Futkorászás a fődemen
Csavargás a sötét éccakában . csak ...sok idővel rendelkezőknek :)
yoyo | 2008-01-08 18:07:15 | 6 hozzászólás
megnéz szerkesztés törlés BHTCS extrém éjszai túra !

Egy héttel a túra előtt ,elhatároztam,hogy idén nem kockáztatunk ,,és bejárom a Fekete-hegyek környékét .
Előkaptam egy papir cetlin és ráirtam "jó helyen jártok",majd egy másikra "közel a csúcs".. Gondoltam ,ezt majd jól felhelyezem egy bokorra puskának,, A másik puskám egy faágakból kirakott nyil, egy elágazásnál .. Persze a nyilból semmi nem lett ,mert belepte a hó .
Viszont a papirok ott voltak :)
Szóval ilyen magnyugtató előzményekkel ,mentem nevezni ,,jó sokan voltak a parókián,mindenki a térképet bújta ,mert ekkor kaptuk meg a meglepetés csúcs helyszinét , Elek is befutott hamar ,és gyorsan eldaráltam neki,hogy ezt a Felsberg nevű csúcsot nem nagyon tudom melyik.
A csomagtartóból Elek előkapott egy kis ü pezsgőt azt jól megittuk,és uzsgyi a távoli...

Meszes-hegy(381m)
Eleinte kocogtunk,de hamar megállitott minket a mélyülő hó ,igy gyaloglásra váltottunk , már majnem át értünk a Gerecsébe,mikor egy farönk hevert az úton,de nem farönk volt,hanem egy sátor becsomagolva
Elek magához vette,és vittünk ki a Meszesre, biztos a pontőrök,hagyták el,mert szánkó nyomok is voltak .Aztán egyszer csak jött velünk szembe egy fiatal ember (Andris) Szegény eléggé kétségbe volt esve ,mert a barátnőjét ott hagyta a sötétben ,,elindult megkeresni a sátort ,,Nagyon megörült mikor mutattuk,hogy nállunk van.Rögtön megtelefonálta a jó hirt ,és elindult velünk a ponthoz ,Hálából meghivott minket egy kupica pályinkára ;)

A pezsgő,és a pálinka ,kezdte megtenni a hatását,bár idáig sem fáztunk,de én azt hittem leolvad rólam a ruha. Eleknek ekkor már erősen vacakolt a gyomra.,néha az enyém is becsavart ,meg is állapitottuk,hogy mindketten bezabáltunk ,ő sztapacskát ,én meg túrós csuszát ,igy valószinű a túró csipked minket ..

Ilona -lak (369m)
Hát ez bizony messze volt,mert mi nemvágtunk át árkon bokron,hanem jöttünk az "úton" .Ebben az időben találkoztunk a rókával.. Elek valami furcsa hangon próbálta elriasztani,de a róka nem mozdult,csak a szeme világitott a lámpánk fényétől,,Na akkor brutálisabb eszköz kell cillagom .,hógolyó !!! Igen igen az jó lesz a rókának dobjuk meg .. De a hógolyót kikerülte ,és jött felénk a kis vörös,ami aztán mint kiderült, inkább kutya volt :),Szegénykém ,hogy mit keresett ott a sűrű erdőben kitudja?de elindult utánnunk . Sajnáltuk,mert mi is nehezen jártunk. A nápolyi nem kellett neki,a csoki sem ,, ,Sokáig talán egy órát is jött velünk ,de aztán egy elágazásnál lemaradt . Leértünk az Ilona-lakhoz.. Na Eleknek ekkor robbant a gyomra ,jajj jajj,neki menni kell ,, Menjél Elekem ott van egy tábori WC mondtam neki:9 Hát ettől teljesen kész volt ,hogy az erdő mélyén ekkora szerencséje van ,hogy "kultúrált" körülmények közt trónolhat :)

Nagy -kopasz (559m)
Az Ilonáról ,tulajdon képpen "torony iránt " mentünk ,jó kis út volt ,nem rég ezt is bejártam,de nemgondoltam,hogy egy hét múlva egy másik út is lesz arra, az volt gyanús,hogy traktornyomok voltak a hóban,és nem volt ismerős egyáltalán. Persze jöttek mögöttünk,de én befékeztem , mondom Eleknek nem jó helyen vagyunk,vissza kell menni,,talán 2-300m lehett visszafelé,,,a társaság azt mondta ,ők maradnak,mert ez a jó út ..Utánna még sokat emlegettük őket . Mi viszont ráleltünk a nekünk megfelelő útra,de olyan sokáig mentünk rajta,hogy kezdtem elbizonytanodni, hol van a Zöld sáv,és hol,van a rét ?
Aztán persze jött mindkettő,csak olyan soká,hogy azt hittük elkavartunk,,
Felértünk a Nagy-kopaszra , gyorsan pecsételtünk,és irány Feket-hegyek .

Fekete-hegy(463m) jelige .. Ó de könnyű ! ;)
Most más stratégiát vetettünk,be egy "rövidebb " úton indultunk el..
igen igen, ezt bejártam bizony ,itt egy vad etetőnek kell majd lenni, hamarosan elhagyjuk az etetőt ,majd megyünk tovább , csúszkálunk merülünk .aztán a piros háromszőget keresztezzük ,és megvan ez is jajj dejó,,gyerünk Elekem ,itt lesz egy kerités amin át bújunk,majd , aztán egy ösvény ,,és balról becsatlakozik egy széles út is ,,Ez az!! meg van! idáig jók vagyunk ,teljesen lázba jövök futni kezdünk ,ahogy csak tudunk sokáig lefelé, Elek nyög vacakol a gyomra megint . Nemsokára jön egy vadrács igen ez is meg van ,,és itt a papir nem ázott el ,,de jó olvasni ,megnyugtat mert személyt köthetek hozzá :) ,,Gyerünk cillagom,mondom igy magamnak , itt jobbra fogunk fordulni ,itt raktam le a nyilakat,de nem látszik semmi,,, De mi ez ? tarvágás ? A multhéten még nem volt semmi , jajj hová lett az út ,mindenhol traktor nyomok, itt kell lenni a kereszteződésnek, hó hó szűz hó mindenütt ,pipa leszek , ,nem lehet,hogy a Feket-hegyek elbánjon megint velünk.
Forgatjuk a fejünket világitunk minden felé, futkosunk jobbra ballra ..és akkor meglátjuk a kereszt utat . alig 100 méteren múlt ,,itt menjünk fel Elekem ,jó,helyen vagyunk , ballagunk ballagunk jó sokat ,a bokrokra tett cukros papirjaim ,már nincsennek ott ,meg a taknyos zsepkendőm sem,Úgy kidekoráltam ezt a részt,hogy még véletlenül sem menjünk mellé,;) A következő papirom már a nyiladéknál van ,,Nagyon megörülünk tök simán meg lett a csúcs ,kettőt belerúgok a csúcskőbe a tavalyért cserébe ,meg le is köpöm ,Elek is büntet ;)
A pecsétnél meleg tábor tűz fogad ,és egy tepsi sütemény :shock:
Elpanaszolom ,hogy csupa viz a zoknim ,erre a pontőr hölgy( Zsuzsika ) ad egy zoknit ,és zacsit is ,hogy húzzam rá.. Nagyon hálás vagyok neki ,De milyen érdekes ,jó tett helyében jót kaptam, mert az ő lánya ,és társa hagyták el a sátrukat .

Hosszú-erdő-hegy (363m)
Hát jó hosszú volt az út odáig, átvágtunk egy nagy tisztáson . A Júlianna major felett ,mentünk végig a gerincen ,senki nem jött arra ,pedig nem volt rosz az út ,viszont kegyetlen hideg volt ,,
Aztán belefutottunk a piros - ba és levitt minkett a fő útra . Ekkor olyan éjfél volt már . Itt viszont tényleg láttunk egy rókát ,épp az erdőből szaladt ki,majd egy ház kertjébe be :shock: Mi idén is a gerincen mentünk végig ,a pontnál itt is tábortűz fogadott,ahol picit melegedtünk. Ha már a biztonságos gerincen jöttünk fel hát akkor menjünk le a szakadék szélén ,fákba bokrokba,,egymásba kapszkodva csúszva mászva értünk le ,De azért beszóltunk,egymásnak,hogy milyen nevetségesen könnyű itt lejönni ;) Itt meg egy ollót találtunk, amit szintén pontőrők,hagytak el ,Betettük egy veszélyre felhivó papir mellé a zacsiba .

Remete -hegy (370m)
Ezt nagyon könnyű megtalálni, szerintem az egyik legkönnyebb csúcs ,, bár feljutni rá nem egyszerű, tiszta szikla az egész,és a hó teljesen letaposott ,és jeges volt , A tábortűznél melegedtünk ,majd mentünk tovább .

Kálvária -domb(388m)
Idén itt állitották fel, a legnagyobb szopóbódét :twisted:
Nehogy már sima ,és unalmas legyen a túra ,tavaly itt szintén nagyot kavartunk,hát idén is ,,
Már a Remete -hegyen is nagy köd volt ,de mire ide értünk kb 5 méter volt a látótávolság ,valami hódara is kezdett szitálni ,és erősen hüllt a levegő, Mi tuti biztosra fordultunk ,le a kékről,mert ,hogy mindeketten úgy emlékeztünk,hogy a vad lesnél kell letérni a tisztásnál,, Mentünk mentünk a prérin ,Kérdem Eleket ,hogy jön valaki mögöttünk ?,,Nem !! mondja ,,,,Na aztán mikor én néztem hátra láttam két lámpafényt ,jönnek jól van ,,Megyünk megyünk ,nemtudom ,mennyit jó sokat ,,,mikor egyszer csak kijutunk a kékre ahonnan elindultunk,,csak pár kilivel odébb ,Mi a franc ez ? Kék ,és hová lett a két fény pont? Mennek a kéken yoyoka ,,szaladok utánnuk hahó hahó kiálltom,,Megvárnak ,fagyott számmal megkérdezem,hogy a Kávária do mee taáható :) Ők is megcsinálták ezt a potya kört,de nemtudják,elmondani ,hogy jutottak oda (biztos az ő szájjuk is elfagyott :)).Naa gyerünk Elekem vissza a kiinduló pontra hátha beugrik valami,,a baj az ,hogy nemlátunk semmit csak szitál a sűrű köd ,már már ismeretlen minden ,mikor fényeket látok megint ,,,egy csoportot ,,A kálváriáról jönnek ,kérdezzük,hogy merre van ,,és szinte ott állunk az ösvénytől 20 méterre ahol be kell menni A mindenit ezt jó benéztük ..Követjük az ösvényt kanyarog baromi sűrű bozótoson át ,fel fel akadunk rá ,de megyünk ameddig csak lehet ,,mindenfelől csapások ,merre tovább ,,menjünk erre ,de megint változik a csapás ,,végül felérünk ,gyorsan pecsételünk,és azonnal indulunk vissza ,,megyünk a különleges nevű...

Felsber csúcs (365m)
A kéken folytatjuk tovább utunkat előttünk két túrázó ők is a Fesbergre mennek ,együtt mentünk oda ,,elősször kék ,és zöld,majd utánna árkon bokron ,,,Elég könnyen meg lett.
Itt gyönyörű lett volna a kilátás a bánya szakadéknál,ha nem lett volna köd , Innen is hamar tovább álltunk ,és mentünk a (nem kötelező)

Zsiros -hegyen (424m) lévő Felsenberg csúcsra
Itt is sokat jártam már ,tudtam,hogy két nagy dombot kell megmászni,de a látvány kárpótolna ,ha lehetne látni bármit is ,,Hamar átértünk a két dombon ,itt találtuk a feldiszitett szaloncukros ,égősoros karácsonyfát ,,alatta egy ajándék doboz masnival,amiben a pecsét volt ,mikor kinyitottuk elkezdett zenélni :) Itt is köszönet az ötletért .Levettünk egy egy cukrot ahogy irva volt az utasitásban,majd elhagytuk a terepet ,,,mentünk a második legmeredekebb hegyre a

Nagy-Szénás (550m)
Kedvenc imádott hegyem ,most sem csalódtam benne ,nem viccelt az időjárás tekintetében .. Az, hogy éjjel milyen meseszép oda felmenni ,hát ezt leirni nem is lehet ,A fenyők !!!! hát még most is előttem vannak ,ahogy rájuk világitunk a lámpánkkal ,,Elek fényképez ,én csapongok ezt nézd azt nézd ,szikrázik ,mint a gyémánt ,mindent bevont a jeges dara,, közben olyan hideg van ,hogy a sálam pomponja koccan ahogy egymáshoz ér ,kis jégcsapok lógnak rajta ,de nem fázunk melegünk van ,többször meg meg állunk mire felérünk,,Fennt viszont még a levegőt is kipréseli belőlünk a sarkvidéki szél ,,Olyan köd ,és szél van,hogy félek fel sem találunk,,de simán felérünk ,,A pontőrők sátra egy jégkupola ,bennyujtom a kezem a lappal ,cserébe kiadnak 4 vajkaramellát ,és a pecsétet, Hajnali 4óra van .

Irány lefele remélem megtaláljuk a jelet ,annyira köd van,hogy az én lámpámmal semmit nem látunk ,,Elek világit messzebbre ,és akkor meglátom a fenyves szélét itt az út . Lesétálunk,és 4:25 kor nyitunk ajtót a parókián ,,Átadjuk a lapunkat ,és kapjuk a nagy gratulát ,hogy mind a 10 csúcsot megcsináltuk , Bár az időnk nem lett valami nagy (9:50) ,de ha térkép ,és iránytű nélkül belefértünk a 11 órába ,nem is olyan rossz .
Nagyon köszönünk mindent a rendezőknek ,már most mennék a következő BHTCSre ,Mindenkinek csak ajánlani tudom . És Elek köszönöm,hogy velem jöttél ,jó barát vagy ! Valamit a (nem alvó) barátoknak a telefonokért ,és esemesekért jól estek ,,Juditka,Anita,Nikol,tandi,Bocsi,és Steve ,köszi nektek is ,,

Nicol 5942 napja
Nicol képe

Cillagom! Ez egy rendes beszámoló lett! Szeretem az ilyet! De ez a teljesítmény számomra olvasva is brutálnak tűnik! Mégegyszer le a kalappal! Ügyesek voltatok!(mély földighajoló szmájli)

Gandi 5942 napja
Gandi képe
Cillagom, nagyon jó volt olvasni, köszönöm a beszámolót! De iszonyú cidris lehetett ott 'íccaka' :-) végig elkelt volna egy kis pálinka :-)
nyaff 5942 napja
nyaff képe

Következő évben beletesszük a Ferenchegyet is, és akkor a kertünkben lesz az ellenőrző pont. Meleg levessel, bélelt teácskával, minden  féle finomsággal. Persze, ez kizárólag csak "Cillagoméknak" üzemelő pont lesz :-))

atom 5942 napja
atom képe
Nagyon szuper egy túra lehetett, gratula! Majdnem :-) kedvet kaptam az éjszakai túrázáshoz, pedig az nagy szó!
yoyo 5941 napja
yoyo képe

Köszönöm,hogy  végig olvastátok ! megirni,sem volt 2 perc :-))

Nyaffi ! idén már majdnem el jött velünk ,és ez nagy szó a" fagyoskánál," pedig nállam nagyobb fagyos szent nincs !! Milyen érdekes a két lyánynak rögtön az alkohol jutott eszébe :-))

Nikolkám! köszönjük mi is emlegettünk titeket, te sem aludtál ,még  3kor

Atom ! Meg ha majdnem kedvet kapott akkor jó a beszámoló tényleg .

Némedi László 5941 napja
Némedi László képe

Hallottam én is a túráról, tényleg jó hangzott, és ahogy olvasom tényleg érdekes is volt :)