Alighanem túrabeszámolók...

Negyednyolcas Teljesítménytúra, 30

2010.10.02.

G.Ildi | 2010-10-03 14:25:49 | 9 hozzászólás

Úgy volt, hogy a 6.18-as hévvel indulunk a Negyednyolcas elnevezésű pilisi teljesítménytúrára. Ehhez képest a 7.18-as hévvel indultunk, és most nézem a honlapon, hogy a túra neve is megváltozott időközben (bár az itiner és az oklevél még nem ezt mutatják): Félnyolcasnak hívják már. Végülis mindegy, mert mivel a rajt helye is megváltozott (ezt persze előző este egyikünk sem észlelte), nem fél 8kor, hanem papíron 9.10kor, gyakorlatilag kb. 9.20kor indultunk a szentendrei Skanzentől pár utcányira lévő rajtból.
Korrekt itinert kaptunk: térkép, leírás, szintek, minden jelezve. Mivel csak ketten szerettünk volna a 45ös távon menni, nem hagytuk el a többieket, mindannyian a 30ason mentünk, szép kényelmes tempóban. Jódarabon felfelé mentünk az erdőben, mígnem elértünk a 4 km-nél lévő Vörös-kőhöz. A szint harmadát ezzel le is tudtuk. Az időjárás nem kedvezett a kilátásnak, így kis technikai szünet után indultunk is tovább.Egyébként nagyon szép helyeken vitt az út, csak a hideg és a pára volt néha zavaró. Következő számunkra érdekes pont a Borjú-fő volt, amit bár nem volt muszáj érinteni, a leírás tanácsára meglátogattunk. Pazar volt, tényleg! A semmi fölött ülve pihentünk kicsit a sziklákon, távolban a Duna, Nagymaros(?) na meg erdők mindenhol. Szép hosszú séta után elértük végre az első ep-t (Apátkúti vadászház, 16km). Itt megtudtuk a pontőr sráctól, hogy mivel az erdészet bekavart a rendezésbe (az se volt biztos, hogy meg tudják tartani a túrát), nem lesz kitűző. A fiúkat lesújtotta a hír. :D Csak az villanyozta fel őket, hogy a 2. ep helye egy kocsma. Egy viszonylag kemény emelkedőn indultunk tovább, hogy a szalagozást követve elérjük a Spartacus-ösvényt. Az itiner szerint ez a túra legszebb része. Nos, nem igazán tudtunk gyönyörködni, tekintve, hogy nagyon durva volt a terep. Amit láttunk, az tényleg nagyon szép volt, de helyenként életveszélyes, és ezt szerintem minden túlzás nélkül mondhatom. Persze odafigyelve balesetmentesen meg lehetett oldani minden akadályt, de izzasztó volt. A szint gyakorlatilag 100%-át letudva értünk Pilisszentlászlóra, a 2. ep-hez. Ekkorra a bal combom teljesen kikészült. Korábban is szokott fájdogálni 1-1 rosszabbul sikerült lépés után, de most gyakorlatilag minden lépésnél sajgott. Jólesett az ep-n kapott frissítő, és a kocsma melegében való üldögélés, nem beszélve az angolwc és a vízcsap nyújtotta lehetőségekről. :D A lábamon kívül se voltam már csúcsformában. Talán az időjárás miatt, de nagyon nyomott voltam, nem volt egyszerű tovább indulni. Itt még válthattunk volna távot, de ez már fel sem merült bennem, az idővel is elég rosszul álltunk.
Jó volt a tudat, hogy a maradék 6.5 km már nem tartogat különösebb meglepetést, laza sétára számíthattunk. 16.50-kor be is értünk a célba. Ahol tényleg nem kaptunk kitűzőt (érdekes, de ez rengeteg embert felháborított), viszont járt az oklevél a szintidőn (9óra) belüli teljesítésért.

Mindent összevetve, kellemes kis túra volt, bár a táv rövidsége és a laza tempó ellenére is nagyon lefáradtam. Ismét nagyon szép helyekre jutottunk el, és persze a társaság is remek volt. :)
Szervezés: a rajtot megtalálni elég nehéz volt, 30 km-en mindössze 2 ep volt, sok volt az utolsó pillanatban történő variálás. Mint mondták, ezekről nem ők tehettek, és valójában tiszteletre méltó, hogy a nehézségek ellenére is megrendezték a túrát. Mégpedig korrekt itinerrel, frissítéssel, csomagmegőrzéssel, többé-kevésbé korrekt szalagozással, és ami a csúcs: a honlapon már fent van az e-mail cím, ahova az utólagos kitűzőért lehet írni. Szóval ilyen szempontból le a kalappal.
Bár a körülmények nem voltak a legjobbak, megint nem bántam meg, hogy elmentem. :)

Sipi 4926 napja
Sipi képe

Jó kis túra volt nekem is tetszett, kitűző van már annyi úgyis....:)))
Azért a Spartacus-ösvény közepe tájékán - ahol az esőzéstől leszakadt valószínűleg az ösvény -  bizony nem volt semmi átmenni a meredeken hegyoldalon.......
Gratulálok a teljesítéshez!

G.Ildi 4926 napja
G.Ildi képe

Na, megint egy helyen voltunk?! :) Bár szerintem, most nem talélkoztunk.

Gratulálok én is!!

Én nem vagyok kitűzőmániás, bár szeretem a tárgyi emlékeket, amikhez általában aztán borzasztóan ragaszkodom is. A Gesztenyésben álltam sorba a mellékes helyiségben, egy anyukával beszélgettem, ő Kecskemétről érkezett családilag. Mondom, nem lesz kitűző. Erre a kislánya kiszól: neeem? pedig az a lényeg! Ő gyűjti. Aranyos volt.. :)

Az említett tereprész nagyon durva volt. Én elég kicsi vagyok és rugalmas, de aki kevésbé laza és fürge, annak bizony kőkemény lehetett...

pátyalso 4925 napja

Gratulálok a teljesítéshez!

Csomagmegörzés:a zsákom ugyanott volt a fűben ahova leraktam,holott másnak is megígérték,hogy mindjárt berakják egy kocsiba.Azért arra is kiváncsi lennék mi lett volna ,ha a maraton befutójában múlt héten az érem helyett mindenkinek a kezébe nyomtak volna ezer forintot?

G.Ildi 4925 napja
G.Ildi képe

Az én cuccom egy kicsit arrébb volt, mint ahova leraktam... ;) Nekem is mondták a kocsit, de szintén nem vagyok biztos a dologban. Viszont hiánytalanul és épségben kaptam vissza minden holmim.

Jogos egyébként, de -gondolom- maratont se az éremért futja az ember. Na meg korrektnek tartom ezt az utólagos megoldást, bár nem igazán értem az erdészet és a kitűző közötti összefüggést.. De legalább volt túra! :)

Bozót 4925 napja
Bozót képe

Gratu!

Nehezen találok összefüggést az erdészet kavarása és a kitűző elmaradása közt, hacsak azt nem, hogy olyannyira nem bíztak benne , hogy lesz túra, hogy nem rendeltek kitűzőket se :(

Zoli, nekem speciel fontosabb egy túra kitűzője, mint a futásokon kapott tucatérem...de ez magánvélemény :)

pátyalso 4925 napja
pátyalso képe

Szerintem a kerékpáror szponzor hozta volna a pénzt a túrára,a bringás rész meg elmaradt.Amúgy ha nem lett volna semmi ,csak  a Spartacus-ösvény kiszalagozása, és ezt előre tudom akkor is elmegyek ,mert még nem voltam ott,és így nem kellett keresgetnem.

G.Ildi 4924 napja
G.Ildi képe

http://www.karpatokvandorai.hu/ - még mindig azt mondom, hogy korrektek :)

Egyébként a névváltoztatásról tud valaki valamit? :D

pátyalso 4924 napja
pátyalso képe

Azért már egy nyamvadt kitűzőtervet mutathatnának a honlapon,ahol megtudtam ,hogy nehogy legyenek költségek menjek el én a kitűzőért ,mondjuk Nyíregyházáról.A honlapról megtudtam,hogy már júliusban megállapították egymás között,hogy ez egy tuti túra lesz ,csak a kitűzőket azt nem sikerült elkészíteni.

G.Ildi 4847 napja
G.Ildi képe

(Szépítésként: 2 hete ingyen és bérmentve megkaptuk a kitűzőket. :) Vidékieknek postán kiküldték.)