"Ne engedd, hogy amit nem vagy képes megtenni, befolyásolja azt, amit képes vagy véghezvinni."

Utolsó futás a télben (remélem) - 2010. 02.20.)

pecsenye | 2010-02-23 12:15:24 | 3 hozzászólás

Már másodszor nem jött össze a tervezett útvonal. És mindig a fránya szél miatt. Ami még nem is lenne baj, ha fúj, de az erőssége igencsak nem mindegy esetünkben. Miről is szólt volna a történet? Egy Szfvár-Lovasberény-Csákvár-Oroszlány-Mór vonalról. Hegyek-völgyek között.. Talán majd legközelebb.
Szombat reggel fél 9 rajt. Fújdogált a szél, de semmi jel nem utalt még az erejére. Szép nyugodtan kocogtunk el Lovasberényig. Miután feltöltöttük magunkat kólával, nekivágtunk a következő etapnak, Csákvárnak. Naaaa.. Azaz út.. Végig szembeszél, viharos erővel.. Ha még lett volna hó, megkockáztatom húzósabb lett volna a múlt hetinél. Küszködtünk rendesen, a 12 kili körüli távon. Lehetett erősödni, szó se róla. Beérvén Csákvárra lázasan kerestünk valami lehetőséget kóla vételezésre. Sajna már 12 után értünk be, a boltok bezártak, a kocsmákban meg valami különleges italnak számíthat a kóla. Vagy már nem divat a Vadász? A falu végén jobb híján egy IceTeát tankoltunk be, illetve az EnergoFitt poromra engedtem vizet. Ha már nagy nehezen csapot is találtunk. Behúzodtunk egy kis árnyékba, megtanakodni a folytatást. Speciel én jobban fáztam (azonos ruházatban) mint múlt szombaton, úgyhogy sokat nem győzködtük egymást: Mór megvár.. Először buszban gondolkoztunk a hazamenetelt illetően, de a menetrend és különböző jelek tanulmányozása után úgy döntöttünk, hogy nem várunk egy órát a buszra. Inkább futunk - hazafele. Reménykedtünk abban, hogy nem fordul meg a szél és legalább hátszélben "repülhetünk" haza. Érdekes állatfaj ez a szél: ha szembefúj alig haladsz előre, bedőlsz neki, csikorgatod a fogad, átkozódsz, hogy lehetsz ekkora marha, hogy ilyen időben nekiindulsz. Ha hátszélben nyomod, nem érzel semmit, időnként valami megsimogatja a hátad, nem hasítasz 3-4 perces ezreket. Max. onnan tudod, hogy hátszeled van, ha megfordulsz, vagy egy kanyarban oldalról a képedbe vág: hihi, nehogy azt hidd, hogy elálltam.. na de vissza az edzéshez: Nyomtuk visszafele rendesen, néha még poénkodtunk is egy kicsit. Lovasberénybe beérve egy utcából futó kanyarodott ki. Ami önmagában nem meglepő, az emberek többsége szeret és szokott futni. Mateve-vel közösen besaccoltuk, hogy edzesonline-s ismerősünk ltibisz lehet az. Aki szintén meglátott minket, ami önmagában nem meglepő, hiszen szeretünk és szoktunk futni..:) Ő is besaccolta, hogy kik lehetünk, éles kanyart vett és elénk futott. Gyors bemutatkozás, üdvözlés, majd gyors búcsú. Gyorsan zajlott le mindez, legközelebb majd összehozunk egy közös, csacsogós futást. Érdekes módon még kocsmázni sem volt kedvünk, szép csendben futottunk át a falun. A főúton már nem törént semmi érdekes, az autósok is megértőek voltak, csak egynek esett nehezére a kormányt egy kicsit elfordítani. Az meg megkapta jogos jutalmát: két középső ujj lendült utána. A célban még egy gyors  értékelés a napról, majd a búcsú után megtámadtam az uccsó 3 kilimet. Úgy levezetésnek.. Összességében 61,75 kili lett a vége. Br....
Ezt a hetet még meghúzom egy kicsit, a következő hetet a pihenésnek szánom reményeim szerint. Nincs semmi baj, nem érzem magam különösképpen fáradtnak, a forgófájás is kezd a múlté lenni (úgy tűnik hatásos a Gelo-3), a vádlit már "megszoktam", egyszerűen félek egy kicsit. A túledzettségtől, a kiégéstől, a sérüléstől. Egy hét pihi meg nem árt az embernek. Na jó: kedden azért még egy laza, aztán Pécs-Harkány. Hogy milyen formában.. majd kiderül.
További kellemes testmozgást kívánok mindnyájatoknak.. Ne sajnáljátok az időt a mozgásra. Pláne, hogy itt a tavasz, amit olyan sokan vártak már:)

Kompava

pecsenye | 2010-02-18 09:07:54 | 3 hozzászólás

Egy kis előzmény: Még a Bécs-Pozsony-Budapest előtt kerestem meg mailban Nagy Lászlót a Kompava táplálékkiegészítőket gyártó cég marketing menedzserét néminemű együttműködésben bízván. Nagy örömömre nem zárkózott el az együttműködés elől, a versenyre remek kiegészítőket kaptam. Szerencsére kapcsolatban maradtunk, majd pár hete felhívott, hogy ebben az évben is szívesen támogatnának a versenyeimen. Rövid egyeztetés után kedden (02. 16.) találkoztunk személyesen is. Jó kis baráti beszélgetés volt tervekről, edzésekről, versenyekről. Nagy megtiszteltetésnek vettem, hogy az egyik kiemelt támogatott lettem. Amiből talán Ti is egy kis hasznot húzhattok.
Nos ha megengeditek pár szó a Kompaváról (nem reklámnak szánom, csakhogy megismerjétek):

KOMPAVA Ltd. Szlovák cég étrend kiegészítők fejlesztésével, gyártásával és forgalmazásával indult az európai piacon a 2002 évtől.
Étrend kiegészítőik és vitaminjaik nemcsak a profi sportolók , hanem az egészséges életmódra vágyók körében is elismert referenciát bizonyítanak.
A Kompava Ltd. tevékenységét (érend-kiegészítők gyártása, előállítása, csomagolása, forgalmazása) 2007. májusától az Élelmiszer-biztonsági Irányítási Rendszer ISO 22000:2005. és a HACCP biztonsági és minőségi tanúsítvány védi. Ez a rendszer csak olyan termékeket engedélyez forgalomba, melyeket előtte toxikológiai, mikrobiológiai és hatóanyag tartalom vizsgálatoknak vetett alá, és eredményei egyértelműen igazolják a fogyasztók számára, hogy a Kompava Ltd. által gyártott termékek magas minőségűek, minden szempontból megfelelnek az előírásoknak, nincsenek mellékhatásaik ezáltal használatuk biztonságos.

És most lássuk, milyen termékek segítik a felkészülésemet.  Persze egy kis leírással. Mert nehogy máááá doppingolással legyek megvádolva:):)

ACIDOFITT

Ásványokat tartalmazó pezsgőtabletta – a szervezet savasodás csökkentésére, izomgörcsök kialakulásának gátlására és az emberi szervezet ásványszükséglet utánpótlására. Ásványok speciális keverékét tartalmazza mint a nátrium, kalcium, kálium, magnézium, foszfor, Aloe vera és Alfalfa természetes kivonatot.

Bővebb info: http://www.kompava.sk/hu/acidofit.html

Energofit

Rehidratáló energetikus ital ásványi anyagok, vitaminok és aminósavak tartalmával, a szervezet hidratálására, energizálására és elenálló védőképességére.

Egy étrendkiegészitő amely tartalmaz szénhidrátokat – glükózt, maltodextrint, ásványokat – kalciumot, nátriumot, magnéziumot és káliumot, vitaminokat – E, C, PP, B5, B6, béta-karotint, B2, B1, folsavat, biotint, B12, aminósavakat – L-glutamint, L-karnitint, glicint és taurint. A zöldtea kivonat kedvezően stimulálja a termék hatását.

Az Energofit pótolja a glikogént az izmokban és a májban, ami teljesítménynöve kedéshez, gyorsabb izomsejt felujítéshoz és hosszantartóbb kitartáshoz vezet.

HypoFit

Erős hipotoniás antioxidáns, alkalmas sportteljesítmény előtt és közben.

Táplálékkiegészítő glükóz és maltodextrin szénhidrátokkal, kálium, kalcium, nátrium és magnézium ásványokkal, C, E vitamin, béta-karotin és szelén anioxidánsokkal és zöldtea kivonattal.

A szervezet állandó folyadékpótlásával elkerülhetjük túlmelegedését és a szív túlterhelését.

Maltodextrin

Erő és energia fizikai megterheléshez…

Összetett cukrok vegyülete, melyek csak az emésztő szervekben bomlanak glükózzá.

„Egy termék, iszonyú energiával“

ArgiNO Drink

Magas biológiai értékű aminosav komplexum, a nitrogén szint növelésére, az izmok tökéletes feltöltésére.

Energia komplexum az ideális teljesítményhez, az izmok regenerálódásához és szálkásításához.

A legfontosabb aminosavak egyvelege: L- glutamin, L-arginin AKG, L- ornitin, L-lysin, L-citrulin-malat és B vitamin komplexum, amelyek biztosítják a fizikai teljesítmény növelését, a fáradság érzet megszüntetését, az izom tápanyag feltöltését és a zsírsejtek lebontását. Nem tartalmaz koffeint és taurint.

GELO-3 Complex

Regeneráló ital az ízületi szövetek és porcszövetek regenerálódására és védelmére, megfelelő artrózis /izületi kopás/ gyógyitásánál, segiti az egészséges bőr, haj és köröm növését-fejlődését.

A GELO-3 complex összetevői a hidrolizált zselatin, glükozamin szulfát, kondroitin szulfát, ásványok, kalcium és magnézium, antioxidáns vitaminok E, C és B vitaminok.

„Ideális védelem“ az izületek, csontok és kötőszövetek számára.

Szóval ezeket fogom habzsolni a versenyeim során. A tapasztalatokat természetesen megosztom veletek. No és futok, sokat, nagyon sokat. Mert hiszek az elvégzett munkában. Mert szeretek futni. És az utóbbi a legfontosabb.:)

Túlélő futi

pecsenye | 2010-02-15 10:39:02 | 2 hozzászólás

Szóval szombatra terveztünk egy laza ötvenest. Egy számunkra új útvonal lett volna megtámadva: Szfvár-Pákozd-Dinnyés-Seregélyes és vissza. Az elgondolás nem volt rossz, a kivitelezésbe csúszott némi hiba: feltámadt a szél (nem kicsit) nem tudtuk, milyen útviszonyok várnak ránk. A tervezettnél előbb, kilenc helyett nyolckor vágtunk neki a távnak. A kisfalud felé vezető bringaút már sejtetett valamit. először bokáig, majd térdig érő hóban próbálkoztunk futáshoz hasonlítható mozgássorra. Félúton feladtuk lementünk a főútra, az még barátibb volt. Azt már az elején eldöntetett, hogy a Dinnyés fele vezető bringautat széles ívben kikerüljük, inkább a pákozdi úton futunk. Akkor még nem volt semmi jele a későbbi torlaszoknak:) Pákozdon rákanyarodtunk Dinnyés felé, többnyire hátszéllel haladtunk. Dinnyésen az első kocsma helyett az első boltot támadtuk meg. Kóla, csoki, ki tudja mi vár ránk. A faluból kiérve egyre havasabbak lettek az utak, egy kanyarnál gyanús volt, hogy az autók előbb megállnak, majd mennek tovább. Odaérvén elnéztünk a messze távolba és döntöttünk: ez az útvonal megmarad a tavasziasabb időszakokra. Egy sáv, hatalmas hótorlasz.. Fordulás vissza, közben tanakodás merre tovább. Nosza, a Dinnyés-Agárd közötti útvonal még nem volt felavatva részünkről, csekkoljuk le. Agárdnál lekanyarodtunk a tó mellé, a szél már kezdett idegesíteni. Bekötőútra ráfordulva jött a fekete leves, szembe szél..Egyre több elakadt autóval találkoztunk, próbálták egymást menteni, több-kevesebb sikerrel. Nagy nehezen átfutottunk a hófúváson, majd bekocogtunk a pákozdi boltba. Kóla, jégkrém. Megkívántuk:) Egy kis erőgyűjtés után lódultunk neki az utolsó szakaszra. Pákozdi úton nagyon sok kocsi elakadva, Fehérvár felől meg kocsisor. Sajnáltam Őket, biztos szerettek volna hazajutni valahogy. Kisfaludnál még megcsodáltuk a szél alkotta "remekműveket" és örömmel vettük tudomásul, hogy végre aszfalt van a talpunk alatt. Beérvén a városba már könnyebb dolgunk volt. És kellemesebb. Összességében matevenek 41,35 lett, nekem 47. Elmondhatjuk ezt is, hogy őrült időben futottunk egy jót. Elvégre ebben is lehet fejlődni:) Ja, és találtunk egy új útvonalat: Szfvár-Dinnyés-Agárd bringa út (ameddig csak akarunk) - Tópart - Szfvár.

A bosszú

pecsenye | 2010-02-09 16:59:29 | 16 hozzászólás

Előzmény:A Yours Truly nem úgy sikerült, ahogy szerettem volna. Mondjuk az időjárás sem fogadott kegyeibe, de egyébként is: nagyon szenvedős volt. Jó, tudom van ilyen egy futó életében, de akkor is. Megtréfált a Velencei-tó. Ahogy egyszer tavaly nyáron is. Szóval úgy döntöttem egy bosszút megérdemel a kis piszok. Fejben összeszedtem magam, a terv összeállt. mateve-től kaptam egy hátitáskát, abba belepakoltam minden olyat, amire gondoltam szükség lesz: kaja, csoki, izo, kulacs, egy kis pénzmag. A terv a következő volt: Vonattal le Agárdra, 3x körbefutom a tavat, aztán valahogy haza. Vonattal, kocsival, stoppal, szánkóval, mindegy, csak nem futva. A tempót egy kényelmes 5:45-6:00 percesre terveztem, zenehallgatással egybekötve. A lényeg a szenvedés-, eléhezés-, fájdalom-, etc. mentes teljesítés. Röviden: jól érezzem magam. Misuval előző nap egyeztettem, hogy a második körben becsatlakozik.
Kényelmesen keltem fel szombaton, a vonat 6:51-kor indult, nyugodtan készülődtem. Annyira nyugodtan, hogy végül 9 percem maradt, hogy megtegyem a másfél kilis távot a vasútig, jegyet vegyek, kiérjek a peronra. De azért sikerült, bár a pénztárnál a tag furán nézett rám, mikor levegő után kapkodva kértem jegyet. A vonaton ülve hívott Arev, hogy a tó helyett Margitát választotta. Utólag kiderült remek döntés volt, gratulálok az első helyhez.
A bosszú: Agárdon leszállva még egy szerelésigazítás, nagy sóhaj, rajt. Hideg volt, a hó elkezdett szállingózni, a szél is feltámadt. Mindez a múltheti YT időjárására kezdett emlékeztetni:( Velencénél úgy döntöttem nem megyek le a strandra, nem hiányzott a keményre letaposott, jeges, havas útvonal. Maradtam inkább a Fő úton, inkább az autók. Amikből szerencsére még nem volt sok. Velence végénél furcsa jelenségre figyeltem fel. Futok-futok, és olyan mintha valaki a sarkamat rugdosná. Egyből gondoltam, hogy valami "lüke" futó akar becsatlakozni. Hátrafordultam, de nem láttam senkit. Pár lépés után megint. Akkor már lejjebb is néztem, mint a szemmagasságom, akkor látom, hogy egy kölyökkutya szaladt utánam. Kis mix lehetett, egyik szeme kék, másik barna. Visszasétáltam vele a házakhoz, két lakót is megkérdeztem, hátha ismerős valakinek a blöki. Sajna nem az volt, így működésbe lépett a "Hogyan mentsük meg a kiskutyát" akció  megtervezése. Első menetben teló elő (sms várt, mateve üzijével: 2. körre Ő is becsatlakozik), felhívtam mateve-t a nagy kutya fant, hogy most mit tegyek. Sajna sok tanácsot nem tudott adni. Gondoltam bevetek egy trükköt: becsaltam a buszmegállóba, odaadtam neki 2 szendót meg egy csokit, míg elnyámnyog rajta előnyre teszek szert. Hátha.. Gyors vágta, időnként hátranéztem, blöki sehol. Már kezdtem magam vállon veregetni, mikor egy visszanézéskor látom, hogy egyre jobban közelít. Ezt elbuktam.. Éppen arra gondoltam, hogy felhívom Misut, hátha ismer valakit akinek kellene egy szuszi, mikor elértünk a Zsuzsi presszóhoz, Sukorón. Az a "dög". Az az érdekkutya..:) Meglátta, h egy csoport ácsorog a presszó előtt, és megállt. Egy darabig nézett utánam majd döntött: sok ember van ott, kaja is biztos van és nem futnak. Csak kényelmesebb.:) Remélem nincs semmi baj vele. Így egyedül folytattam az utam. Pákozdon megtöltöttem a kulacsokat, majd ráfordultam a bekötő útra. ÁÁÁááááááá, piszok nagy szembeszél, apró hó, borotvavagdosó effektus. Ráfordulva a déli partra szintén. Bringaút tragikus, újra a főútvonalat választottam. Magát a futást nagyon élveztem, a tempó nagyon jó volt, pont olyan, ahogy elterveztem: zene szóljon, ha kedvem támad, lihegés nélkül tudjak "énekelgetni". Beérvén Agárdra felhívtam Misut, hogy csipkedje magát, ha jönni akar velem, nem fogok rá várni. Rendes volt a srác, megkérdezte, hogy hozzon-e nekem valamit. Futás közben egy kis kaja, csoki, kóla. Elvégre kell az energia. Gárdonynál Misu, velencénél mateve csatlakozott be. Bírták a futást, az első kocsmáig. Zsuzsi presszóba be, kóla bedönt. Kutyus már sehol. Trappolás tovább, kellemes csevegés közepette. Az idő enyhült, egész kellemes futóidő lett. Jó volt így futni nagyon. Pákozdon a Piedóne-t megrohamozták a kocsmatöltelékek, én szerényen a csaphoz mentem vízzel megtölteni a kulacsomat. mateve-t győzködtem mégegy körre, ezúttal hajthatatlan volt, így az elágazónál fájó szívvel vettem tőle búcsút. Misuval rákanyarodtunk a bekötőre, meglepő módon az ellenszél megszűnt. Agárdnál a srác kezdett fáradni, hiába a sok kihagyás éreztette hatását. No meg diétázik, erő sem igen volt vele. De hősiesen végigcsinálta. Gárdonynál búcsú, észosztás néminemű aggodalommal. Egy gyors depó, maradék szendó, müzliszelet. Büfi, aztán gooo az uccsó körre. Fülhallgató vissza, hadd szóljon a rock. Már a második körben - egyeztetve a többiekkel - kitaláltam, hogy a harmadik etapnál nem kanyarodok vissza agárdra, hanem pákozdnál továbbfutok fehérvárra, ahol néminemű kerülővel futom le a 28 kilit. Így a hazajutás is meg lett oldva. Szóval pákozdig semmi extra, jóütemben, vidáman toltam a kiliket. Az első csapnál betoltam az előre megtervezett gélt, tudtam, hogy ez már kifog tartani hazáig. Nagyon élveztem a futást, a hó is elkezdett esni, szép nagy pelyhekben. Imádok ilyenkor futni. Kisfaludon bekanyarodtam a kocsmába a jutifalatért. Itt már tudtam, hogy ha fene fenét eszik is, akkor is végigfutok. És ahogy kutyussal kezdtem, szinte kutyussal fejeztem be. Kisfaludon hozzám csapódott egy fekete kutyus, aki egész fehérvárig kísért. Egy kis kerülő, és hoppá haza is értem. Megcsináltam, bosszút álltam.
Utóhang: Újra csak azt tudom leírni: végig élveztem a futást, nem éreztem sehol semmilyen holtpontot. Fejben végig ott voltam, frissítés is rendben volt. Igyekeztem odafigyelni a szervezetem jelzéseire, ha szomjas voltam ittam, ha éhes voltam ettem. Semmi tudatos frissítés. Összegzésként: elfogyott 2 szendó, 3 szelet műzli, 4 szelet csoki, 1 energiagél, 2 jutisüti. 1 lityi kóla, 1 lityi Maltodextrin-el kevert víz, 1 lityi csapvíz. Meghallgattam 2 Tankcsapda albumot, 1 Rock N Roll Swindle albit és 1 2Pac válogatást. És jól vagyok. Egy kis nyújtás a végén. Este egy kis terminátoros mozgássor. Másnap kutyabajom. Nem fáj semmim, a vádlim sem kínoz. Ééééés megyek futni!Fuuuussssssssatok!!!!!!!!!!!!!!