAPAT:-)

Bozót 4852 napja
Bozót képe

Köszi a hízelgő, bár elég erős túlzást :)  Nemhogy az élmezőnybe nem jutnék, de liheghetnék a utolsó után :)))  Azért kipróbálnám szívesen, bár elég gyáva vagyok a bringához :o Egy lejtőn 40-45 körül már szinte félek :o :P   (mondjuk a kis montinak ez már végsebesség :P

2012-09 hó (1 bejegyzés)
2011-11 hó (3 bejegyzés)
2011-06 hó (1 bejegyzés)
2011-01 hó (16 bejegyzés)