Futkorászás a fődemen

Zugspitz Ultratrail 100km 5420m

yoyo | 2013-06-29 19:56:20 | 13 hozzászólás

Ezt a beszámolót saját magamnak ajánlom,mer kvára megdolgoztam érte,és mivel első külföldi százasom,és első , ilyen sok szintet tartalmazó versenyem ,fel is bontok egy citromos gössert,és jól megírom a beszámolót :)

Lássuk csak: hát az edzésekbe bizony nem szakadtam bele, de hétvégén szinte mindíg akadt egy egy hosszú futás .beleszámítva ugye a T100at is

Fejben viszont nagyon sokat  foglalkoztam a szintrajzal,az időtervel az időjárással ,a  life panoráma nézegetésével főleg  a Zugspitzen .Már már majdnem ismertem is a hegyet . Tudtam hol van hómező,hol lesz baromi meredek . Viszont így hogy kicsit ismertem is,egyre jobban fokozódott az izgalom ,Ráadásul csütörtökön rácsukták a busz ajtaját a bokámra ,,majd aznap este elestem a mozgó lépcsőn,a hab a tortán pedig az volt,hogy indulás előtt 4 órával nemtaláltam a személyim.Fel is hívtam Gézát,hogy ne várjon a megbeszélt helyen  , ugyan össze pakoltam mindent ,, de nem megyek . Géza mondta menjek, nem lesz semmi ,majd kibeszélnek ,meg egyébként is nincs határ ..

Pénteken felvettük a rajtcsomagot ,a salomon utitáskát ,(pedig direkt a zsák miatt neveztem :) Az  expó  is szuper jó volt , Ágival 2-3  órát  simán elbutikoltunk. A legnagyobb kihívás  neki egy  karmelegítő vásárlása , nekem meg egy technikai kesztyű kiválasztása volt ..  Hűű de sokat vacakoltunk ,elég az S vagy XS inkább ,nem S ,de az szorit, akkor nézd az M est,nekem xs kesztyű vagy S ,áááááá   Végül Áginak  M es  karmelegitő, nekem S kesztyű lett . . De vettünk zseléket is 50-50  db ot, mert a rajtcsomagban volt egy 20 € bón ,de a kesztyűre karmelegitőre  már Gergőtől kaptunk bónt ,de még tudtunk volna mást is venni ha lett volna vócsör  pl egy kamáslit nekem ,Áginak meg egy kesztyűt  :)

a tésztapartin  nagyon finom  ételt kaptunk  rengeteget adtak,és lehetett vissza menni repetázni . a vacsora után Géza még egy éjszakai futira jelentkezett ,mert fejlámpát sorsoltak,és a mázlistáját ki is húzták egy 80 €  black diamond lámpát nyert . viszont azt senki nem tudta ,hogy nem 5 ,hanem majdnem 10 km a futás,és mivel nem Grainauban volt a szállásunk  hanem 20 km re, ezért meg kellett várnunk,hogy célba érjen,mert haza menni nem tudtunk,ágyba csak fél 12 kor kerültünk ,4 kor már fent voltam .5 kor amúgy is keltünk ,mert reggelit hozta a házinéni 5 re . meg oda is kellett érni időben a rajtba .Jövőre mindenképp helyben kell szállás, (jjaaa de én nem is megyek nem ?

A rajtterületen fokozódott a hangulat ,sok Magyarral találkoztam ,  a legjobbakat kívánva mindenkinek .  kellemes 15 fok lehetett ,felvezetett minket egy dobosokból álló népi zenekar ,majd az utcából kiérve megkezdődött a karnevál . Az első lájtos emelkedőt már sokan gyalogolták ,így én is csatlakoztam,Alig jöttünk pár kilómétert máris hátul voltam ,mondtam is ebolának bakker utolsók vagyunk majdnem ,én ezt nem bírom . Ne törödjek vele mondta messze még a vége . talán jó is,hogy így kezdtünk ki tudja mi lett volna velem ha visz a lendület . A szerpentines emelkedőn már előzgettünk ,szitált az eső is ,egy banánt letoltam  ,máris kell az energia ,mire 10hez értünk még 1 gél lement ,majd 18 ig még 2 .  ebola nem volt túl jól,mondta,hogy erőtlen ,és  nem hozott gélt,mert az hitte lesz 10 nél .de  ott csak víz volt ,pedig vett ő is az expón  ,megérdemelné,hogy jól megdobáljam mind az ötvennel :P

Felajánlottam neki adok ,de nem kért inkább saját zsíron tolta :) , 18 kilihez egy aszfaltos szerepentinen lehetett lejönni ,itt még elég sokan voltak körülöttem ,néztem ebolát ,pont akkor jött mikor én már indultam tovább ,oda kiáltottam,hogy ott vannak a zselék  , előre megyek majd utól ér úgyis,egy technikai szünet is bele fért,majd elindultam felfelé a sipályán,lassan mentem néztem hátra hátha közeledik , kicsit közeledett is ,majd  a lefelén nem győztem kivárni ,pedig még a cipőmet is kiszemeteltem ..Aztán kicsit elléptem ,majd nekem is elkezdett korogni a gyomrom ,pedig nem rég ettem . Vártam a következő pontot ,amit zsebre tettem géleket szinte mindig  megettem a következő pontig, volt,hogy sajtot is vettem magamhoz . 28,8km nél  ismét épp indultam megint a pontról mikor  beért ebola,egész jól jött . örültem neki,hogy kicsit össze szedte magát ,  innen   együtt  mentünk egy darabon ,megkérdeztem tőle,hogy megfordult-e már a feladás gondolata a fejében?  mondta nem . csak mert nekem igen . szerintem holtpontom lehetett ,mert elég motiválatlan voltam ,nagyon lassan telltek a kilométerek , Nem tudtam elképzelni,hogy másnap reggelig én ezt kibírom,hiszem folyton ásitoztam  . Mentünk felfele egy rettentő magas hegyen, fújta a könnyú fátyolfelhőt a szél kb 5 fok lehetett.

Felvettem a széldzsekit is. Szép gerinc úton szerpentineztünk át a túloldalra  .Megkérdeztem ebolát ,hogy a havas részen szerinte lesz-e hó,mert a kisfilmen a tavalyin volt,azt is legalább 10x megnéztem .De ebola mondta elolvadt úgy tudja.

A hegygerincre érve 4 hegyimentő várt egy kutyussal,szivélyesen fogadtak invitáltak,hogy lefényképeznek ,jó fejek voltak , Elég nagy volt a pára,a köd nem lehetett látni merre kell menni ,egy spori állt tanakodva,de aztán én láttam meg lentebb egy kövön a festést ,indultam  is lefele  fordulok hátra de ebola  nincs . ,,majd jön gondoltam, Ekkor megláttama hónyelvet .

Hopp egy spori bottal együtt vágódik el ,én gyorsan elkaptam a kötelet és ereszkedni kezdtem , elengedett előre látta,hogy én ügyesebb vagyok,ment is az ügyeskedés,1x2 x azért kifordultam, majd mikor már majdnem lent voltam , megcsúsztam... a lábam nem tudom,hogy áttekeredett a kötélen,és elrántott . Lógtam  lefele , de már lent voltam ,tehát semmi veszély nem volt benne , jött segiteni egy mentős fiú,de mindketten nevettünk nyújtotta a kezét,ami olyan jó meleg volt .   A hóhatárt elhagyva,átléptem  a sárhatárt,.a hólé fellazította a földet,néhol folyós sárpacsába mentünk ,hiába már vagy 700an elmentek előttem , jókorát is estem egy ilyen sárfolyamban itthon vettem észre,hogy fekete a csípőm. De ott akkor nem éreztem semmit,csak pár pillanatig .  Ebolát csak nagyon messziről már fent a magasból láttam ,végleg elszakadtunk egymástól .  annyira szép zöldelő hegyoldalba szerpentineztem  felfelé ,lentről láttam a szines ruhákat , hogy milyen magasan mennek . ott még elég sűrű volt a menetoszlop is  . Vissza nézve a hegyről elém tárultak a magasabb hegyek ,elértem ismét egy hegyimentős csapathoz ,  felirták a számot,és mentem is lefelé, szép erdei úton haladtam majd kiértem  jó sokára egy nyilt részre ahol épp teheneket tereltek ,átjutottam egy forgó kapun itt voltam 42km nél ,és több mint 9 órája úton .  Most fogyott ki a tartályom ,kivettem a zsákot,megtöltöttem izoval ,ettem szalámit picike darab kenyérrel  , aztán mentem is  tovább .Tömtem még pár darab sajtot a zsebbe ,jó lesz később .

Beleszivtam  a vizbe ,de nem jött belőle semmi  ,igy ujra kipakoltam  mindent ,fejjel lefele forgattam,de akkor sem jött semmi. mindegy nem vacakoltam , előre forditottam a zsákot ,és addig szívtam fújtam csavartam , míg elkezdett jönni a víz.  Egy szokmyás lány utól ért,majd szépen el is húzott melettem még a rajtnál láttam,,  néztük is,hogy milyen kevés cuccal indult  olyasmi zsákja volt mint nekem a surge ,csak én most egy nagy salomon  zsákkal jöttem amit szeszétől kaptam kölcsön . Hát a kötelező cucc biztos,hogy nem volt nála . A  lefele futás elég jól ment még mindíg   ,előzgettem is sok embert ,de felfelé csak gyalog .  Rettentően vert a szivem  felfele az emelkedőn , párás volt a levegő is  , volt,hogy meg meg áltam az ujjamat a nyakamra tettem ,dadadadadaaam lüktetett az ér .   Egyedül voltam  ,néha láttam magam előtt valakit és követtem mint gyilkos az áldozatát .  Mivel senkinek nem tudtam panaszkodni ,hamar leltárt készitettem a magamról :nézzük csak ,gyomor ügyileg teljesen jól vagyok ,folyton éhes vagyok, tehát működik a gyomrom , hüvös az idő,ami  nagyon ideális  ,vagyis  nekem elég a topp is :) fizikálisan bírom még ?  talán igen ..vizhólyag nincs mert megelőztem ügyesen  a tapasszal , a térdeim is elviselik a lefelét , egyedül álmos vagyok meg  fáradok ,de már  beállt a szervezetem egy bizonyos fáradtságra ,amit megszokik és nem leszek fáradtabb . Ezt jól megbeszéltem magammal ,mikor  egy  spori  valahol a 2.hegy mászásnál látótérbe került . Utól kell érnem ,kell egy pont amit nézhetek , bármi csak ember legyen ,és mozogjon .utól is értem persze nem mingyá :) eltelt vagy egy óra is .. egyszerűen rátapadtam és kész,jó volt nézni a cipőjét ahogy megy felfele .Igaz volt vagy  60 éves :)  ,ő is ugyan úgy  fújta a levegőt  mint én ,és meg meg állva pihent néha felfelé. Ha én megálltam ő is,és fordítva .

Nekem pont jó  volt így ,a pici pihenés után ,lendületesebben mentünk .Néha leültünk egy köre ,ő bottal volt,de lefele nem jött gyorsan ,így mindíg elhagytam . újra 2500 méteren voltam elhagytam  a zöldülő határt , felértem a misztikus fátyolvelhős hegycsúcsokra .Nagyon sokat gondoltam a többiekre ,merre hol lehetnek,
A legjobbak lassan beérnek a célba ,nekem meg még milyen sok van hátra .  aztán a köves szerpentinen  lefele elértem  végre az 56 os ellenörző pontot  úgy 12:40 re .  Egyből betereltek egy kupolás sátorba,ahol az orvos megérintett,hogy minden Ok  Andrea ? mondtam igen ,és el is hitte ,de amúgy tényleg jól voltam. vidáman áthaladtam a másik sátorba,kikerestem a depós zsákomat ,és leültem a camping székbe viziteln

.  Felmértem a kárt ,csak a sarkam volt érzékeny a sok vízbe lépéstől ,meg a sárlétől ,Váltottam  másik cipőt,felhúztam a compressziós térdzoknit,meg egy térgumit ,felvettem a fejlámpát,de még világos volt .  Az idős német utól ért,frissitett és ment is . a francba a vénember itt hagy ..nem baj ..én még bibelődtem , leragasztottam a sarkaimat jó,hogy van nálam ragacs ,utána ettem ,majd  szépen kihúzattam magam a fotelból,és útnak indultam egy tálka levessel,nagyon forró volt,meg elég szar is ,így egy kukánál megváltunk egymástól. Szép patakparton  virágzó rétek mellett ,hullámos erdei úton rengeteget futottam a német után  :) .. utól akartam érni az öreget  ,nem akartam egyedül menni este ,.már már úgy voltam vele,hogy biztos elhagytam valahol, nem létezik,hogy ennyit tud  futni közel 60 kili után  .Viszont  az meg jól  motivált,hogy utól érjem ,így futás gyaloglás tempóval a következő pont előtt 1 kilivel fogtam csak be. ennyit  közel 9km  én még pacák után nem futottam soha , legalább jó segge lett volna ,de nem..... pont   olyan  volt  ,mint akit bepelenkáztak , ráadásul kopaszodott is :)   Azt hiszem itt volt valami szép szurdok , meg Tó de lehet,hogy az  később volt ..

Mellé értem,rám mosolygott , és  együtt értünk be a pontra 65,4km hez ,  vízet töltöttem   előre a kulacsba , leültem a padkára cipőt szemetelni,csak kellett volna az a kamásli Ágikám  ;) gyorsan  tömtem magamba mindent ,gélt ropit ,paradicsomot .  indultam tovább,felkapcsolt lámpával,majd úgyis  jön utánam gondoltam, most kapaszkodjon ő  , de soha többet nem láttam .  Meredeken kanyarogtam  felfelé az erdőbe ,egy elágazásnál két férfi ült egy camping székbe , felirták a számomat .mutatták,hogy merre  menjek . Pár méter után lefelé ment az út .majd utána valami olyan érzésem volt,hogy én körbe körbe megyek, már jártam erre biztosan tudom,lámpa fényt láttam szembe jött felfelé  ,
Jajj istenem ettől féltem elöntött a rémület, egy lépést sem teszek megvárom míg felér ,valami munkás nadrág volt rajta,tehát nem futó ,mondta menjek csak lefele . Valami kis  függő  hídon átmentem lányok álltak a végén , táncoltak fényfüzért lobogtatva .igen igen még  ébren vagyok  ,biztos,hogy fényfüzér volt na  . mutatták is  merre induljak.Nagyon megkönnyebbültem ,hogy jó az irány . Sokat mentem felfelé ,sehol egy futó a környéken , hmm lehet a németet kár volt lerázni ,majd kiértem egy erdős részre   nem tudom hol volt,ez a szakasz nem is jön be ,de  talán itt volt a Tó ,meg valami szép szurdok is , de ha nem itt akkor az előbb írtaknál :) egy hidon mentem át ,majd egy jó mindőségű úton ,ahol villant egy vaku is , itt értem a 69km hez .

Álltalában a pontokon voltak körülöttem,de utána vagy lehagytak,van én hagytam el valakit . Emlékszem egy hosszú dózerútra ,hullámozva fel le mentem rajta ,mögöttem jöttek,majd szépen ott hagytak.  Nagyon álmos voltam már éjfélhez közeledtem , fekete szalamandrák szaladgáltak körülöttem . láttam előttem menni valakit,elsőre azt gondoltam ez nem is ember, csak egy bábu .olyan volt mintha egy helyben járt volna ,pont úgy billegve mint egy pingvin,  a prizma ami a rajtcsomagban volt, billeget rajta ahogy a pingvinjárással haladt,Szegénykém nem tudom meddig jutott,nyilván a célig nem .
Aztán egy sms kizökkentett a merengésből Mariann szurkoló esemese ,hogy hajrá yoyoka ,új erőt adott, mennem kell,tudtam,hogy megcsinálom ,nem volt kérdés,ezt lehet érezni ,csak legyen elég időm .
  Ugyan ezen a szakaszon kaptam még egy üzit Zolitól, jó volt,hogy gondoltatok rám ,megirtam Mariannak,és Zolibabának is ,hogy most jön a mászás 80 után  ,és hogy  soha többet nem jövök ide :)   *  csillagot lásd lent

A 80 as ponthoz a lefelé a magas lelépésekkel ,a  brutális meredekségű lemenettel ,teljesen kinyírt. Azt néztem,hogy hová lehetne lefeküdni ,csak egy pillanatra becsukni a szemem . A meredélyről leérve ,úgy vágtam le magam a fatuskóra 80 nál mint egy rongybaba . kb  17:40  es  menetidővel kb:0:40 re értem ide ,döbbenet  nem ? .. ittam egy energia italt, volt dinnye is  meg mogyoró, energia szelet , Tudtam jól kell lakjak,felkészültem a legmeredekebb szakaszra , de jó,hogy legalább fejben tudtam mennyi szint jön.   Írhatnám,hogy nem lepett meg, pedig igen.  először is,durván elindul felfelé meredeken be az erdőbe,majd utána cikk cakk,cikk cakkra vált,hogy majd bele szédül az ember, Jónéhány kidőlt fa volt  a szűk kis ösvényen , mikor átraktam a lábamat mindíg felfeküdtem rá,bárcsak becsukhatnám a szemem .

Valahol nagyon magasan fent, lámpákat láttam,és hangokat is , de a hangot közel 2 óra múlva értem el. Vártam,hogy elhagyom a zöld határt, a fákat a bokrokat .és kiérek valami nyílt sziklás részre ,de a fák sosem fogytak el, csak magasodtak felfelé . Emlékszem a hang egyre hangosabb volt  szurkolt nekem ,bár nem tudta,hogy nő lehetek ., vissza kiabáltam,hogy huhuhuuuuu , de megint eltelt vagy fél óra ,,,aztán nyújtotta a kezét egy ember és kihúzott egy dózer útra .  Megveregette a vállamat mutatta merre menjek,sírtam örömömbe ,vagy talán a fáradtságtól nem tudom az achillesem ki akart szakadni a bokámból  , közel 2000 m en voltam megint néhány km alatt  20:40 idővel értem fel . 3 óra mászás volt  ..ekkor láttam meg gankit,és Csapó  Andrást a 88 / 94 km   es ponton nekik már 94 volt .
 .Istenem micsoda pillanat volt végre egy földimet látom ,össze ölelkeztünk gankikámmal mondtam,hogy kiszakad az achillesem ,erre egy pacák oda ugrott,hogy mi bajom,de mondtam,hogy örömömbe sírok nehogymákiszeggyévazze :) Féltem a huroktól,hogy még mindíg felfelé megyek ,és ganki mondta nagyon szar a visszajövet lépcsős technikás lefele,  6km a kör  ,de nekem legalább 2 óra lesz , nem is lőttem mellé 2:06 lett . féltem,hogy nem is érek majd be szintidőn belül . A Zugspitz felé széles  dózerút vitt felfele . Rázott a hideg  nagyon kimerült voltam ,de boldog is,  12 kili ennyi van hátra !  felvettem a kesztyűt amit vettem az expón ,és a téli felsőmet is felhúztam 2 fok lehetett. de már látszott a hajnal fénye . Nagyon lassan mentem sokára értem fel a felvonó tövéhez .Viszont a nap sugarai átbuktak a hegyen, és pont a szemembe világított .Csodálatos látvány volt ahogy a Zugspitz alatt állok, körbe magas hegyek ,lent a völgyben ködpaplan húzódik . Hát ennél szebb látvány ritkán érhet engem . Elindultam lefele a technikás sárfolyamos részen ,előttem mentek emberek mindet leelőztem ,volt még egy havas szakasz,és egy felfelé is benne,de innen már majdnem végig lejtett . Lámpa már nem kellett hiszen csodálatos nap virradt rám .A világosság jót tett nekem ,utól értem a szoknyás lányt ,hol is hagyott le ?  igen 42 nél ..
 vissza értem a 88/ 94 es pontra ,ekkor  94 km  nél voltam   kb 22:46 ra,  átléptem a csipszőnyegen és hamarosan  jött az esemes Marianntól ,látta a neten,hogy haladok ..yoyokám megy az energia a célig baromi kemény csaj vagy :)
Vissza írtam gyorsan,hogy megcsinálooooom !    majd estem egy jókorát a tenyeremre,hogy a bőr is lement róla ,folyt a vér az ujjam végéig . megint jött az üzi ,hogy csanya is írja fb on ,hogy yoyoooooo , na erre megint elestem , most a könyökömet csaptam oda .
Esetleg van még szurkoló ? :) majd kicsit lentebb megint elvágódtam .  összesen 3 estem el a 6 kilin ,de nem érdekelt meg lesz a szaros érem meg a póló  :) ,de monnyuk brutál is volt ez a szakasz  ,és nem is kiméltem magam,akiket itt beértem egytől egyig lehagytam ,ilyenkor már semmi nem fájt,vártam,hogy beérjek a házakhoz,és hamarosan  ott voltam Grainauban ahol a kapukba erkélyeken kint lévő emberek  név szerint mind nekem szurkoltak gratuláltak .  Ez nekem ujdonság volt monnyuk Veitsch is ilyen ,de azért ez más ...
Egy magyar is volt köztük ,de nem tudom ki volt ,egy erkélyről kiabált . A csipszőnyeg kint volt az úton ,és mikor átléptem  bent a csarnokba Andrea Fülkorn  hallatszott a hangszórón át. Úr isten  ! minden elszállt az egész nap ,egy egész kerek 24 óra 11 per feledésbe merült , (26 ó a szintidő) csak az a pillanat volt ott a célkapu láttán .

Hát elsírtam magam első magashegyi százasom . csak kár,hogy a többiek a Magyarok ezt  nem látták ,ők már rég pihentek aludtak . Remegett az egész testem , minden ki jött rajtam és nem hittem el ,tapsoltak,és  mindenki mosolygott és engem nézett .  Óriási ünnep volt ez nekem ,a Terepfutás ünnepe !

Most,hogy már  kicsit leülepedett a verseny ,és kipihentem magam ,azon gondolkodom,hogy vajon napsütésben ,tiszta szép időben,ugyan  milyen kilátás lenne a hegyekre ? :) *  csillagot  lásd fent

faxau 3926 napja
faxau képe

Bár az eleje kicsit kilógott, vagy belógott a jobb oldali szövegbe, de attól még fantasztikus volt olvasni! Gratulálok!

yoyo 3926 napja
yoyo képe

hmmm tényleg  faxau ,,ki is töröltem az összes képet ,mert az húzta át ,,csak 1db ot hagytam ,úgyis az a lényeg :)

faxau 3926 napja
faxau képe

A többi is jó volt, de tényleg ez a lényeg:)) Szerintem azért rakd vissza őket kicsinyítve. Viszont most már az eleje is teljesen érthető:))

gergő 3926 napja
gergő képe

Jajjhat a legszorakoztatobb beszamolokat meg mindig te irod! :). Hihetetlen kemeny vagy am Yoyoka, a riszpekt is keves ehhez! A hajnali fenyek pedig elhiszem, hogy mindenert karpotoltak! Azert a kamasliert vissza kellene jonnod jovore ;).

Bozót 3926 napja
Bozót képe

Állat vagy Yoyoka! Baromi nagy élmény lehetett!

nyaff 3925 napja
nyaff képe

Iiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii, tudtamén, mondtamén, hogymegcinálod Cillagom azanyjaúristenit :)

Küldtem ám az energiákat, de nagyon. SMS-t nem mertem, hogy ne kelljen a telot elővenni, mert az engem mindig nagyon kizökkent, de olvasva, hogy ennyire jól tett a lelkedned, hát legközelebb nem menekülsz a buzdító üzijeim elől.

Nagyon büszke vagyok Rád, ölel és itt is, újra és újra gratulál ehhez a hihetetlen teljesítményhez a Te Bolyhikád :)

Shrek 3925 napja
Shrek képe

Nagy-nagy gratula yoyo!

pátyalso 3925 napja
pátyalso képe

Nem mindenki mondhatja el magáról,hogy 10 500-ért magashegyi edzőtábort nyújt neki a BKV :-)))

Nagyon kemény cajszi vagy azannyaúristenit !

nedus 3925 napja
nedus képe

Hihetetlenűl kemény csajszi vagy Cillagom !!  Büszke vagyok , hogy ismerhetlek !!!!!!  Puszi !

Blue 3925 napja
Blue képe

Elképzeltem a látványt ahogy vadászol az előtted haladókra mint egy jeti. :) Ráadásul extrém helyen és időjárási körülmények között,hát le a kalappal yoyooka Főbanditaságunk! :)

Hiányzol ám az aszfaltról nagyon nagyon!

pde 3924 napja
pde képe

Ez már a nemnormális katagória Te Őrült Nő!:)Példaképem vagy:)Gratulálok,kemény meló volt!!

mjoci 3924 napja
mjoci képe

Gratulálok nem normális Cillagom.

De az sms-től nem kell mindig hasra vágnod magad.:))

yoyo 3924 napja
yoyo képe

Nagyon köszönöm a hozzászólásokat ,a gratikákat  mindenkitől :)